Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - welke bougie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1241 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52948 - welke bougie
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4728 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fast-tech 30-10-2008 7:05 Print topicpost

Posts: 131
ik heb een honda mb met 110 cc malossi maar weet niet welke bougie ik moet gebruiken.
het probleem is dat hij naar 5 minuten rijden al dikke 120 graden is.

aan de curburateur afstelling kan het niet liggen want deze werkt gewoon goed.

nu zit er een ngk b9hs is.

Dit bericht is gewijzigd door fast-tech op 30-10-2008 om 7:05 uur.
 

markhispania3 30-10-2008 8:01 Print reply

Posts: 1971
meng je de olie zelf of heb je een oliepomp? als je zelf mengt zou ik ongeveer 1:40 aanhouden. als dit in orde is zou ik er toch een grotere sproeier in draaien.
 
Viertakt 30-10-2008 8:28 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fast-tech
het probleem is dat hij naar 5 minuten rijden al dikke 120 graden is.

aan de curburateur afstelling kan het niet liggen want deze werkt gewoon goed.


Ligt niet aan je bougie, eerder aan je afstelling/oliemengsel.
 
Viertakt uber alles.
PRO TUNING 30-10-2008 9:56 Print reply

Posts: 4000
NGK B9HS is op zich goed.

Wat voor compressieverhouding heb je, en vorm verbrandingsruimte ?
 
Niek de Wildt 30-10-2008 10:12 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
NGK B9HS is op zich goed.

Wat voor compressieverhouding heb je, en vorm verbrandingsruimte ?


heeft mb/mt korte schacht?

Nsr/mbx is gewoon lang dus NGK B9ES (eventueel BR9ES ontstoort)
heb nooit aan een mb/mt gewerkt, dus ik weet het niet, maar misschien maakte U een foutje
 
fast-tech 30-10-2008 17:38 Print reply

Posts: 131
ik meng aaltijd zelf 1op35 de verbrandings ruimte is een gewone 80cc kop en bougie een gewone schagt.

of ik moet de stage6 temperatuur meter niet serius nemen
 
Frysk 30-10-2008 17:44 Print reply

Posts: 34928
mischien staat hij toch iets te arm, mischien staat je ontsteking te vroeg kijk die dingen ff na
 
giggitybyte
Markjo 30-10-2008 17:48 Print reply

Posts: 1061
hoe weet je trouwens dat ie 120 graden is?

edit
ohh ik zie het al
ik zou die meter niet al te serieus nemen

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 30-10-2008 om 17:49 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Niek de Wildt 30-10-2008 19:58 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
hoe weet je trouwens dat ie 120 graden is?

edit
ohh ik zie het al
ik zou die meter niet al te serieus nemen

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 30-10-2008 om 17:49 uur.


zeker met zoon ringetje onder bougie? het enigste wat je daarmee kan zien is wat de temp is als hij goed warm is en dan kan je het zien wanneer hij een keer achterlijk warm wordt, maar die 120 graden hoort dus niet de 70 graden te zijn van een LC brommer.
 
fast-tech 30-10-2008 20:18 Print reply

Posts: 131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


zeker met zoon ringetje onder bougie? het enigste wat je daarmee kan zien is wat de temp is als hij goed warm is en dan kan je het zien wanneer hij een keer achterlijk warm wordt, maar die 120 graden hoort dus niet de 70 graden te zijn van een LC brommer.



jep heb zon rood ringetje onder de bougie maar hoe warm mag hij worden dan met die stage6 meter?
 
mtx-motard 30-10-2008 20:46 Print reply

Posts: 14947
test hem ff op een goedlopende brommer. dan kun je zien hoe warm hij word
120 graden moet je niet serieus nemen, ik denk dat een normaal blok zo rond de 75 graden is.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Niek de Wildt 30-10-2008 21:00 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
test hem ff op een goedlopende brommer. dan kun je zien hoe warm hij word
120 graden moet je niet serieus nemen, ik denk dat een normaal blok zo rond de 75 graden is.


klopt precies, maar ik denk dat je zin een beetje verwarring bij de TS zal veroorzaken.
wat hij bedoelt is dat de temp onder de bougie bijv 120graden aangeeft terwijl de temp waar het om gaat (ergens anders in je cilinder) gewoon 75 graden is, en dus kun je zeggen, dat bij 120 graden je temp goed ligt, dus is hij opeens 150 dan moet je schrikken.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 30-10-2008 om 21:00 uur.
 
riccardot 30-10-2008 21:07 Print reply

Posts: 1096
Wordt een ac cilinder maar ongeveer 75 graden?
 
Derbi-Olaf 30-10-2008 21:08 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Wordt een ac cilinder maar ongeveer 75 graden?

90
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mtx-motard 30-10-2008 21:14 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

90


nou niet warmer
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Niek de Wildt 30-10-2008 21:45 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

90



ja maar waar volgens jou?

aan het begin van de koelribben en de uiteindes verschilt al heel veel.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 30-10-2008 om 22:09 uur.
 

Dit topic is 4728 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved