Hallo,
Ik heb me een beetje verdiept in het tunen. Ik heb een honda mt8 en die wil ik opvoeren.
Als eerste wil ik de cilinder aanpakken.
Ik heb uitgerekend origineel:
Uitlaat timin: 182 graden
Blowdown: 27.
Nu wil ik hier iets aan doen. Hij wordt gebruikt om te crossen en het is een vierbak. Nu wilde ik een blowdown van 31,5 pakken. Dus ik moet de uitlaatpoort 2mm omhoog vijlen. dan kom ik uit op een uitlaat timing van 191 graden.
Is dit goed te doen en/of kan ik nog verder gaan? is dit merkbaar?
Hier zie je dat mn uitlaat poort beetje schuin is. Boven 37mm onder 30mm. Welke maat moet ik nu breder maken. Als ik de 37 pak zit ik al op 72,7 procent. Dat klopt dus niet voor een standaar cilinder. Als ik de 30 pak zit ik op 61,3 procent wat mij dus aannemelijker maakt.
Mag ik dan nu alleen de onderste maat groter maken? Zodat hij meer ovaal word?
Groetjes,
Thomas
|