Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - stukje uitlaat afgebroken en zit vastgeroest in me cil. kop... wat nu ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1000 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52957 - stukje uitlaat afgebroken en zit va...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2727 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henk-88 30-10-2008 22:22 Print reply

Posts: 26703
Is de hele flens vast gaan zitten IN de cilinder?
Doe een foto?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
RS2Racer91 30-10-2008 22:30 Print reply

Posts: 1540
ik zou niet meteen gaan dremelen... kan je met een drevel niet dat ding eruit slaan?
 
Harold 30-10-2008 22:38 Print reply

Posts: 1052
Heb ik ook een keer gehad. Als het om een gietijzeren cilinder gaat en er steekt nog een klein stukje uit dan kun je dit naar binnen slaan met een staalbeiteltje of een degelijke schroevendraaier met hamer. Klinkt lomp, en dat is het eigelijk ook wel, maar de cilinder beschadig je niet zomaar (het stukje uitlaat is veel zachter dan het gietijzer). Cilinder buiten op het zand leggen, niet op een werkbank of ietsdergelijks leggen, het zand vormt naar de cilinder en zo blijft hij stabiel liggen tijdens het beitelen.

Dus zorgen dat je van één kant uit het buisje in kunt deuken en dan steeds een stukje verder naar binnen indeuken. Uiteindelijk kun je hem er zo uitpakken (als het buisje ingedeukt wordt, wordt de buiten diameter als t ware kleiner).
Heb je een aluminium cilinder, dan moet je dit NIET doen, die beschadig je wel.
 
Quintentzr 31-10-2008 8:40 Print reply
Posts: 41
oke. ik heb geen idee wat voor cilinder t is (standaard tzr 2004) maar ik moet gewoon ff zoeken. kijk de eerste 2 cm van de oude uitlaat zit vastgeroest aan de binnen kant van me cil.kop. Zonder dat er iets uitsteekt.

 
Q
PRO TUNING 31-10-2008 9:37 Print reply

Posts: 4000
Frees of slijp in de lengte richting met je dremel een klein sleufje in de uitlaatbuis, als je er bijna door bent valt het buisje er zo uit
 
Sjazsperr 31-10-2008 10:44 Print reply

Posts: 133
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Quintentzr
oke. ik heb geen idee wat voor cilinder t is (standaard tzr 2004) maar ik moet gewoon ff zoeken. kijk de eerste 2 cm van de oude uitlaat zit vastgeroest aan de binnen kant van me cil.kop. Zonder dat er iets uitsteekt.



je uitlaat zit vastgeroest aan de binnekant van je cilinderkop ?
 
snie waar
MarTijn tzr 31-10-2008 10:54 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sjazsperr
[...]


je uitlaat zit vastgeroest aan de binnekant van je cilinderkop ?


ja..

@ topicstarter luister maar naar protuning. die heeft een goede methode.
maar waarschijnlijk is die rubberen pakking dan wel kapot. ff nieuwe scoren dus
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Banaan 31-10-2008 10:55 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
[...]


ja..

@ topicstarter luister maar naar protuning. die heeft een goede methode.
maar waarschijnlijk is die rubberen pakking dan wel kapot. ff nieuwe scoren dus


of de manier van harold, lijkt mij ook goed werken
 
MarTijn tzr 31-10-2008 10:57 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]


of de manier van harold, lijkt mij ook goed werken


ja maar helaas is die cilinder die topicstarter heeft een aliminium cilinder
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Sjazsperr 31-10-2008 10:59 Print reply

Posts: 133
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
[...]


ja maar helaas is die cilinder die topicstarter heeft een aliminium cilinder


Origineel am6 cilinder heeft tie of ? En origineel das gietijzer dacht ik
 
snie waar
Banaan 31-10-2008 10:59 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
[...]


ja maar helaas is die cilinder die topicstarter heeft een aliminium cilinder


dan zal ts toch met een dremel oid aan de slag moeten
 
MarTijn tzr 31-10-2008 11:00 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sjazsperr
[...]


Origineel am6 cilinder heeft tie of ? En origineel das gietijzer dacht ik


origineel is aliminium en dat heeft de topicstarter

Dit bericht is gewijzigd door MarTijn tzr op 31-10-2008 om 11:01 uur.
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Harold 31-10-2008 11:45 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
[...]


origineel is aliminium en dat heeft de topicstarter

Dit bericht is gewijzigd door MarTijn tzr op 31-10-2008 om 11:01 uur.


Als het goed is, hebben de ori am6 blokjes van 2004 nog gewoon een gietijzeren cilinder. De nieuwste modellen hebben toch standaart een alumium cilinder?

Maargoed, je moet je cilinder er zowiezo even af halen wil je het er netjes uit kunnen halen zonder nog meer schade te maken. Zie je snel genoeg of het een alu of gietijzeren cilinder is. (alu blijft mooi blank van binnen en gietijzer is vaak roestig of erg donker van kleur)
 
Sjazsperr 31-10-2008 11:56 Print reply

Posts: 133
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]


Als het goed is, hebben de ori am6 blokjes van 2004 nog gewoon een gietijzeren cilinder. De nieuwste modellen hebben toch standaart een alumium cilinder?

Maargoed, je moet je cilinder er zowiezo even af halen wil je het er netjes uit kunnen halen zonder nog meer schade te maken. Zie je snel genoeg of het een alu of gietijzeren cilinder is. (alu blijft mooi blank van binnen en gietijzer is vaak roestig of erg donker van kleur)


Ja dat dacht ik ook.. Volgens mij heeft tie gewoon gietijzer hoor
 
snie waar
daanmtx 31-10-2008 12:33 Print reply

Posts: 3759
ik zou de cilinder sowieso even eraf halen, als je gaat dremelen heb je al dat gruis anders in je cilinder. Dan zou ik proberen van binnenuit de cilinder dat stukje eruit te tikken als dat kan.
 
Honda VFR400R

Dit topic is 2727 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved