Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - scheur in carter(am6)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 834 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52933 - scheur in carter(am6)
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3741 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Torque 29-10-2008 14:39 Print topicpost

Posts: 736
eey
omdat mijn koppelingskabel was gebroken reed ik zonder te koppelen naar huis, ging wel redelijk, af en toe hoorde ik wel een klap, maar hij schakelde nog gewoon
dus ik was van plan een nieuwe kabel te gaan halen, maar toen ik in de garage kwam lag er een plas olie onder mn brommer. dus ik mn carters gechekt, zit er een scheur van 3 cm bij de ophanging aan de koppelings kant.

vallen scheuren in carters te maken? me blok moet open, dat is zeker, want nu kan ik er zoiezo niks mee. Wat zal er nog meer stuk zijn??? (hij schakelde nog gewoon soepel(toen ik naar huis reed), alleen ging hij zwaar in zn 3, maar dat had die altijd al) ik heb nog even geen foto omdat de batterij van de camera leeg is.

Maar heeft iemand ervaring met scheuren in het carter, en weet die hoe ik het kan oplossen? en hoe is de scheur in het carter gekomen?(door een klap van de versnellingsbak?)
dus kortom, denkt iemand dat het nog gerepareerd kan worden?




 
gaat ie dat zeggen

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 29-10-2008 14:44 Print reply

Posts: 8599
Ik denk dat je blok losgehangen heeft.
Een karterkap kan je beter tweedehands zoeken, is ook netter. middenkarter is al beter lasbaar, een goede lasser kan het wel lassen.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Henk-88 29-10-2008 14:44 Print reply

Posts: 26703
Als de scheur er al was dan zou het wss wel gefixed kunnen worden met kneedbaar alu o.i.d..

Als de scheur groter is geworden door het schakelen zonder koppeling of zelfs ontstaan is door het schakelen zonder koppeling dan lijkt het mij dat een reparatie niet stevig genoeg zal zijn omdat er altijd krachten op zullen blijven inwerken om de scheur groter te maken. Nieuwe carterhelften of een ander blok zijn dan de opties.

edit: met de stevigheid van lassen, heb ik geen ervaring..

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 29-10-2008 om 14:45 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Torque 29-10-2008 14:45 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Ik denk dat je blok losgehangen heeft.
Een karterkap kan je beter tweedehands zoeken, is ook netter. middenkarter is al beter lasbaar, een goede lasser kan het wel lassen.



dus het heeft niks met schakelen zonder koppeling te maken?

denk je dat er verder nog wat stuk is?
 
gaat ie dat zeggen
Joel_koningslust 29-10-2008 15:01 Print reply

Posts: 14514
je kunt het lassen. maar de kans op kromtrekken is te groot.

en dat terwijl een 2e hands setje carters iets van 70euro kost, en als je het moet laten lassen ben je mischien wel hetzelfde kwijt met de kans op kromtrekken en het ziet er gewoon niet netjes uit
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Torque 29-10-2008 15:20 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
je kunt het lassen. maar de kans op kromtrekken is te groot.

en dat terwijl een 2e hands setje carters iets van 70euro kost, en als je het moet laten lassen ben je mischien wel hetzelfde kwijt met de kans op kromtrekken en het ziet er gewoon niet netjes uit


als het gelast is zit het toch vast, hoe kan het dan kromtrekken?
kan je het ff uitleggen?
en wat gebeurd er als het kromtrekt?

Dit bericht is gewijzigd door Torque op 29-10-2008 om 15:20 uur.
 
gaat ie dat zeggen
Joel_koningslust 29-10-2008 15:21 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Torque
[...]


als het gelast is zit het toch vast, hoe kan het dan kromtrekken?
kan je het ff uitleggen?
en wat gebeurd er als het kromtrekt?

Dit bericht is gewijzigd door Torque op 29-10-2008 om 15:20 uur.


onder het lassen trekt het krom door de warmte

en dan passen je lagers niet meer, sluiten je carters niet meer af enzo
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Henk-88 29-10-2008 15:21 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Torque
[...]


als het gelast is zit het toch vast, hoe kan het dan kromtrekken?
kan je het ff uitleggen?
en wat gebeurd er als het kromtrekt?

Dit bericht is gewijzigd door Torque op 29-10-2008 om 15:20 uur.



Ik weet niet hoe dat zit bij alu=lassen maar heb je er ooit van gehoord dat materiaal kan kromtrekken tijdens het lassen?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
joost125 29-10-2008 15:23 Print reply

Posts: 448
van lassen word het warm
je kan er ook zo in een keer een gat in branden zo slap is het

als het kromtrekt past het natuurlijk niet meer
 
bulteman 29-10-2008 15:24 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Torque
[...]


als het gelast is zit het toch vast, hoe kan het dan kromtrekken?
kan je het ff uitleggen?
en wat gebeurd er als het kromtrekt?

Dit bericht is gewijzigd door Torque op 29-10-2008 om 15:20 uur.


bij lassen kan het materiaal kromtrekken door de hitte van het lassen.
wat er gebeurt spreekt voor zich zelf: je krijgt iets een ovale carterhelft die niet meer precies aansluit

maar is wel te lassen door een echte vakman die vaker zulk soort materialen last
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Torque 29-10-2008 15:26 Print reply

Posts: 736
oke, nu snap ik het, daar had ik niet aan gedacht.
en als je er aan de buitenkant een las op legt. dan zit je blok in elkaar, heb je geen gezeur dat je hem niet dicht krijgt. of is er dan kans dat je assen vast gaan zitten? dus is het beter om hem er aan de buiten kant een las op te leggen?
 
gaat ie dat zeggen
Joel_koningslust 29-10-2008 15:30 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Torque
oke, nu snap ik het, daar had ik niet aan gedacht.
en als je er aan de buitenkant een las op legt. dan zit je blok in elkaar, heb je geen gezeur dat je hem niet dicht krijgt. of is er dan kans dat je assen vast gaan zitten? dus is het beter om hem er aan de buiten kant een las op te leggen?



dan krijg je idd je blok niet meer uit elkaar
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Torque 29-10-2008 15:32 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



dan krijg je idd je blok niet meer uit elkaar


maar lassen kan zoiezo niet goed gaan?

is het nog een optie om dicht te maken met kneedbaarmetaal?(alluminium?)
 
gaat ie dat zeggen
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 29-10-2008 15:39 Print reply

Posts: 8599
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Torque
[...]


maar lassen kan zoiezo niet goed gaan?

is het nog een optie om dicht te maken met kneedbaarmetaal?(alluminium?)



Vroeg of laat begint het te lekken.
Er staat hier ergens een foto op bf van een gelast blok waarvan de koppeling plots vast zat...enkeltje vuilbak was dat...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Tombrom 29-10-2008 15:44 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Torque
[...]


als het gelast is zit het toch vast, hoe kan het dan kromtrekken?
kan je het ff uitleggen?
en wat gebeurd er als het kromtrekt?

Dit bericht is gewijzigd door Torque op 29-10-2008 om 15:20 uur.


lassen is ontzettend heet. en als metaal heet is en andere stuk niet trekt het krom

en als die krom is heb je er niks meer aan
 
Intenso 29-10-2008 16:28 Print reply

Posts: 2922
heb bij mijn kawasaki kx125 toen ook gehad.
die had er een scheur in van bijna 2 cm toen heb ik het van binnen en buiten vet vrij gemaakt en aan de buitenkant een dun laagje kneedbaar staal erop gedaan en had laten worden en weer een laagje en zo iets van 5 laagjes en toen het blok er weer onder gehangen en vol gegooit met olie en 3 dagen laten staan maar hij was toen helemaal dicht en heeft niet weer gelekt
ik denk dat je het beter niet kunt lassen gewoon kneedbaar staal of van dat bison 2 componenten aluminium
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---

Dit topic is 3741 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved