Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Blowdown en grades

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 866 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52930 - Blowdown en grades
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brouwkip 29-10-2008 10:22 Print topicpost
Posts: 48
Hallo,

Ik heb me een beetje verdiept in het tunen. Ik heb een honda mt8 en die wil ik opvoeren.

Als eerste wil ik de cilinder aanpakken.
Ik heb uitgerekend origineel:
Uitlaat timin: 182 graden
Blowdown: 27.

Nu wil ik hier iets aan doen. Hij wordt gebruikt om te crossen en het is een vierbak. Nu wilde ik een blowdown van 31,5 pakken. Dus ik moet de uitlaatpoort 2mm omhoog vijlen. dan kom ik uit op een uitlaat timing van 191 graden.

Is dit goed te doen en/of kan ik nog verder gaan? is dit merkbaar?



Hier zie je dat mn uitlaat poort beetje schuin is. Boven 37mm onder 30mm. Welke maat moet ik nu breder maken. Als ik de 37 pak zit ik al op 72,7 procent. Dat klopt dus niet voor een standaar cilinder. Als ik de 30 pak zit ik op 61,3 procent wat mij dus aannemelijker maakt.

Mag ik dan nu alleen de onderste maat groter maken? Zodat hij meer ovaal word?

Groetjes,
Thomas
 

kenny77 29-10-2008 10:34 Print reply

Posts: 29286
Als ik de poortmap zo zie , lijkt het me dat er al aan gevijlt is, want een orginele mt8 cilinder heeft gewoon een ovalen uitlaatpoort (dus boven niet zo breed) en volgens mij ook niet zo breed.


 
2t-crosser 29-10-2008 16:21 Print reply

Posts: 756
dat lijkt mij ook want die blowndown is al aan de "hoge kant"
 
ikkejw 29-10-2008 17:39 Print reply

Posts: 9886
blowdown kan wel iets hoger, maar je uitlaatpoort is daar wat te breed voor ben ik bang (72% als ik het zo zie)

met dure zuigerveren kan het misschien wel, maar met imitatie spul zal het waarschijnlijk niet heel lang lopen.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
brouwkip 29-10-2008 21:11 Print reply
Posts: 48
Dan laat ik het zo. Maar ik kan met deze poorten toch wel goed rijden?
 
mtx-motard 29-10-2008 21:13 Print reply

Posts: 14947
4bak op mt8?

origineel hebben ze een 5bak, of een 6bak (mtx80)


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
brouwkip 29-10-2008 21:25 Print reply
Posts: 48
Ja zover ik heb kunnen tellen in de bankschroef waren het er 4. Miss hebben ze er een ander bak ingezet.
 
ikkejw 29-10-2008 21:27 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brouwkip
Ja zover ik heb kunnen tellen in de bankschroef waren het er 4. Miss hebben ze er een ander bak ingezet.



haal dan eerst maar een 6bak, anders kom je ook niet vooruit.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
- Kevin - 29-10-2008 21:29 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
haal dan eerst maar een 6bak, anders kom je ook niet vooruit.


Een ori 5 bak voldoet ook prima hoor .
 
jan-dx11 29-10-2008 21:57 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Een ori 5 bak voldoet ook prima hoor .

bij de friezen heeft crossen een andere betekenis

maar ff bij de weg, ik ben echt een n00b maar wat is zon blowdowndingens??
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Joel_koningslust 29-10-2008 22:08 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]

bij de friezen heeft crossen een andere betekenis

maar ff bij de weg, ik ben echt een n00b maar wat is zon blowdowndingens??


blowdown is het verschil tussen bovenkant spoelpoorten en bovenkant uitlaatpoort

dat cijfer zegt enigsinds iets over de hoogtoerigheid en powerband van de cilinder.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 29-10-2008 22:24 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


blowdown is het verschil tussen bovenkant spoelpoorten en bovenkant uitlaatpoort

dat cijfer zegt enigsinds iets over de hoogtoerigheid en powerband van de cilinder.

uitgedrukt in graden uiteraard
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jan-dx11 29-10-2008 22:27 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

uitgedrukt in graden uiteraard

na de uitleg van joël d8 ik het te snappen
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Tombrom 29-10-2008 22:30 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]

na de uitleg van joël d8 ik het te snappen


lees de poortmap maken faq maar door
 
Derbi-Olaf 29-10-2008 22:30 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]

na de uitleg van joël d8 ik het te snappen

nja, het gaat niet om het verchil in millimeters tussen die poorten, maar om het verschil in graden gemeten op de krukas. dus om van de spoelers naar de uitlaatpoort te gaan maakt je kruk bijvoorbeeld een bocht van 25 graden, dat is je blowdown
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 1088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved