Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 110cc setup sneller wat te doen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1005 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52962 - 110cc setup sneller wat te doen?
Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11042 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

grasmaaier89 31-10-2008 15:48 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



jezus wat ben jij dom,

lichter vliegwiel trekt juist harder op... waarom denk je dat een binnenrotor harder optrekt ? top word er juist lager van



en dan maken ze mij wijs dat het geen drol zal uitmaken
hij is wel lichter, maar je voelt toch niks Niek heeft er 100 gram afweten te draaien.
heb ik ook al een topic van geopend een tijdje geleden
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
stoeptegel 31-10-2008 15:56 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
[...]



een 28mm kan toch prima op een 110cc?


Ligt eraan of het een snelle cil is. Maar het gaat mij meer om het merk. MRD is niet een heel goede carb wat ik van horen zeggen heb.
Denk dat hij met een 24mm mik, zuiniger loopt en sneller, mits goed afgesteld natuurlijk.
Zijn er nog meer mensen die ook zo denken over die 28 mm mrd carb?

Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 31-10-2008 om 15:58 uur.
 
80 cc ownatsj
mrgforce 31-10-2008 16:01 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
[...]


Ligt eraan of het een snelle cil is. Maar het gaat mij meer om het merk. MRD is niet een heel goede carb wat ik van horen zeggen heb.
Denk dat hij met een 24mm mik, zuiniger loopt en sneller, mits goed afgesteld natuurlijk.
Zijn er nog meer mensen die ook zo denken over die 28 mm mrd carb?

Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 31-10-2008 om 15:58 uur.


toen ik hem net nieuw had heb ik hem uitmekaar gehaald en bekeken en alles zag er netjes uit! heb paar slechte verhalen gehoord maar ook goede verhalen over MRD carb.
 
grasmaaier89 31-10-2008 16:03 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
[...]


Ligt eraan of het een snelle cil is. Maar het gaat mij meer om het merk. MRD is niet een heel goede carb wat ik van horen zeggen heb.
Denk dat hij met een 24mm mik, zuiniger loopt en sneller, mits goed afgesteld natuurlijk.
Zijn er nog meer mensen die ook zo denken over die 28 mm mrd carb?

Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 31-10-2008 om 15:58 uur.



geen ervaring met een mrd, maar ik heb goeie dingen gehoord over 24 mikuni.
Ze zijn tering goed als t eenmaal goed afgesteld is
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
mrgforce 31-10-2008 16:13 Print reply

Posts: 572
hmmm... maar het lijkt mij dat het met deze carburateur ook moet lukken ?

en die cdi shendigen oid is die orgineel begrensd? want dan kan het ook aan me cdi liggen!? of scheelt dat niet zoveel ?


Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 31-10-2008 om 16:18 uur.
 
Frysk 31-10-2008 16:26 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
Zou het eerder in je carb zoeken, duw er eens een goede nette 24 mm mikuni onder. Denk dat je dan van al het gezeik af bent


hij heeft een 28 MRD, keihin replica, en die heb ik ook M'n NS1 blaast ook dik dus daar ligt het niet aan


die CDI is begrenst.
hoeveel compressie heb je ?

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 31-10-2008 om 16:27 uur.
 
giggitybyte
ikkejw 31-10-2008 16:29 Print reply

Posts: 9886
ontsteking is 1 van de grootste begrenzers op MT/MTX

met een HPI, PVL of CR80 ontsteking trek je er zo een paar PK extra uit.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
De Schout 31-10-2008 16:46 Print reply
Posts: 5327
je hebt een mt cdi, waarschijnlijk loopt t al wel een stukje beter met een nsr/mtx cdi. is in ieder geval t proberen waard.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Thijsje 31-10-2008 16:47 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
ontsteking is 1 van de grootste begrenzers op MT/MTX

met een HPI, PVL of CR80 ontsteking trek je er zo een paar PK extra uit.

verklaar je nader...
waarom zou mt onsteking begrenzen....
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
kenny77 31-10-2008 16:54 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

verklaar je nader...
waarom zou mt onsteking begrenzen....


Het scheeld wel een hele hoop.

Op mijn CR80 van 1981, (waar zo een mb8 ontsteking op past), had ik eerst een mb8 onsteking erop (met CR80 CDI) ,toen trok die niet van zelf op het achterwiel.
Maar toen ik de orginele cr80 cross ontsteking erop zetten kwam die tot de 3 omhoog.
 
Frysk 31-10-2008 16:55 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

verklaar je nader...
waarom zou mt onsteking begrenzen....



omdat die log en zwaar zijn en amper tot geen curve hebben

onsteking begrenst gewoon vies hard
 
giggitybyte
Thijsje 31-10-2008 16:58 Print reply

Posts: 1687
hmm klinkt wel aannemelijk...
maar die cdi dan, ik bedoel zit daar gewoon origineel een begrenzer in

als je imi CDI koopt, kun je daar wel lekker snel mee dan?
van die dinge van 17 euro zijn dat... staat niets op
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Frysk 31-10-2008 16:59 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
hmm klinkt wel aannemelijk...
maar die cdi dan, ik bedoel zit daar gewoon origineel een begrenzer in

als je imi CDI koopt, kun je daar wel lekker snel mee dan?
van die dinge van 17 euro zijn dat... staat niets op



nee niet echt gewoon andere ontsteking halen. ff lezen wat kenny zegt
 
giggitybyte
mrgforce 31-10-2008 17:31 Print reply

Posts: 572
dus wat is nu wijsheid? een onsteking met cdi zoekken van een cr80 ofzo? of een andere cdi? het lijkt me idd dat het in de onsteking zit en cdi?
 
mb-rider 31-10-2008 17:32 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Het scheeld wel een hele hoop.

Op mijn CR80 van 1981, (waar zo een mb8 ontsteking op past), had ik eerst een mb8 onsteking erop (met CR80 CDI) ,toen trok die niet van zelf op het achterwiel.
Maar toen ik de orginele cr80 cross ontsteking erop zetten kwam die tot de 3 omhoog.


zou op een honda mb5 blokje dan een cr80 ontsteking kunnen ? lijkt me dan zeker wel strak !! zijn vast ook weer zo moeilijk te krijgen
die 6bak was ook al ff zoeken...


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
dus wat is nu wijsheid? een onsteking met cdi zoekken van een cr80 ofzo? of een andere cdi? het lijkt me idd dat het in de onsteking zit en cdi?


een andere ontsteking zoeken zoals pvl en hpi..
of een cr80 ontsteking maar daar weet ik niets van af.. of dat past etc..

Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 31-10-2008 om 17:33 uur.
 

Dit topic is 11042 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved