Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Opmaat pijp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1095 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53005 - Opmaat pijp
Pagina 15 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 20352 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bulteman 17-12-2008 19:18 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
huur kost 45 euro per jaar, en vullen kost 35 euro meen ik


dan heb je denk zo'n kleintje

die groten bij ons op het werk kosten als je particulier bent over 200 euro
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
jan-dx11 17-12-2008 19:21 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]


dan heb je denk zo'n kleintje

die groten bij ons op het werk kosten als je particulier bent over 200 euro

ow, daar had mijn vorige stagebeglijder het over. maar dat ging over huur per jaar, dus niet koop.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Sypie_Honda 17-12-2008 20:02 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBgek
[...]


Dus ik ben een vakman? er zijn zat electrode apparaten met een aansluit mogelijkheid voor TIG.


ja hehe, dan heb je dus een (DC) inverter met TIG aansluitmogelijk heid. en die hele computer zooi er in die TIG lassen aansturen kan. dus ook aan en uit knop, HF, upsloap, downsloap, 2T, 4T, gasklep.

met die ouwe oldskool (AC) apparaten bedoelde ik.

enne aanstrijken kan wel hoor die oude apparaaten hadden nog geen HF, en die moest je ook aanstrijken.
ik heb nog wel met een kemppi gelast die dat ook nog niet had.
gaat best hoor, maar tis wel moeilijk opstarten.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Niek de Wildt 17-12-2008 20:03 Print reply
Posts: 7168
Dit is een van de weinige topics met veel informatie over Opmaatuitlaten, en door heel veel te lullen over lassen wordt die informatie onvindbaar, uiteraard is lassen er deel van, maar ik denk dat het onderwerp gerelateerde daar nu wel over is gezegt.

Wil je dus perse over lassen praten ga dan in een ander topic verder, want dit is gewoon kut.
 
jan-dx11 17-12-2008 21:01 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt in kvt
[...]


"laat" berekenen...

Luc?

schaam je....


Kan overmars er aan tippen (of laat is zeggen zit er erg veel verschil in)??

Ik ben het wat aan het doorlezen geweest (dik aan het studeren) maar als ik weet wat ste allemaal voor info nodig had vindt ik dat van overmars nog wat simpel overkomen (ik twijfel absoluut niet aan de kennis van overmars, en het zal stukken beter lopen als een orginele pijp, en ik heb nog geen ervaring met een overmars pijp)

Maar een luc berekening kost ook maar 20 euro, wat krijg je daar extra voor is dus eigenlijk in het kort mijn vraag. En als ik met het rechte middenstuk expirimenteer, kan ik dan met een overmars berekening foekema overtreffen??
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
mtx-motard 17-12-2008 21:16 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Dit is een van de weinige topics met veel informatie over Opmaatuitlaten, en door heel veel te lullen over lassen wordt die informatie onvindbaar, uiteraard is lassen er deel van, maar ik denk dat het onderwerp gerelateerde daar nu wel over is gezegt.

Wil je dus perse over lassen praten ga dan in een ander topic verder, want dit is gewoon kut.


het heeft er heel veel mee te maken en hoord in dit topic. dat jij er niet over mee kan praten maakt mij geen fuck uit
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Markjo 17-12-2008 21:44 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]


Kan overmars er aan tippen (of laat is zeggen zit er erg veel verschil in)??

Ik ben het wat aan het doorlezen geweest (dik aan het studeren) maar als ik weet wat ste allemaal voor info nodig had vindt ik dat van overmars nog wat simpel overkomen (ik twijfel absoluut niet aan de kennis van overmars, en het zal stukken beter lopen als een orginele pijp, en ik heb nog geen ervaring met een overmars pijp)

Maar een luc berekening kost ook maar 20 euro, wat krijg je daar extra voor is dus eigenlijk in het kort mijn vraag. En als ik met het rechte middenstuk expirimenteer, kan ik dan met een overmars berekening foekema overtreffen??


dat is natuurlijk nooit precies te zeggen.

met het verlengen/verkorten van de belly verleg je volgens mij alleen de powerband. Dit zou dus naar een gebied kunnen gaan die je cilinder lekker(der) vind.

De belly is volgens mij alleen een gedeelte waar je uitlaatgassen ff 'niks' doen, voordat ze terug gereflecteerd worden. maak je deze pauze langer dan verleg je de powerband naar een lager toerengebied en andersom.

Bedenk wel dat je de verstelbare belly maakt van bestaande pijp oid. Als je deze wilt kloppen en lassen kan je problemen krijgen met de passing en afdichting. Een geklopte pijp is nooit precies identiek aan de andere, ook is je las nooit helemaal vlak.

het is natuurlijk wel te doen, maar niet zo eenvoudig
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Derbi-Olaf 17-12-2008 21:47 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
[...]


dat is natuurlijk nooit precies te zeggen.

met het verlengen/verkorten van de belly verleg je volgens mij alleen de powerband. Dit zou dus naar een gebied kunnen gaan die je cilinder lekker(der) vind.

De belly is volgens mij alleen een gedeelte waar je uitlaatgassen ff 'niks' doen, voordat ze terug gereflecteerd worden. maak je deze pauze langer dan verleg je de powerband naar een lager toerengebied en andersom.

Bedenk wel dat je de verstelbare belly maakt van bestaande pijp oid. Als je deze wilt kloppen en lassen kan je problemen krijgen met de passing en afdichting. Een geklopte pijp is nooit precies identiek aan de andere, ook is je las nooit helemaal vlak.

het is natuurlijk wel te doen, maar niet zo eenvoudig

de belly inkorten of verlengen doet niet veel.
Maar bij een bepaald toerental begint de boel in een keer te resoneren, gaat de verbrandingstemperatuur omlaag, maar de uitlaat temperatuur omhoog. , dan heb je dus wat je wilt hebben, het meeste vermogen
(of was het nu andersom, nu weet ik het niet meer )

dit doet de pijp echt enkel bij exact de juiste lengte


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-12-2008 om 21:48 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-12-2008 om 21:48 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jan-dx11 17-12-2008 21:50 Print reply

Posts: 4931
zoiets had ik ergens gelezen, dat rechte deel is eigenlijk niet te berekenen, het beste is die op de testbankt te testen, steeds een stukje langer of korter.

Maar is dus helemaal zo??
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Derbi-Olaf 17-12-2008 21:52 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
zoiets had ik ergens gelezen, dat rechte deel is eigenlijk niet te berekenen, het beste is die op de testbankt te testen, steeds een stukje langer of korter.

Maar is dus helemaal zo??

ja klopt
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 17-12-2008 21:54 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]


Kan overmars er aan tippen (of laat is zeggen zit er erg veel verschil in)??

Ik ben het wat aan het doorlezen geweest (dik aan het studeren) maar als ik weet wat ste allemaal voor info nodig had vindt ik dat van overmars nog wat simpel overkomen (ik twijfel absoluut niet aan de kennis van overmars, en het zal stukken beter lopen als een orginele pijp, en ik heb nog geen ervaring met een overmars pijp)

Maar een luc berekening kost ook maar 20 euro, wat krijg je daar extra voor is dus eigenlijk in het kort mijn vraag. En als ik met het rechte middenstuk expirimenteer, kan ik dan met een overmars berekening foekema overtreffen??


Nee, zo bedoel ik het niet, ik bedoel meer van doe het lekker zelf ipv het uit te besteden.
De oude formules van overmars zijn op dit moment niet te vergelijken met Luc uiteraard.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


het heeft er heel veel mee te maken en hoord in dit topic. dat jij er niet over mee kan praten maakt mij geen fuck uit


Meteen zo agressief, ga je moeder slaan ofzo ipv altijd hier sacherijnig te reageren.

Zoals ik ook al zei, heeft lassen natuurlijk met uitlaten fabriceren te maken, maar als het vervolgens 10 posts gaat over wat de plus en de min is en dat er veel snoeren zijn, is het niet echt relevant.
 
jan-dx11 17-12-2008 21:58 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Nee, zo bedoel ik het niet, ik bedoel meer van doe het lekker zelf ipv het uit te besteden.
De oude formules van overmars zijn op dit moment niet te vergelijken met Luc uiteraard.

[...]


Oke, ik snap je punt. en je hebt een punt.

zelf beunen is leuk, leerzaam, nuttig, enzenz.

Ik denk dat ik voor mijn broertje een overmars ga berekenen.

en mischien zelf ook wel een voor mij eigen maken.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Markjo 21-12-2008 17:30 Print reply

Posts: 1061
hier nog een leuke link gevonden.
't gaat meer over model vliegtuigjes, maar in het java-dingetje kan je goed zien wat er veranderd met een uitlaat als je bijv het max toerental ed veranderd

klikkerdeklik

 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Niek de Wildt 24-12-2008 14:06 Print reply
Posts: 7168
Jongens en meisjes!

Het moment waarop jullie allemaal hebben gewacht!

Het nieuwe opmaat uitlaat bereken programma is af en gratis te downloaden:

http://www.snelmer.nl/2taktTuning.xls
OF
[url]http://www.megaupload.com/nl/?d=F0R0CDC8
[/url]

NIEUWE VERSIE "2stroke tuning v1.5" is online!
http://members.tele2...tuning%20%20v1.5.xls

Foutjes verholpen en nieuwe belangrijke dingen toegevoegd, gooi de oude dus zsm weg!


Zeg het voort!

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 27-12-2008 om 0:38 uur.
 
driver004 24-12-2008 20:12 Print reply

Posts: 3418
Klasse
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][

Dit topic is 20352 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 15 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved