mtx-bart |
29-10-2008 16:06 |
Posts: 816 |
lkkr 1 op 50, kan ook 1;45 doen als je dat prettig vindt.. volgende keer KVT
|
|
|
|
Thijsje |
29-10-2008 17:01 |
Posts: 1687 |
1:30 is veeeeeeeeeeel te vet...
1:40 zit je wel zeer ruim goed..
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
Niek de Wildt |
29-10-2008 17:17 |
|
bulteman |
29-10-2008 17:22 |
Posts: 1956 |
een op 45 is ook wel goed hoor
moet ook nie te vettig zijn
|
|
Als het regent in September, valt kerst in December. |
|
ikkejw |
29-10-2008 17:27 |
Posts: 9886 |
1:50 is veel te schraal.
een goede mengverhouding is ongeveer 1:30.. of ergens tussen 1:20 en 1:40. het maakt niet heel veel uit eigenlijk, je brommer loopt er altijd wel op.
origineel honda oliepompje smeert ook 1:25 he!
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
maxisport |
29-10-2008 17:33 |
Posts: 4206 |
1 op 25, vlieg op man
draait alles de gort in
1 op 40 aanhouden ongeveer
brommix tanken met een extra scheutje olie
|
|
|
|
ikkejw |
29-10-2008 17:40 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maxisport
1 op 25, vlieg op man
draait alles de gort in
waar baseer je dat op ?
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
mtx-bart |
29-10-2008 17:46 |
Posts: 816 |
dat 1:25 lijkt me ook zwaar overdreven, dat was nog in de tijd dat de olie van veel mindere kwaliteit was. Als jij er castrol tts bij doet kan 1:50 ook nog wel, ik zou alleen 1;45 doen.
|
|
|
|
nielskempen |
29-10-2008 18:08 |
Posts: 469 |
als je zelft mengt met goede olie dan kan je het makkelijk met 1:45 / 1:50 doen
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
29-10-2008 18:09 |
Posts: 13700 |
Zou gewoon 1/50 rijden met goede olie.
|
|
|
|
b0nes |
29-10-2008 18:14 |
Posts: 2058 |
ik tank altijd gewoon jerrycan, 25 liter super 98
en doe ik er een halve liter castrol A747 bij.
en dan thuis gewoon elke keer tanke tot de jerrycan leeg is
1:50 is gewoon goed al heb je nieuwe cilinder zou ik wel ff 1:40 doen
|
|
|
|
maxisport |
29-10-2008 18:15 |
Posts: 4206 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
waar baseer je dat op ?
waarop, je vergelijkt een ori laagtoerig cilindertje met weinig compressie met een hoogtoerige cilinder met meer compressie, en roept dat da t zelfde gesmeerd moet worden.
maja doe jij dan maar lkkr 1:25 smeren, dat je maar veel zuigers verslijt
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
29-10-2008 18:15 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: n0 name
ik tank altijd gewoon jerrycan, 25 liter super 98
en doe ik er een halve liter castrol A747 bij.
en dan thuis gewoon elke keer tanke tot de jerrycan leeg is
1:50 is gewoon goed al heb je nieuwe cilinder zou ik wel ff 1:40 doen
Waarom 98 erin en waarom zo dure olie op een niet echt bepaald zware setup ?
|
|
|
|
fox-power |
29-10-2008 18:18 |
Posts: 834 |
waarop, je vergelijkt een ori laagtoerig cilindertje met weinig compressie met een hoogtoerige cilinder met meer compressie, en roept dat da t zelfde gesmeerd moet worden.
maja doe jij dan maar lkkr 1:25 smeren, dat je maar veel zuigers verslijt
ik denk dat het juist minder slijt met meer olie ?
jij denkt echt verkeerd.
het verkoolt mischien allemaal wel sneller met meer olie. maar dat is zo weer op te lossen.
en bougietje zou een keer eerder opgeven maar cillinder leid er minder onder.
|
|
|
|
maxisport |
29-10-2008 18:19 |
Posts: 4206 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fox-power
ik denk dat het juist minder slijt met meer olie ?
jij denkt echt verkeerd.
het verkoolt mischien allemaal wel sneller met meer olie. maar dat is zo weer op te lossen.
en bougietje zou een keer eerder opgeven maar cillinder leid er minder onder.
ik heb al bewezen dat ik er verstand van heb, nu jullie nog.
maar jullie zijn te dom om te leren
|
|
|
|