Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 110cc setup sneller wat te doen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 629 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52962 - 110cc setup sneller wat te doen?
Pagina 9 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina
Dit topic is 10941 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mrgforce 8-11-2008 17:41 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
je hebt te hoge verwachtingen



heb net ff stuk gereden. maar als ik meer gas geef en koppeling iets later laat op komen dan wil ie ook al iets op z'n achterwiel! maar hij rijd nu stukker beter schat nu gemakkelijk 100+ al een paar derbi's en scoot dr uit gebookt dus ben aardig tevreden nu mischien idd te hoge verwachting. maar met de setup die ik nu heb moest ie veel harder kunnen en dat doet ie nu ook wel!maar twv was tog kleiner voor grote achter meer trekkracht en grote voor kleine achter meer snelheid...??

heb net weer ff stukje gereden en ff nieuw bougietje dr in. nu krijg ik onder de knie hou ik hem makkelijk op z'n achterwiel krijg! maar me achtertandwiel was al een beetje op. en nu zijn die tanden naar voren getrokken en krijg hem nu moeilijk op z'n achterwiel omdat eerst de band begint te spinnen dus moet ff een nieuw achtertandwiel op! maar nu zat ik te denken. 1ntje van een crosser kan veel meer hebben! kan ik deze gewoon pas maken voor mijn mtx? ( gaten op juiste plekken boren!?) en waar kan ik die halen??

Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 8-11-2008 om 17:42 uur.
 
-simon- 8-11-2008 17:46 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
[...]



heb net ff stuk gereden. maar als ik meer gas geef en koppeling iets later laat op komen dan wil ie ook al iets op z'n achterwiel! maar hij rijd nu stukker beter schat nu gemakkelijk 100+ al een paar derbi's en scoot dr uit gebookt dus ben aardig tevreden nu mischien idd te hoge verwachting. maar met de setup die ik nu heb moest ie veel harder kunnen en dat doet ie nu ook wel!maar twv was tog kleiner voor grote achter meer trekkracht en grote voor kleine achter meer snelheid...??

heb net weer ff stukje gereden en ff nieuw bougietje dr in. nu krijg ik onder de knie hou ik hem makkelijk op z'n achterwiel krijg! maar me achtertandwiel was al een beetje op. en nu zijn die tanden naar voren getrokken en krijg hem nu moeilijk op z'n achterwiel omdat eerst de band begint te spinnen dus moet ff een nieuw achtertandwiel op! maar nu zat ik te denken. 1ntje van een crosser kan veel meer hebben! kan ik deze gewoon pas maken voor mijn mtx? ( gaten op juiste plekken boren!?) en waar kan ik die halen??

Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 8-11-2008 om 17:42 uur.


een crosser heeft ook andere ketting maat meestal. je zou kijken of er voor een dikker tandwiel op past. van een mtx R2 of crf 110 en achter een blind tandwiel van een maatje dikker. dan kun je 428 kettin erop gooien. heb je ook minder omkijken naar.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mrgforce 8-11-2008 17:54 Print reply

Posts: 572
zat idd aan zoiets te denken. of gewoon van een cr80/125 tandwielen en ketting en dan pas maken..?
 
De Schout 8-11-2008 18:07 Print reply
Posts: 5327
goede brommer ketting moet het makkelijk houden.
 
tune tweak fiddle bang bummer
-simon- 8-11-2008 18:09 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
zat idd aan zoiets te denken. of gewoon van een cr80/125 tandwielen en ketting en dan pas maken..?


80cc dinger hebben soms ook 420. en 125 hebben weer een maat dikker dacht ik. maar weet ik niet zeker.
R2/crf110 voortandwiel past zo. mits je in de dikte plek hebt. en achter zou je dan een blinde pas moeten maken.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Frysk 8-11-2008 18:11 Print reply

Posts: 34928
ik heb gewoon iris gold geval, werkt goed, gewoon niet te strak spannen dan gebeurd er weinig mee..

verder zoals al veel eerder in dit topic vermeld, wheelie's op gas kun je bereiken met andere ontsteking
 
giggitybyte
Timx 8-11-2008 18:11 Print reply

Posts: 949
Ik heb standaart ontsteking alleen ontgrenste cdi en trek dikke wheelie
 
mrgforce 9-11-2008 1:52 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timx
Ik heb standaart ontsteking alleen ontgrenste cdi en trek dikke wheelie



aha. ik heb dan nog de orginele dus begrensde CDI heeft dit heel veel verschil met een ontgrensde? volgens mij wel...??

had die gozer van motoimport een mailtje gestuurd of hij wat wist over sterke tandwielen en hij heeft extra geharde tandwielen maar alleen maat 46. volgens mij dan van een r2 ofzo?
 
Gilera Gsm 9-11-2008 9:50 Print reply

Posts: 2376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
[...]



aha. ik heb dan nog de orginele dus begrensde CDI heeft dit heel veel verschil met een ontgrensde? volgens mij wel...??

had die gozer van motoimport een mailtje gestuurd of hij wat wist over sterke tandwielen en hij heeft extra geharde tandwielen maar alleen maat 46. volgens mij dan van een r2 ofzo?


Ik denk dat je met dit restultaat wat hij nu doet al heel blij mag zijn. Die eurocilinders zijn gewoon traag. Je zou eventueel een cdi van daytona kunnen proberen en je ontsteking wat vervroegen. NIET te veel!


 
-simon- 9-11-2008 10:38 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
[...]



aha. ik heb dan nog de orginele dus begrensde CDI heeft dit heel veel verschil met een ontgrensde? volgens mij wel...??

had die gozer van motoimport een mailtje gestuurd of hij wat wist over sterke tandwielen en hij heeft extra geharde tandwielen maar alleen maat 46. volgens mij dan van een r2 ofzo?


R2 is dikker als van andere brommers. of ze ook harder zijn weet ik niet.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Woutjuh 9-11-2008 10:42 Print reply

Posts: 4422
Vergeet je niet dat honda's gemaakt zijn op betrouwbaarheid, en niet echt op snelheid?

Voor de rest, ik heb een MT met een 53mm import cilinder, en wheelies zijn in z'n 3 nog erg makkelijk op alleen gas geven.
 
veel MT spul te koop!
mrgforce 9-11-2008 12:25 Print reply

Posts: 572
dus. kan het best even een ontgrensde cdi scoren ofnie?
 
asbsolute16 9-11-2008 12:31 Print reply

Posts: 2485
als je echt rap wilt gaan, dan moet je een Yamaha RD 350 LC YPVS blok zien te vinden en op je brom weten te bouwen
 
mtxrijder 9-11-2008 12:40 Print reply
Posts: 338
r2 heeft dezelfde voorvork achterbrug als xr..
soort xr80(ja die bestaan en zijn sneller als de pitbikeĀ“s vriend van mij heeft er 1) maar dan groter en geen 4-takt
 
mrgforce 9-11-2008 14:10 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: St3fan
als je echt rap wilt gaan, dan moet je een Yamaha RD 350 LC YPVS blok zien te vinden en op je brom weten te bouwen



zo kan je door blijven gaan ja :P maar ik wil gewoon ff weten of het verschik tussen een begrensde en begrensde cdi veel is?? wat gaat er op vooruit? trekkracht of snelheid of beide?

 

Dit topic is 10941 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 9 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved