Ik rijd nu met een 50cc snel airsal cylinder, metrakit thrower uitlaat, en 14mm carburateur (wat binnekort 17.5 of 21 mm word), maar k vroeg me af wanneer moet je standaard onderdelen in je blok zoals de krukas gaan vervangen, voordat kapot gaan omdat de brom zo hard loopt?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
krukas gaat niet zoveel sneller kapot met deze setup hoor...
Edit: bij een 80cc kit is het verstandig om een andere krukas te halen
hoeveel km heb je met dit blok al gereden?
Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 2-11-2008 om 14:24 uur.
hangt niet echt van het aantal cc's af meer van hoeveel toeren je draait.
een laagtoerige 80cc'er kan makkelijk op een ori kruk.
maar ik met mijn 50cc ga toch maar een andere kruk kopen, aangezien ik waarschijnlijk tegen de 15000 toeren aan ga draaien
hangt niet echt van het aantal cc's af meer van hoeveel toeren je draait.
een laagtoerige 80cc'er kan makkelijk op een ori kruk.
maar ik met mijn 50cc ga toch maar een andere kruk kopen, aangezien ik waarschijnlijk tegen de 15000 toeren aan ga draaien
dat klopt :P alleen de meeste 80 kitjes zijn snelm was, twas meer als een snel voorbeeld.
onT: je moet het blok gewoon een keer reviseren als je denkt hij wordt minder .. geluiden uit het blok die niet horen etc.. het is namelijk moeilijk om te zeggen na zoveel km etc is het spul kapot.
het beste is natuurlijk gewoon eerst reviseren voordat er geluiden komen.. verkomen is het beste dan achteraf repaeren
dat klopt :P alleen de meeste 80 kitjes zijn snelm was, twas meer als een snel voorbeeld.
onT: je moet het blok gewoon een keer reviseren als je denkt hij wordt minder .. geluiden uit het blok die niet horen etc.. het is namelijk moeilijk om te zeggen na zoveel km etc is het spul kapot.
het beste is natuurlijk gewoon eerst reviseren voordat er geluiden komen.. verkomen is het beste dan achteraf repaeren
dan kun je beter elke week een nieuwe brommer kopen als voorkomen beter is als repareren