Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #53005 - Opmaat pijp
|
Pagina 11 van 18
|
Dit topic is 20356 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Niek de Wildt |
5-12-2008 20:48 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]
waarmee heb je hem berekend?? de overmars berekening aangepast door de wildt??
ik zal binnekort dat excel bestandje van John Huijben waarin de "oude" formules van Overmars zijn verwerkt, even updaten.
|
|
|
|
fox-power |
5-12-2008 21:32 |
Posts: 834 |
of je tekent gewoon 1 lijn over de hele pijp uit, knipt hem vanaf daar los en maakt daar mallen van. dat de las in een lijn loopt, wat mooier lijkt mij.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
5-12-2008 21:35 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fox-power
of je tekent gewoon 1 lijn over de hele pijp uit, knipt hem vanaf daar los en maakt daar mallen van. dat de las in een lijn loopt, wat mooier lijkt mij.
dan kan je conussen nog op de kop monteren, gebeurd natuurlijk niet vaak omdat het wel opvalt, maar als het een conus is met een kleine hoek dan is het mogelijk dat je de fout maakt.
verder is het juist verstandig om de lassen op verschillende plekken te hebben ivm scheuren van de uitlaat.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 5-12-2008 om 21:36 uur.
|
|
|
|
fox-power |
5-12-2008 21:36 |
Posts: 834 |
met scheuren weet ik niks van. het lijkt me alleen mooier, en je kan toch nr's zetten welke kanten aan elkaar moeten.
|
|
|
|
jan-dx11 |
6-12-2008 8:10 |
Posts: 4931 |
bij mij leovice en mijn yasuni cross hm loopt de las wel gewoon in een lijn, en als er goed wordt gelast heb je vaker een scheur naarst een las als er op
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Mt5_grolsch |
6-12-2008 19:38 |
Posts: 2014 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]
Ziet er leuk uit!
veel werk aan gehad?
Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 5-12-2008 om 20:07 uur.
ja best wel ben er ong. 3 avonden mee bezig geweest
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
jan-dx11 |
15-12-2008 17:44 |
Posts: 4931 |
ik heb vandaag met tig wat rvs 1mm aan elkaar gebakken met tig. dit wil prima zonder doorlas, als het maar een beedje netjes aansluit op elkaar. ziet er best strak uit. dus mischien ga ik ook wel een rvs pijpje proberen
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
bulteman |
15-12-2008 18:07 |
Posts: 1956 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
ik heb vandaag met tig wat rvs 1mm aan elkaar gebakken met tig. dit wil prima zonder doorlas, als het maar een beedje netjes aansluit op elkaar. ziet er best strak uit. dus mischien ga ik ook wel een rvs pijpje proberen
las je hem dan met of zonder voeding??
|
|
Als het regent in September, valt kerst in December. |
|
jan-dx11 |
15-12-2008 18:44 |
Posts: 4931 |
ik voel mij ff een noob, maar voeding is toch gewoon de plus??
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
bulteman |
15-12-2008 18:49 |
Posts: 1956 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
ik voel mij ff een noob, maar voeding is toch gewoon de plus??
hahaha maakt niet uit:p
nee, bij tig lassen worden 2 materialen samengesmolten, maar omdat je een gleuf dichtwerkt word er op de plaats van de las het materiaal vaak dunner, en dus minder sterk
nu word er met zulke dingen dan vaak tijdens het lassen een staal/koper draad bij gehouden die meesmelt, zodat de las "voller" is
hoop dat je het snapt (ik snap het zelf in ieder geval wel:p )
|
|
Als het regent in September, valt kerst in December. |
|
jan-dx11 |
15-12-2008 18:50 |
Posts: 4931 |
owjah, ja een beedje toevoeging gebruikt jah
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
bulteman |
15-12-2008 18:51 |
|
Markjo |
15-12-2008 19:07 |
Posts: 1061 |
RVS is wel ff een heel stuk moeilijker te buigen he
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
bulteman |
15-12-2008 19:09 |
|
-simon- |
15-12-2008 19:11 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]
lang leven het machinetijdperk
hoe wil jij het machinaal doen?
zijn er niet veel die de beschikking hebben over het gereedschap daarvoor.
meeste die zelf een uitlaatje maken doen het toch door rondkloppen.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Dit topic is 20356 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 11 van 18
|
|