Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 110cc setup sneller wat te doen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 466 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52962 - 110cc setup sneller wat te doen?
Pagina 6 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10939 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Endymion 4-11-2008 21:28 Print reply

Posts: 1583
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


jij bent echt een sukkel

spie is een stuk metaal wat zorgt dat je vliegwiel niet meer/minder rondjes draait als je krukas, als dat wel gebeurd krijg je ploffen



als je die onzin nou is gewoon weglaat.
en gewoon antwoord geeft of helemaal niks zegt.

@Ts google ff voordat je iets vraagt

http://www.ro80.nl/m...tortech/Feb09107.JPG
 
As your agent, I am beyond death
mrgforce 4-11-2008 21:28 Print reply

Posts: 572
aha ik neem aan dat de bromboer wel zoiets heeft liggen. of moet je dit speciaal ergens bestellen?

Maar dan blijft nog de vraag wat is het voor uitlaat?

En als me onsteking idd verrot is is het dan handig om ergens 1ntje te scoren of een andere ontsteking op te doen?
 
-simon- 4-11-2008 21:28 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


jij bent echt een sukkel

spie is een stuk metaal wat zorgt dat je vliegwiel niet meer/minder rondjes draait als je krukas, als dat wel gebeurd krijg je ploffen


spie is vooral om het vliegwiel op de goede plek te zetten. als je je vliegwiel zonder spie goed vast zet op de goede plek is er ook niks aan de hand. ik rij al een half jaar ofzo zo rond en nou met crossen ook.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Endymion 4-11-2008 21:32 Print reply

Posts: 1583
de spie heb je hoe dan ook nodig om je onsteking goed te monteren.
sinds hij maar 2 euro kost.
als je hem bij een honda handelaartje besteld of (meteen 2 ofzo) en laat opsturen in een envelop.

hooguit 5 euro

maar je uitlaat is denk ik een origineel want er zit dat lipje op voor dat tank kapje.

heb ik op mijn proma en gianelli niet gezien.

Dit bericht is gewijzigd door Endymion op 4-11-2008 om 21:35 uur.
 
As your agent, I am beyond death
Timx 4-11-2008 21:32 Print reply

Posts: 949
neem ene troboscoop sluit em aan en check of ie optijd staat doormiddel van die lettertjes die precies bij een streepje moeten staan (zijn wel topics over of staat in het handboek van mt(x) etc).
 
mrgforce 4-11-2008 21:38 Print reply

Posts: 572
oke een vliegwiel trekker en een spie heb ik nodig. maar nu is de vraag hou gebruik je zo'n spie? en wat te doen met ontsteking? eerst ff kijke wat er kapot is?
 
-simon- 4-11-2008 21:38 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Endymion
de spie heb je hoe dan ook nodig om je onsteking goed te monteren.
sinds hij maar 2 euro kost.
als je hem bij een honda handelaartje besteld of (meteen 2 ofzo) en laat opsturen in een envelop.

hooguit 5 euro

maar je uitlaat is denk ik een origineel want er zit dat lipje op voor dat tank kapje.

heb ik op mijn proma en gianelli niet gezien.

Dit bericht is gewijzigd door Endymion op 4-11-2008 om 21:35 uur.


zonder monteren gaat ook gewoon goed hoor. is ff wat meer gepiel.
ik kan nou ff niet anders omdat de spiebaan in me vliegwiel gaar is.

maar als het kan idd netjes met spie doen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mrgforce 4-11-2008 21:42 Print reply

Posts: 572
heb ff bij motoimport gezocht wat nou een spie is en heb t gezien. maar nu is mijn vraag waar tussen hoe of wat gebruik je dat ding???
 
Endymion 4-11-2008 21:44 Print reply

Posts: 1583
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
oke een vliegwiel trekker en een spie heb ik nodig. maar nu is de vraag hou gebruik je zo'n spie? en wat te doen met ontsteking? eerst ff kijke wat er kapot is?


voordat je alles uit elkaar trekt probeer eerst een nieuwe bougie.
een spie leg je in de uitsparing met de vlakke kant naar buiten
zoals op het plaatje eerder.

maar je ontsteking is weer iets anders.
want je originele vraag ging over een lopende brommer.

post ff hoe je hebt geconstateerd dat je ontsteking kapot is.

(anders word het van het kastje naar de muur.)

Kijk eens bij de sales staat een proma 80 voor 25 piek.
en nog bij je in de buurt ook.



Dit bericht is gewijzigd door Endymion op 4-11-2008 om 21:55 uur.
 
As your agent, I am beyond death
mrgforce 4-11-2008 21:55 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Endymion
[...]


voordat je alles uit elkaar trekt probeer eerst een nieuwe bougie.
een spie leg je in de uitsparing met de vlakke kant naar buiten
zoals op het plaatje eerder.

maar je ontsteking is weer iets anders.
want je originele vraag ging over een lopende brommer.

post ff hoe je hebt geconstateerd dat je ontsteking kapot is.

(anders word het van het kastje naar de muur.)



me post ging idd over me brommert sneller laten lopen. zoals jullie mischien al hebben gewerkt ben ik al een heeellleeeee poos aan het kutten. dit omdat ik dit in me eentje doe. met weinig begon en mensen in me buurt ook niks weten. maar vind het leuk om te prutsen

nu werd er gezegt dat ik ontsteking moest controleren! dus dat wou ik doen.

ik draaide het vliegwiel kapje dr af. draaide een paar keer het vlieg wiel rond. en merkte al dat er iets geluid van achter vandaan kwam! dus ik pak m'n sleutel die ik gebruikte voor de koppeling te trekker van scooters. en paste deze iets aan voor dit vliegwiel. ik zette hem dr op en draaide het vliegwiel moertje los. te gelijker tijd viel er iets wat achter me vliegwiel zat op de grond. dit was een stukje metaal van ongeveer 0;5-1 cm dit zag er afgbroken uit! ik heb aardig wat vliegwiel trekker maar helaas niet de goede dus kon niet kijken wat er kapot is. dus de simpelste manier is starten! maar die deed ie niet. hij plofte alleen wat ( onverbrande benzine)

Dus daarom denk ik dat ie verrot is! :s
 
Endymion 4-11-2008 22:05 Print reply

Posts: 1583
Als het zo zou zijn dat je spie kapot is.
staat je ontsteking niet meer op tijd.
en dat verklaart waarom hij niet start.

maar voordat je aan het vliegwiel ging draaien liep hij nog.
dus de ontsteking is goed.
alleen de timing kan verkeerd zijn.
en dat zie je pas als je vliegwiel eraf is.

of je moet zoals iemand eerder zij met een stroboscoop aan de gang.
alleen je brommer loopt niet dus dat valt af.

aan je filmpje te horen rijd hij wel ok.
onstekingen doen het of doen het niet.
je kan een dip hebben in je powerband vanwege je ontsteking.
maar het gaat bij jou niet om een beetje vermogen maar een hele hoop.
je haalt nog niks uit je cilinder vanwege je te dunne uitlaat.

Dus

uitlaat regelen.
spie erin zetten.
ontsteking op tijd zetten.

en scheuren met dat apparaat..
 
As your agent, I am beyond death
-simon- 4-11-2008 22:07 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Endymion
Als het zo zou zijn dat je spie kapot is.
staat je ontsteking niet meer op tijd.
en dat verklaart waarom hij niet start.

maar voordat je aan het vliegwiel ging draaien liep hij nog.
dus de ontsteking is goed.
alleen de timing kan verkeerd zijn.
en dat zie je pas als je vliegwiel eraf is.

of je moet zoals iemand eerder zij met een stroboscoop aan de gang.
alleen je brommer loopt niet dus dat valt af.

aan je filmpje te horen rijd hij wel ok.
onstekingen doen het of doen het niet.
je kan een dip hebben in je powerband vanwege je ontsteking.
maar het gaat bij jou niet om een beetje vermogen maar een hele hoop.
je haalt nog niks uit je cilinder vanwege je te dunne uitlaat.

Dus

uitlaat regelen.
spie erin zetten.
ontsteking op tijd zetten.

en scheuren met dat apparaat..


ik denk niet dat het aan de spie licht.
hij heeft de moer alleen los gedraait van het vliegwiel en het vliegwiel er niet af gekreken. dat zit dus nog vast op de plek waar het al zat.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Endymion 4-11-2008 22:09 Print reply

Posts: 1583
hmm ja ik ga van een kapotte spie uit vanwege het stukje metaal wat er tussenuit kwam.
want voor hij eraan ging draaien liep hij nog!?
 
As your agent, I am beyond death
-simon- 4-11-2008 22:10 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Endymion
hmm ja ik ga van een kapotte spie uit vanwege het stukje metaal wat er tussenuit kwam.
want voor hij eraan ging draaien liep hij nog!?


zit wel meer metaal achter. mischien is het wl een stukje van de magneet van het vliegwiel of iets anders.
want zonder spie kan hij ook lopen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mrgforce 4-11-2008 22:11 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Endymion
Als het zo zou zijn dat je spie kapot is.
staat je ontsteking niet meer op tijd.
en dat verklaart waarom hij niet start.

maar voordat je aan het vliegwiel ging draaien liep hij nog.
dus de ontsteking is goed.
alleen de timing kan verkeerd zijn.
en dat zie je pas als je vliegwiel eraf is.

of je moet zoals iemand eerder zij met een stroboscoop aan de gang.
alleen je brommer loopt niet dus dat valt af.

aan je filmpje te horen rijd hij wel ok.
onstekingen doen het of doen het niet.
je kan een dip hebben in je powerband vanwege je ontsteking.
maar het gaat bij jou niet om een beetje vermogen maar een hele hoop.
je haalt nog niks uit je cilinder vanwege je te dunne uitlaat.

Dus

uitlaat regelen.
spie erin zetten.
ontsteking op tijd zetten.

en scheuren met dat apparaat..



Dus volgens jou heb ik nog steeds de verkeerde uitlaat?? dit is er 1 voor een mtx80r ( volgens de verkoper van honda-m-shop) maar vond al zo raar dat het spruitstuk niet past! en dat er wel een pakking van een 70cc in kan maar niet van 80cc +

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


ik denk niet dat het aan de spie licht.
hij heeft de moer alleen los gedraait van het vliegwiel en het vliegwiel er niet af gekreken. dat zit dus nog vast op de plek waar het al zat.



klopt. hij zit nog vast. maar er zit wel iets los achter! ik kan dit pas zien als ik me vliegwiel dr af heb!...
 

Dit topic is 10939 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved