Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 110cc setup sneller wat te doen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 720 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52962 - 110cc setup sneller wat te doen?
Pagina 1 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Volgende pagina >
Dit topic is 10938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mrgforce 31-10-2008 10:13 Print topicpost

Posts: 572
ik heb nu al een poosje een mtx-sh en heb daar zelf dus een mbx80 blok met een 110cc athena/eurocilindro maar volgens mij moet dit harder kunnen.

110cc athena/ eurocilindro watergekoeld onbewerkt
4kleps membraam
28mm mrd carb. sproeier 140
mallossi spruitstuk - orginele luchtbox
orginele onsteking ( niks aan gedaan)
bosh bougie. hitte graad??
twv 14-45
proma mtx80r bocht met een proma demper ( lekt iets bij de cilinder omdat de flens niet helemaal aansluit op cilinder. ringpakking zit wel mooi in cilinder maar niet in de uitlaat. ringpakking zelfde dia. als uitlaat ( flens))

loopt nu schat ik rond de 95km

powerwheelie's moet ik ook doen maar doet ie niet. wat moet ik nog doen om het sneller te laten lopen?
 

grasmaaier89 31-10-2008 10:15 Print reply

Posts: 14412
Andere cdi. Want ik knal er al 95 km uit met mn 80cc.
Lijkt me dan ook sterk dat jij er niet meer uit kan halen

 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Banaan 31-10-2008 10:17 Print reply

Posts: 5725
heb je alles wel goed afgesteld?

geen versleten cilinder/zuiger/veren?

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 31-10-2008 om 10:17 uur.
 
mrgforce 31-10-2008 10:17 Print reply

Posts: 572
heb idd niet naar me cdi gekeken. een cdi300 was tog ontgrensd?

had de cilinder enzo nieuw gekocht en dr op gezet! lijkt me niet dat ie nu al versleten zijn. heb dr 2000+ km mee gereden schat ik zo



Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 31-10-2008 om 10:26 uur.
 
Derbi-Olaf 31-10-2008 10:44 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
heb idd niet naar me cdi gekeken. een cdi300 was tog ontgrensd?

had de cilinder enzo nieuw gekocht en dr op gezet! lijkt me niet dat ie nu al versleten zijn. heb dr 2000+ km mee gereden schat ik zo



Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 31-10-2008 om 10:26 uur.

wel gewoon goed afgesteld?

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Banaan 31-10-2008 10:51 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
heb idd niet naar me cdi gekeken. een cdi300 was tog ontgrensd?

had de cilinder enzo nieuw gekocht en dr op gezet! lijkt me niet dat ie nu al versleten zijn. heb dr 2000+ km mee gereden schat ik zo



Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 31-10-2008 om 10:26 uur.


als die 2000km goed afgesteld was zal die idd niet versleten zijn
 
grasmaaier89 31-10-2008 11:06 Print reply

Posts: 14412
heb je enig filmmateriaal?
kunnen we ook horen wat tie doet
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Frysk 31-10-2008 12:35 Print reply

Posts: 34928
originele ontsteking houd erg in eventueel wat afdraaien
tandwiel verhouding is ook aan de lichte kant (ik heb 17-38 en maak overtoeren op top)
dus jij zal zoeits ook wel kunnen hebben
 
giggitybyte
mrgforce 31-10-2008 14:56 Print reply

Posts: 572
voila foto's van me cdi. weet niet welke het is...



ik zal wel ff een filmpje maken. als ie gewoon stationair loopt of rijdend?

Heb lang gedaan voordat ik hem redelijk had afgesteld maar heb altijd met een iets te grote sproeier gereden en toen ik hem in moest rijden af en toe beetje syntethische olie dr bij ( dopje bij volle tank) de bromboer zei dat dat beter was! en hij loopt netjes!

hij trekt ook niet helemaal lekker door in z'n 6! ben van de week ff wezen crossen en daar deed ie het monsters! toen reed ik weer naar huis en kon hem toen wel lekker door trekken in z'n 6! toen ging ie goed hard!

en is je vliegwiel afdraaien veel werk? heb zelf geen draaibank..


Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 31-10-2008 om 15:01 uur.
 
grasmaaier89 31-10-2008 15:05 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
voila foto's van me cdi. weet niet welke het is...

[url=http://i254.photobucket.com/albums/hh97/mrgforce/31102008436.jpg[/IMG][IMG]http://i254.photobucket.com/albums/hh97/mrgforce/31102008437.jpg]afbeelding[/url]

ik zal wel ff een filmpje maken. als ie gewoon stationair loopt of rijdend?

Heb lang gedaan voordat ik hem redelijk had afgesteld maar heb altijd met een iets te grote sproeier gereden en toen ik hem in moest rijden af en toe beetje syntethische olie dr bij ( dopje bij volle tank) de bromboer zei dat dat beter was! en hij loopt netjes!

hij trekt ook niet helemaal lekker door in z'n 6! ben van de week ff wezen crossen en daar deed ie het monsters! toen reed ik weer naar huis en kon hem toen wel lekker door trekken in z'n 6! toen ging ie goed hard!

en is je vliegwiel afdraaien veel werk? heb zelf geen draaibank..


Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 31-10-2008 om 15:01 uur.



rijdend natuurlijk

vliegwiel ga jij dus niet afdraaien. Tis wel te doen opzich, maar daar gaat tie niet aanzienlijk voelbaar harder van optrekken en meer topsnelheid van krijgen
Bter regel je een HPI, ben je gelijk van je trekkracht/snelheidprobleem af.


owja, als er op cdi HM staat, istie origineel
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
mrgforce 31-10-2008 15:11 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



rijdend natuurlijk

vliegwiel ga jij dus niet afdraaien. Tis wel te doen opzich, maar daar gaat tie niet aanzienlijk voelbaar harder van optrekken en meer topsnelheid van krijgen
Bter regel je een HPI, ben je gelijk van je trekkracht/snelheidprobleem af.


owja, als er op cdi HM staat, istie origineel


zie nergens op me cdi HM staan. maar een HPI maakt dat dan zoveel uit? want heb geen zin om nog is 200+ uit te geven... moet toch nog iets anders zijn dan me onsteking lijkt mij?

Zal zo is een filmpje maken. maar waarschijnlijk ben ik zaterdag of zondag avond weer thuis... maar dat komt wel goed! hij rijd netjes. als ie koud is al filmen of warm? koud ( stotteren) warm ( loopt lekker soepel)

 
Frysk 31-10-2008 15:14 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
voila foto's van me cdi. weet niet welke het is...

[url=http://i254.photobucket.com/albums/hh97/mrgforce/31102008436.jpg[/IMG][IMG]http://i254.photobucket.com/albums/hh97/mrgforce/31102008437.jpg]afbeelding[/url]

ik zal wel ff een filmpje maken. als ie gewoon stationair loopt of rijdend?

Heb lang gedaan voordat ik hem redelijk had afgesteld maar heb altijd met een iets te grote sproeier gereden en toen ik hem in moest rijden af en toe beetje syntethische olie dr bij ( dopje bij volle tank) de bromboer zei dat dat beter was! en hij loopt netjes!

hij trekt ook niet helemaal lekker door in z'n 6! ben van de week ff wezen crossen en daar deed ie het monsters! toen reed ik weer naar huis en kon hem toen wel lekker door trekken in z'n 6! toen ging ie goed hard!

en is je vliegwiel afdraaien veel werk? heb zelf geen draaibank..


Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 31-10-2008 om 15:01 uur.



shendigen oid origineel Honda
 
giggitybyte
Frysk 31-10-2008 15:15 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



rijdend natuurlijk

vliegwiel ga jij dus niet afdraaien. Tis wel te doen opzich, maar daar gaat tie niet aanzienlijk voelbaar harder van optrekken en meer topsnelheid van krijgen
Bter regel je een HPI, ben je gelijk van je trekkracht/snelheidprobleem af.


owja, als er op cdi HM staat, istie origineel



jezus wat ben jij dom,

lichter vliegwiel trekt juist harder op... waarom denk je dat een binnenrotor harder optrekt ? top word er juist lager van
 
giggitybyte
mrgforce 31-10-2008 15:18 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



shendigen oid origineel Honda


ja die maffe naam staat dr op! dat is dus een orginele? en dus begrenst?
 
stoeptegel 31-10-2008 15:31 Print reply

Posts: 3085
Zou het eerder in je carb zoeken, duw er eens een goede nette 24 mm mikuni onder. Denk dat je dan van al het gezeik af bent
 
80 cc ownatsj
mrgforce 31-10-2008 15:34 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
Zou het eerder in je carb zoeken, duw er eens een goede nette 24 mm mikuni onder. Denk dat je dan van al het gezeik af bent



een 28mm kan toch prima op een 110cc?
 

Dit topic is 10938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved