Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - yz(f) 400

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1311 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52970 - yz(f) 400
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1305 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arjenyz125power 31-10-2008 19:16 Print topicpost

Posts: 102
hallo
ik ben op zoek naar een 250.
ik zie nu yamaha yz(f)400's (4takt)uit 1999-2001 staan voor scherpe prijzen.

waarom heeft yamaha toen niet gelijk een 450 gemaakt?
kan je met zoon motor op tegen 250 (2takt) van het zelfde bouwjaar?
wat zijn jullie ervaringen met zulke motoren?
hoeveel versnellingen hebben deze motoren?

Alvast bedankt
Arjen Osinga
 

ronge48 31-10-2008 19:17 Print reply

Posts: 3003
yzf400 kun je wel een beetje vergelijken met een yz250 uit hetzelfde jaar

waarom ze geen 450 hebben gemaakt toen moet je hun maar gaan vragen
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
NilsHonda 31-10-2008 20:13 Print reply

Posts: 306
De 4-takt zou wel veeeeeel goedkoper lopen denk ik.
Kwa verbruik dan he.
 
Honda's lekken niet, ze markeren alleen waar ze gestaan hebben.
mtx_owned 31-10-2008 20:20 Print reply

Posts: 2183
houd wel rekening met duurder onderhoud als 2takt
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Leen 31-10-2008 20:22 Print reply

Posts: 26877
jup, je verslijt misschien niet zo snel zuigers, maar je moet wel iedere week zo ongeveer je olie + filter vervangen, en als je een keer een versleten zuiger hebt ben je ook meteen flink aan de beurt.
 
PRO TUNING 31-10-2008 20:24 Print reply

Posts: 4000
Heel vroeger reed men uitsluitend met zware 4 takt cross motoren zoals BSA - Triumph etc. tot de lichtere 2 takten kwamen CZ - Husqvarna etc.

Eind 1970 deed Yamaha via Hallman - Lunguist (HL) met als rijder Bengt Aberg een poging met de Yamaha HL 500 voorzien van de XT 500 motor een snelle 4 takt te bouwen.

De eerste moderne 4 takt werd eind 1990 uitgebracht door Yamaha met de YZ 400 F.

Er was toen nog geen MX 1 maar men reed tegen 500 cc 2 takten.

Men was zoekende naar een concept hoeveel cc 4 takt tegenover 250 cc 2 takt.

Pas op om een moderne 4 takt te kopen het kan veel geld kosten.

Als een 125/250 cc 2 takt goed kapot gaat heb je meestal aan ¤ 1000 genoeg.

Gaat een moderne 250/450 cc 4 takt goed kapot heb je aan ¤ 2500 niet genoeg.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 31-10-2008 20:30 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Heel vroeger reed men uitsluitend met zware 4 takt cross motoren zoals BSA - Triumph etc. tot de lichtere 2 takten kwamen CZ - Husqvarna etc.

Eind 1970 deed Yamaha via Hallman - Lunguist (HL) met als rijder Bengt Aberg een poging met de Yamaha HL 500 voorzien van de XT 500 motor een snelle 4 takt te bouwen.

De eerste moderne 4 takt werd eind 1990 uitgebracht door Yamaha met de YZ 400 F.

Er was toen nog geen MX 1 maar men reed tegen 500 cc 2 takten.

Men was zoekende naar een concept hoeveel cc 4 takt tegenover 250 cc 2 takt.

Pas op om een moderne 4 takt te kopen het kan veel geld kosten.


Als een 125/250 cc 2 takt goed kapot gaat heb je meestal aan ¤ 1000 genoeg.

Gaat een moderne 250/450 cc 4 takt goed kapot heb je aan ¤ 2500 niet genoeg.


jah uhu

een goede klapper kost je een cilinder , bigend , paar lagers , zuiger , spul voor de powervalve, pakkingen

cilinder kaal kost al 680 ofzo , powervalve spul van 100 euro erop. zuigertje van 110. bigend 240.

en met beetje pech zijn je membraan en kop ook stuk. en dan nog olie.bougie'tje kleine dingen..

maar je hebt gelijk , je gaat een klein stukje over 1000 euro heen , 4t blijft stuk duurder

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 31-10-2008 om 20:31 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 1305 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved