Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ori onderdelen vervangen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1038 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52996 - Ori onderdelen vervangen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 569 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ds-sm-apple 2-11-2008 14:22 Print topicpost
Posts: 602
Ik rijd nu met een 50cc snel airsal cylinder, metrakit thrower uitlaat, en 14mm carburateur (wat binnekort 17.5 of 21 mm word), maar k vroeg me af wanneer moet je standaard onderdelen in je blok zoals de krukas gaan vervangen, voordat kapot gaan omdat de brom zo hard loopt?
 

mb-rider 2-11-2008 14:24 Print reply

Posts: 453
krukas gaat niet zoveel sneller kapot met deze setup hoor...

Edit: bij een 80cc kit is het verstandig om een andere krukas te halen

hoeveel km heb je met dit blok al gereden?

Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 2-11-2008 om 14:24 uur.
 
ds-sm-apple 2-11-2008 14:27 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
krukas gaat niet zoveel sneller kapot met deze setup hoor...

Edit: bij een 80cc kit is het verstandig om een andere krukas te halen

hoeveel km heb je met dit blok al gereden?

Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 2-11-2008 om 14:24 uur.


Mijn analoge teller is kapot, dus zou het niet precies weten. Kan ook moeilijk iets schatten. Hoezo?
 
Derbi-Olaf 2-11-2008 14:27 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
krukas gaat niet zoveel sneller kapot met deze setup hoor...

Edit: bij een 80cc kit is het verstandig om een andere krukas te halen

hoeveel km heb je met dit blok al gereden?

Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 2-11-2008 om 14:24 uur.

hangt niet echt van het aantal cc's af meer van hoeveel toeren je draait.
een laagtoerige 80cc'er kan makkelijk op een ori kruk.
maar ik met mijn 50cc ga toch maar een andere kruk kopen, aangezien ik waarschijnlijk tegen de 15000 toeren aan ga draaien
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mb-rider 2-11-2008 14:34 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

hangt niet echt van het aantal cc's af meer van hoeveel toeren je draait.
een laagtoerige 80cc'er kan makkelijk op een ori kruk.
maar ik met mijn 50cc ga toch maar een andere kruk kopen, aangezien ik waarschijnlijk tegen de 15000 toeren aan ga draaien


dat klopt :P alleen de meeste 80 kitjes zijn snelm was, twas meer als een snel voorbeeld.

onT: je moet het blok gewoon een keer reviseren als je denkt hij wordt minder .. geluiden uit het blok die niet horen etc.. het is namelijk moeilijk om te zeggen na zoveel km etc is het spul kapot.

het beste is natuurlijk gewoon eerst reviseren voordat er geluiden komen.. verkomen is het beste dan achteraf repaeren
 
zijstandaard 2-11-2008 14:51 Print reply

Posts: 1117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
[...]


dat klopt :P alleen de meeste 80 kitjes zijn snelm was, twas meer als een snel voorbeeld.

onT: je moet het blok gewoon een keer reviseren als je denkt hij wordt minder .. geluiden uit het blok die niet horen etc.. het is namelijk moeilijk om te zeggen na zoveel km etc is het spul kapot.

het beste is natuurlijk gewoon eerst reviseren voordat er geluiden komen.. verkomen is het beste dan achteraf repaeren



dan kun je beter elke week een nieuwe brommer kopen als voorkomen beter is als repareren

 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
papsnoete 2-11-2008 14:57 Print reply
Posts: 58
het gaat niet alleen om hoeveel toeren je draait drollen, het gaat er ook om de hoeveelheid koppel
 

Dit topic is 569 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved