Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Opmaat pijp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 959 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53005 - Opmaat pijp
Pagina 13 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 20354 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sypie_Honda 15-12-2008 21:24 Print reply

Posts: 13830
erg mooi ding die van razor!

maar je hebt eigenlijk precies zo'n zelfde ding voor 3 tientjes bij herman buitelaar

je zal wel denken, kost niks dus zal ook wel niks wezen, maar ik heb er ook en, en voor hobby gebruik doet ie het goed!

maar achteraf vind ik walsen niet zo hele handing, alleen voor rechte delen is het handig. conussen druk ik gewoon rond op een as, niks kloppen oid gewoon met de hand. laaste stukje miss ff slaan.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Markjo 15-12-2008 21:27 Print reply

Posts: 1061
Hier nog wat plaatjes van conusrollers.
Hier zie je goed dat de bovenste rol een conus is. Als je het echt goed wil doen moet je voor elke conus die je wil maken dezelfde hoek rol hebben









 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
buldogo2 15-12-2008 22:38 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



razor zn ding kan ook scheef. en hij kan ook na het lassen de conussen nog eens opnieuw rond walsen. dus daar heeft best wel wat denkwerk aan gezeten

die van buldogo is ook gewoon tig gelast hoor, hij zal wss gewoon geen pro lasser zijn


uitlaat is idd tig gelast gewoon,, en is door prof lasser gedaan...de lasse zijn alleen vrij dik omdat er toevoeging bij gebruikt is...denk ook dat ik de lassen nog netjes vlak ga slijpen als alles strx klaar is,, maar moet nog aan gelast worden...
 
Born to ride
PraatPaal 16-12-2008 0:43 Print reply

Posts: 7977
@ Markjo, in het laatste artikel lijk ik een variabele uitlaat te zien, heb je die op groot formaat (lees: leesbaar)
 
Joel_koningslust 16-12-2008 11:30 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
@ Markjo, in het laatste artikel lijk ik een variabele uitlaat te zien, heb je die op groot formaat (lees: leesbaar)



is alleen het plaatje

die fotos kun je zelf ook groot maken door " Grote " voor foto te zetten. dat je zegmaar mijnalbum.nl/GroteFoto2233498934.jpg kijgt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
RS2Racer91 16-12-2008 18:09 Print reply

Posts: 1540
Markjo 16-12-2008 18:29 Print reply

Posts: 1061
ahh hij is er al.

hij is trouwens super brak gelast
neem dan iets wat toonbaar is
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Niek de Wildt 16-12-2008 18:45 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
@ Markjo, in het laatste artikel lijk ik een variabele uitlaat te zien, heb je die op groot formaat (lees: leesbaar)


nog beter zelfs:
http://www.kreidler....zoeknaarvermogen.pdf
Het artikel zelf waar het in staat, zie pagina 31.

Ik had deze al een keer gepost toen Lude deze vraag stelde:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/7808

Heb toen even contact met hem gehad, maar kon niet in dat topic reageren PF omdat de admins niet doorwerken

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 16-12-2008 om 18:56 uur.
 
Almer 16-12-2008 19:00 Print reply

Posts: 3325
Uitlaat maken? Beter klop je hem gewoon rond, zoals een vakman betaamt. Waarschijnlijk gaat het sneller, en je weet zeker dat hij mooi aansluit. Vervolgens even lassen en desnoods laatste rond kloppen en je krijgt een prachtige uitlaat.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Derbi-Olaf 16-12-2008 19:06 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Uitlaat maken? Beter klop je hem gewoon rond, zoals een vakman betaamt. Waarschijnlijk gaat het sneller, en je weet zeker dat hij mooi aansluit. Vervolgens even lassen en desnoods laatste rond kloppen en je krijgt een prachtige uitlaat.

zo, heb jij er praktijk ervaring mee?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Markjo 16-12-2008 19:15 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Uitlaat maken? Beter klop je hem gewoon rond, zoals een vakman betaamt. Waarschijnlijk gaat het sneller, en je weet zeker dat hij mooi aansluit. Vervolgens even lassen en desnoods laatste rond kloppen en je krijgt een prachtige uitlaat.



een echte vakman maakt in mijn ogen zijn GEREEDSCHAP zelf
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Henk-88 16-12-2008 19:37 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
een echte vakman maakt in mijn ogen zijn GEREEDSCHAP zelf



In mijn ogen zitten echte vakmannen niet op BF
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
YZ50crosser 16-12-2008 20:15 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



In mijn ogen zitten echte vakmannen niet op BF


idd
 
www.bxteamlg.tk
jan-dx11 16-12-2008 20:48 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



In mijn ogen zitten echte vakmannen niet op BF

en ik dan??

Maar ff over het tig lassen. Ik heb vandaag ff een vertegenwoordiger gesproken over tig lassen met een elektroden lasapparaat. Het kan, maar werkt niet echt lekker. Je moet een losse gaskraan hebben die je steeds open en dicht moet zetten (omdat er geen afsluiter in het lasapparaat zit). ook zit er geen drukknop op om hem te starten, maar je moet hem gewoon aanstrijken.

Niet ideaal dus, en zomaar testen doe je ook niet omdat zo'n slanenpaket al bijna een 2e hands apparaat kost (jah, zomaar 200 euro)

maarjah, wordt nog ff kijken dus.

Ik denk dat ik voor mijn broertje zijn trike een frits overmarsje ga bereken, en voor mijn spaaitomos laat ik er een door lucf bereken, die ik dan denk ik van rvs ga vervaardigen
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Sypie_Honda 16-12-2008 20:51 Print reply

Posts: 13830
maar dan moet je wel een inverter (DC) electrode apparaat hebben of niet?

dus niet zo'n (AC) oltimer geval van een ton wat gewoon een kast is met een spoel?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 20354 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 13 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved