Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 110cc setup sneller wat te doen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 674 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52962 - 110cc setup sneller wat te doen?
Pagina 3 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10942 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 31-10-2008 17:34 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
[...]


zou op een honda mb5 blokje dan een cr80 ontsteking kunnen ? lijkt me dan zeker wel strak !! zijn vast ook weer zo moeilijk te krijgen
die 6bak was ook al ff zoeken...


[...]


een andere ontsteking zoeken zoals pvl en hpi..
of een cr80 ontsteking maar daar weet ik niets van af.. of dat past etc..

Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 31-10-2008 om 17:33 uur.


Als het goed is wel, maar ze zijn inderdaad wel moeilijk te vinden.
 
mrgforce 31-10-2008 17:40 Print reply

Posts: 572
dus... ik kan:

- vliegwiel afdraaien
- andere cdi
- hpi onsteking.
- cross onsteking.

Dan lijkt mij een cross onsteking beter omdat je die voor minder geld kan scoren! maar dan is nu de vraag omdat ik een 110cc heb is het dan verstandig om een onsteking van een cr80 of cr125 neem ? en moet deze ook met cdi zijn? ( lijkt me wel het handigst) is dit moeilijk te krijgen?
 
kenny77 31-10-2008 17:55 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
dus... ik kan:

- vliegwiel afdraaien
- andere cdi
- hpi onsteking.
- cross onsteking.

Dan lijkt mij een cross onsteking beter omdat je die voor minder geld kan scoren! maar dan is nu de vraag omdat ik een 110cc heb is het dan verstandig om een onsteking van een cr80 of cr125 neem ? en moet deze ook met cdi zijn? ( lijkt me wel het handigst) is dit moeilijk te krijgen?


Van een 125cc past niet, en de CR80 ontsteking is voldoende.
Maar het is niet zo van ik zoek dat even , omdat ze bijna niet meer te krijgen, misschien wel nog op Ebay.
En als je ze vind zal die waarschijnlijk ook nog best duur zijn.
En goed er op letten dat het eene is van bouwjaar 1981, van andere jaren passen niet.

Hier een paar foto's van die van mij.


De CDI van de CR80, van 1981


De grondplaat.


Het vliegwiel, hier zie je ook dat het een stuk kleiner is dan een normaal mb/mt vliegiel.
 
Thijsje 31-10-2008 17:56 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
[...]


zou op een honda mb5 blokje dan een cr80 ontsteking kunnen ? lijkt me dan zeker wel strak !! zijn vast ook weer zo moeilijk te krijgen
die 6bak was ook al ff zoeken...


[...]


een andere ontsteking zoeken zoals pvl en hpi..
of een cr80 ontsteking maar daar weet ik niets van af.. of dat past etc..

Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 31-10-2008 om 17:33 uur.


mb8 onsteking past in mb5 onsteking,
dan zal die cr80 ook wel passen denks...

*kenny zegt dat cr80 in mb8 past..

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
mrgforce 31-10-2008 17:59 Print reply

Posts: 572
aha! dus als ik opzoek ga moet ik een ontsteking van een honda cr80 uit het jaar 1981??

Onie dan?


Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 31-10-2008 om 18:11 uur.
 
kenny77 31-10-2008 18:13 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
aha! dus als ik opzoek ga moet ik een ontsteking van een honda cr80 uit het jaar 1981??

Onie dan?


Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 31-10-2008 om 18:11 uur.


Ja, precies, maar houd er wel rekeing mee dat je geen licht meer hebt.
En de zoektijd is ook best lang (in nerderland) ik heb ook 3/4 jaar gezocht voordat ik een blokje had van de CR80, en toen was ik er ook nog als de kippen bij.
 
mrgforce 31-10-2008 18:18 Print reply

Posts: 572
hahah maar hoezo geen licht meer ?? zit er geen lichtspoel in ?
 
kenny77 31-10-2008 18:24 Print reply

Posts: 29286
Nee, dat heb je toch ook niet nodig op een wedstrijds crosser?
 
mb-rider 31-10-2008 18:25 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
hahah maar hoezo geen licht meer ?? zit er geen lichtspoel in ?


dit is bij bijna alle snelle roters dat ze de lichtspoel weg laten..
is toch iets overbodigs in de racerij.. (bij de meeste races dan )

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Ja, precies, maar houd er wel rekeing mee dat je geen licht meer hebt.
En de zoektijd is ook best lang (in nerderland) ik heb ook 3/4 jaar gezocht voordat ik een blokje had van de CR80, en toen was ik er ook nog als de kippen bij.


waar haal jij je reserve onderdelen dan? zoals cdi etc voor je cr80.. zijn toch onderdelen die kapot kunnen gaan ..

heb je btw weleens geprobeerd die cr80 ontsteking op je sprint nsr te zetten om te kijken qua verschil ?


en warom zou een nieuwer model ontsteking niet passen dan?? de dikte van de krukas as gewijzigt ofzo? dikker of dunner..

sorry voor alle vraagjes ben zeer nieuwsgierig

Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 31-10-2008 om 18:37 uur.
 
kenny77 31-10-2008 19:03 Print reply

Posts: 29286
Is helemaal niet erg.

Zo vaak rij ik niet op mijn CR80 en alleen hobby gebruik, dus is eigenlijk nog niks kapot gegaan in 6 jaar tijd.

De ontsteking vanaf 1983 (geloof ik) dat is al watergekoeld en dat blok is heel anders, de pick-up (ontstekings tijdstip kastje) zit aan de buiten kant van het vliegwiel hier is bij een mt blok geen plaats voor.

Ook zit deze grondplaat maar met 2 bouten vast inplaats van 3.


Edit:

CDI uitwisselen heb ik nog niet geprobeert omdat op mijn NSR een HPI ontsteking op zit.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 31-10-2008 om 19:04 uur.
 
yamahadt1986 31-10-2008 19:24 Print reply
Posts: 1713
met een ontsteking kan je een boel winst mee behalen maar zoals jullie zeggen over binnenrotor ontstekingen is het zo dat zo'n ontsteking veel beter reageerd en een betere vonk geeft dat is het voordeel en met een binnenrotor ontsteking heb je wel een kleiner vliegwiel maar een sterker magneet dus dat betekent dat het ongeveer in het vehouding staat met een gewoon vlieg wiel en dat hebben ze meestal omdat je balans dan het zelfde blijft op je krukas
want je hebt ook een koppeling wat er aan de andere kant aan hangt die een bepaalde druk geeft.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
markhispania3 31-10-2008 19:26 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
met een ontsteking kan je een boel winst mee behalen maar zoals jullie zeggen over binnenrotor ontstekingen is het zo dat zo'n ontsteking veel beter reageerd en een betere vonk geeft dat is het voordeel en met een binnenrotor ontsteking heb je wel een kleiner vliegwiel maar een sterker magneet dus dat betekent dat het ongeveer in het vehouding staat met een gewoon vlieg wiel en dat hebben ze meestal omdat je balans dan het zelfde blijft op je krukas
want je hebt ook een koppeling wat er aan de andere kant aan hangt die een bepaalde druk geeft.


leestekens zijn geen overbodige luxe in dit verhaal.
99 woorden + 1 leesteken, dat doe je goed.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 31-10-2008 om 19:32 uur.
 
flip_nsr_80cc 31-10-2008 22:57 Print reply

Posts: 597
6kleps membraam ma dies voor de malossi keenie of die in de athena past

hoeveel toeren maak je???

weet je zekker dat je een 110cc hebt

lijk mij dat het dik 120+ moet blaze

is je 28 wel goed afgesteld en zijn je zuigerveren niet op?

kun je met je duim kikken zegm:P?

 
i cant spel, dus zeur niet
THOMASJEUHHH 31-10-2008 23:12 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc
6kleps membraam ma dies voor de malossi keenie of die in de athena past

hoeveel toeren maak je???

weet je zekker dat je een 110cc hebt

lijk mij dat het dik 120+ moet blaze

is je 28 wel goed afgesteld en zijn je zuigerveren niet op?

kun je met je duim kikken zegm:P?




het is een 98cc, 55mm
maar de handelsnaam is 110cc.

en toch 120 is wel te halen.
maar dit is echt een koppel cilinder.
als je deze bewerkt of een mallossi monteerd zal je de 120 zeker wel halen,.
 
bwoaahhppp,,..
Woutjuh 31-10-2008 23:30 Print reply

Posts: 4422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc
6kleps membraam ma dies voor de malossi keenie of die in de athena past

hoeveel toeren maak je???

weet je zekker dat je een 110cc hebt

lijk mij dat het dik 120+ moet blaze

is je 28 wel goed afgesteld en zijn je zuigerveren niet op?

kun je met je duim kikken zegm:P?


6kleps alleen voor malossi?

Ik rijd met een 50cc Charmo, en ik heb een 6kleps membraam erin zitten.

Gewoon omdat ik geen ander membraam meer heb, en deze het nog gewoon doet.

Maar het past wel hoor.
 
veel MT spul te koop!

Dit topic is 10942 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved