Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wat moet ik smeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 820 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52935 - wat moet ik smeren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2097 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

remco1 29-10-2008 16:05 Print topicpost

Posts: 9
hoi

ik heb een nieuw blok en een 70CC cilinder gekocht voor mijn mb maar wat moet ik nu gaan smeren bij de winkel zijden ze dat ik 1:30 moest smeren

mijn kamaraad heeft een nsr met 70CC en die smeert ook gewoon 1:50 dus wat kan ik het best doen
 

mtx-bart 29-10-2008 16:06 Print reply
Posts: 816
lkkr 1 op 50, kan ook 1;45 doen als je dat prettig vindt.. volgende keer KVT
 
Thijsje 29-10-2008 17:01 Print reply

Posts: 1687
1:30 is veeeeeeeeeeel te vet...
1:40 zit je wel zeer ruim goed..


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Niek de Wildt 29-10-2008 17:17 Print reply
Posts: 7168
pindakaas
 
bulteman 29-10-2008 17:22 Print reply

Posts: 1956
een op 45 is ook wel goed hoor

moet ook nie te vettig zijn
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
ikkejw 29-10-2008 17:27 Print reply

Posts: 9886
1:50 is veel te schraal.

een goede mengverhouding is ongeveer 1:30.. of ergens tussen 1:20 en 1:40. het maakt niet heel veel uit eigenlijk, je brommer loopt er altijd wel op.

origineel honda oliepompje smeert ook 1:25 he!
 
Preserve nature - Always wear a helmet
maxisport 29-10-2008 17:33 Print reply

Posts: 4206
1 op 25, vlieg op man
draait alles de gort in

1 op 40 aanhouden ongeveer
brommix tanken met een extra scheutje olie
 
ikkejw 29-10-2008 17:40 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
1 op 25, vlieg op man
draait alles de gort in



waar baseer je dat op ?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
mtx-bart 29-10-2008 17:46 Print reply
Posts: 816
dat 1:25 lijkt me ook zwaar overdreven, dat was nog in de tijd dat de olie van veel mindere kwaliteit was. Als jij er castrol tts bij doet kan 1:50 ook nog wel, ik zou alleen 1;45 doen.
 
nielskempen 29-10-2008 18:08 Print reply

Posts: 469
als je zelft mengt met goede olie dan kan je het makkelijk met 1:45 / 1:50 doen
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 29-10-2008 18:09 Print reply

Posts: 13700
Zou gewoon 1/50 rijden met goede olie.
 
b0nes 29-10-2008 18:14 Print reply

Posts: 2058
ik tank altijd gewoon jerrycan, 25 liter super 98

en doe ik er een halve liter castrol A747 bij.

en dan thuis gewoon elke keer tanke tot de jerrycan leeg is

1:50 is gewoon goed al heb je nieuwe cilinder zou ik wel ff 1:40 doen
 
maxisport 29-10-2008 18:15 Print reply

Posts: 4206
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



waar baseer je dat op ?



waarop, je vergelijkt een ori laagtoerig cilindertje met weinig compressie met een hoogtoerige cilinder met meer compressie, en roept dat da t zelfde gesmeerd moet worden.
maja doe jij dan maar lkkr 1:25 smeren, dat je maar veel zuigers verslijt
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 29-10-2008 18:15 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: n0 name
ik tank altijd gewoon jerrycan, 25 liter super 98

en doe ik er een halve liter castrol A747 bij.

en dan thuis gewoon elke keer tanke tot de jerrycan leeg is

1:50 is gewoon goed al heb je nieuwe cilinder zou ik wel ff 1:40 doen


Waarom 98 erin en waarom zo dure olie op een niet echt bepaald zware setup ?
 
fox-power 29-10-2008 18:18 Print reply

Posts: 834
waarop, je vergelijkt een ori laagtoerig cilindertje met weinig compressie met een hoogtoerige cilinder met meer compressie, en roept dat da t zelfde gesmeerd moet worden.
maja doe jij dan maar lkkr 1:25 smeren, dat je maar veel zuigers verslijt


ik denk dat het juist minder slijt met meer olie ?
jij denkt echt verkeerd.
het verkoolt mischien allemaal wel sneller met meer olie. maar dat is zo weer op te lossen.
en bougietje zou een keer eerder opgeven maar cillinder leid er minder onder.
 
maxisport 29-10-2008 18:19 Print reply

Posts: 4206
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fox-power


ik denk dat het juist minder slijt met meer olie ?
jij denkt echt verkeerd.
het verkoolt mischien allemaal wel sneller met meer olie. maar dat is zo weer op te lossen.
en bougietje zou een keer eerder opgeven maar cillinder leid er minder onder.


ik heb al bewezen dat ik er verstand van heb, nu jullie nog.
maar jullie zijn te dom om te leren
 

Dit topic is 2097 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved