Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wat moet ik smeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1159 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52935 - wat moet ik smeren
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2103 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 29-10-2008 18:24 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fox-power
waarop, je vergelijkt een ori laagtoerig cilindertje met weinig compressie met een hoogtoerige cilinder met meer compressie, en roept dat da t zelfde gesmeerd moet worden.
maja doe jij dan maar lkkr 1:25 smeren, dat je maar veel zuigers verslijt


ik denk dat het juist minder slijt met meer olie ?
jij denkt echt verkeerd.
het verkoolt mischien allemaal wel sneller met meer olie. maar dat is zo weer op te lossen.
en bougietje zou een keer eerder opgeven maar cillinder leid er minder onder.



grapjas, meer olie betekend minder benzine

dus loopt ie veel armer.

om nog maar te zwijgen van het feit dat olie niet echt verbrand, dus krijg je overal dikke koolafzetting op, en je uitlaat druipt van de onverbrande olie na 10 kilometer
 
maxisport 29-10-2008 18:26 Print reply

Posts: 4206
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



grapjas, meer olie betekend minder benzine

dus loopt ie veel armer.

om nog maar te zwijgen van het feit dat olie niet echt verbrand, dus krijg je overal dikke koolafzetting op, en je uitlaat druipt van de onverbrande olie na 10 kilometer


kijk nog een toffe vent met ervaring
 
fox-power 29-10-2008 18:50 Print reply

Posts: 834
grotere sproeier?

ohja, maxisport. waar heb jij bewezen dat je er verstand van hebt dan ?

Dit bericht is gewijzigd door Trax op 29-10-2008 om 19:10 uur.
 
maxisport 29-10-2008 19:09 Print reply

Posts: 4206
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fox-power
ohja, maxisport. waar heb jij bewezen dat je er verstand van hebt dan ?

Dit bericht is gewijzigd door fox-power op 29-10-2008 om 19:06 uur.


2takt principe en tuning ervan heb ik niet op de middelbare school waar jij nu op zit wss
maar ik zal er verder niet op in gaan, dit hele topic is nu al nutteloos.

ik ga je ook echt niet serieus nemen met zulke reply's
Quote:
dus heb ik hem uitgeboord en elke kant net een millimeter minder groot gemaakt als die allu cillinder.
maar hij loopt heel slecht en komt haast niet vooruit met optrekken. en loopt op top maar 30.
nu is mijn vraag, heb ik hem te veel uitgeveild ?.
zo ja kan ik er een ring tussen zetten om het enigzins goed te maken of werkt dat niet
bvd dennis



Dit bericht is gewijzigd door maxisport op 29-10-2008 om 19:15 uur.
 
ikkejw 29-10-2008 19:12 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



grapjas, meer olie betekend minder benzine

dus loopt ie veel armer.

om nog maar te zwijgen van het feit dat olie niet echt verbrand, dus krijg je overal dikke koolafzetting op, en je uitlaat druipt van de onverbrande olie na 10 kilometer



waarom heb ik daar dan nooit last van?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
fox-power 29-10-2008 19:39 Print reply

Posts: 834
@ maxisport, als je 2 identieke cillinders hebt, en de ene is retard snel. en de andree traag, je maakt de uitlaatpoort bijna net zo groot als van die andere, dat er op de poortmap net een milimeter scheelt.?
wat is het probleem dan.
achteraf was het probleem iets met de vario.
en liep die op die cillinder gewoon prima.
dus doe maar ssstt.
 
rik hulkenberg 29-10-2008 19:41 Print reply

Posts: 10029
50cc is tussen de 1 op 40/50
70cc is tussen de 1 op 30/40
 
Harold 29-10-2008 19:57 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
50cc is tussen de 1 op 40/50
70cc is tussen de 1 op 30/40


En 500cc dan? 1op1?

Smering gewoon rond 1 op 45 houden. Of je hem rijker of armer smeert (qua olie) ligt meer aan het gebruik, de temperatuur en het toerental dan aan de cilinder inhoud.
Die 3 dingen blijven nagenoeg het zelfde, dus waarom anders smeren?
Een 500cc 2t motor kun je bijvoorbeeld ook gerust 1 op 40 smeren voor hobbygebruik.
 
Arjan 2-Stroke 29-10-2008 20:12 Print reply

Posts: 595
kan iemant het mij ook eens precies uitleggen?
ik heb 2 yamaha dt's
1 met 70cc eurokit en 16mm+schuimfilter.
en nog 1 met 80cc blok en ty80 cillinder 20mm en powerfilter.
ik smeer nu beide 1op25 met gewoon kwaliteits olie.
met beide brommers cross ik af en toe wat, de 80cc word ook veel gebruikt voor koeien ophalen (loopt dan +- een half uur)

wat raden jullie mij dan aan om te smeren, en als ik minder ga smeren moet ik cker ook opnieuw afstellen?

bvd.
 
Trekhaak FM 106.0MHz
Henk-88 29-10-2008 20:14 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjan 2-Stroke
kan iemant het mij ook eens precies uitleggen?
ik heb 2 yamaha dt's
1 met 70cc eurokit en 16mm+schuimfilter.
en nog 1 met 80cc blok en ty80 cillinder 20mm en powerfilter.
ik smeer nu beide 1op25 met gewoon kwaliteits olie.
met beide brommers cross ik af en toe wat, de 80cc word ook veel gebruikt voor koeien ophalen (loopt dan +- een half uur)

wat raden jullie mij dan aan om te smeren, en als ik minder ga smeren moet ik cker ook opnieuw afstellen?

bvd.



Om koeien op te halen zou ik gewoon 1:50 smeren met Castrol TTS.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mtx-motard 29-10-2008 20:26 Print reply

Posts: 14947
het gaat er uiteindelijk om dat er een goede verhouding benzine-olie-lucht in je cilinder komt. voor een optimale verbranding. doe je van het een meer, dan krijg je automatisch van het ander minder (want er is niet meer ruimte in je cilinder)

de vraag is dan wat bevorderend is voor prestatie (meer toeren). je wilt zoveel mogelijk prestatie halen, net zoveel als je cilinder aan kan. dan smeert 1:50 precies goed (mits de afstelling voor de rest goed is)

wil je minder slijtage dan zou je meer olie erin kunnen gooien, dan komt er meer olie, minder benzine en minder lucht in je cilinder. wat zorgt voor een minder fellere verbranding, dus minder prestatie.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
johankreidlerman 30-10-2008 9:44 Print reply

Posts: 3693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
1:50 is veel te schraal.

een goede mengverhouding is ongeveer 1:30.. of ergens tussen 1:20 en 1:40. het maakt niet heel veel uit eigenlijk, je brommer loopt er altijd wel op.

origineel honda oliepompje smeert ook 1:25 he!


soms mengt hij op 25 hé

ik rij ook altijd al lekker 1 op 50 , ik heb de hele 3 uur brommer cros zelfs 1 op 50 gereden met et zelfde blok en zo als jouw , dus dat is geen probleem
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
johankreidlerman 30-10-2008 9:46 Print reply

Posts: 3693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



waarom heb ik daar dan nooit last van?


en je bougie laatsen met henk dan
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
Leen 30-10-2008 10:15 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fox-power
@ maxisport, als je 2 identieke cillinders hebt, en de ene is retard snel. en de andree traag, je maakt de uitlaatpoort bijna net zo groot als van die andere, dat er op de poortmap net een milimeter scheelt.?
wat is het probleem dan.
achteraf was het probleem iets met de vario.
en liep die op die cillinder gewoon prima.
dus doe maar ssstt.



pim en ik waren al cilinders aan het tunen toen jij nog in je broek scheet.

dus doe maar lekker sssht, en probeer wat op te steken van de mensen met ervaring hier.
 

Dit topic is 2103 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved