Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - thermostaat am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1107 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52918 - thermostaat am6
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6094 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Motorhispaniafuria19 28-10-2008 15:31 Print topicpost
Posts: 96
hey,

ik heb al effe gezocht met search maar ben er nog niet helemaal uit. ik rijd nu op mijn brommer zonder thermostaat in de cilinder. maar hij word pas een beetje warm na 5km. en aangezien in ritjes van 8 a 9 km maak zit ik er over te denken om de thermostaat er weer in te doen.
Wat denken jullie dat beter is.

Erin doen of eruit laten aangezien die dingen nog weleens willen vastlopen?

thanx
 

Slipstream 28-10-2008 15:36 Print reply

Posts: 581
haha, ja, zet jij maar een thermostaat op je brommer. Sowieso datie dan warm loopt

Dat heet een temperatuur sensor schat
 
Ik deel geen handtekeningen uit
HondaMT5TK 28-10-2008 15:40 Print reply
Posts: 409
am6 blokken hebben toch echt wel een thermostaat
 
Rieju RR sprinter :b
Slipstream 28-10-2008 15:43 Print reply

Posts: 581
ther·mo·staat de; m -staten toestel voor het constant houden ve bep. temperatuur

Als je hiermee het KVS systeem bedoeld?

Even OT, als jij vind dat je temperatuur sensor erin moet, moet je dat vooral doen. Kan iig geen kwaad
 
Ik deel geen handtekeningen uit
HondaMT5TK 28-10-2008 15:46 Print reply
Posts: 409
ik bedoel ook een thermostaat, zon ding wat bij een graad of 50 half open gaat zodat je cilinder beter gekoeld word...
 
Rieju RR sprinter :b
Ice Ap rs50 28-10-2008 15:54 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Slipstream
haha, ja, zet jij maar een thermostaat op je brommer. Sowieso datie dan warm loopt

Dat heet een temperatuur sensor schat


doe niet alsof je slim bent

am6 heeft idd thermostaat in de cilinderkop

het kan in ieder geval geen kwaad dat je hem er terug in zet

ik rijd ook zonder op men pro race(want er is geen voorziening voor)
 
GTI - GTD - BMW
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-10-2008 16:12 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Slipstream
ther·mo·staat de; m -staten toestel voor het constant houden ve bep. temperatuur

Als je hiermee het KVS systeem bedoeld?

Even OT, als jij vind dat je temperatuur sensor erin moet, moet je dat vooral doen. Kan iig geen kwaad


als je geen verstand van zaken hebt wil ik je verzoeken geen antwoord tegen op een topic

 
nielskempen 28-10-2008 16:22 Print reply

Posts: 469
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Motorhispaniafuria19
hey,

ik heb al effe gezocht met search maar ben er nog niet helemaal uit. ik rijd nu op mijn brommer zonder thermostaat in de cilinder. maar hij word pas een beetje warm na 5km. en aangezien in ritjes van 8 a 9 km maak zit ik er over te denken om de thermostaat er weer in te doen.
Wat denken jullie dat beter is.

Erin doen of eruit laten aangezien die dingen nog weleens willen vastlopen?

thanx

je bedoelt dat messing ronde dingetje met dat veertje
zo ja
gwn er in doen dan looptie als ie koud is beter
hoe warmer je cil word hoe meer die uitzet dus meet koeling
anders gaatie bij koude start meteen vol koelen en blijftie wat langer koud
KAN zonder
maar persoonlijk zou ik m er in doen

 
Motorhispaniafuria19 28-10-2008 16:25 Print reply
Posts: 96
@slipstream

ik weet echt wel wat een thermostaat is en wat een temperatuursensor is. de thermostaat zit in je cilinderkop en gaat pas open totdat de cilinder een temp heeft van ongeveer 70 graden om dan de koelvoeistof door te laten en hem op temp te houden. de sensor meet alleen dus beter antwoord je alleen als je nuttige info hebt.

@ de rest.

dankjewel, maar ik wil vooral weten of het slimmer is om hem erin te doen. ik heb de thermostaat vandaag uitgetest en werkt wel gewoon. dus erin doen?


 
nielskempen 28-10-2008 16:28 Print reply

Posts: 469
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Motorhispaniafuria19
@slipstream

ik weet echt wel wat een thermostaat is en wat een temperatuursensor is. de thermostaat zit in je cilinderkop en gaat pas open totdat de cilinder een temp heeft van ongeveer 70 graden om dan de koelvoeistof door te laten en hem op temp te houden. de sensor meet alleen dus beter antwoord je alleen als je nuttige info hebt.

@ de rest.

dankjewel, maar ik wil vooral weten of het slimmer is om hem erin te doen. ik heb de thermostaat vandaag uitgetest en werkt wel gewoon. dus erin doen?



ja er in doen !!!!
de sensor meet alleen neej hoor het is niet meer dan een ntc de ic in je cokpit haalt daar het nodige uit

 
HondaMT5TK 28-10-2008 18:14 Print reply
Posts: 409
Als het gewoon een std brommer is, er lekker indoen. Word ie lekker snel warm, kan je eerder vol gas

Dit bericht is gewijzigd door HondaMT5TK op 28-10-2008 om 18:15 uur.
 
Rieju RR sprinter :b
Jorik92 28-10-2008 23:10 Print reply
Posts: 217
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Motorhispaniafuria19
@slipstream

ik weet echt wel wat een thermostaat is en wat een temperatuursensor is. de thermostaat zit in je cilinderkop en gaat pas open totdat de cilinder een temp heeft van ongeveer 70 graden om dan de koelvoeistof door te laten en hem op temp te houden. de sensor meet alleen dus beter antwoord je alleen als je nuttige info hebt.

@ de rest.

dankjewel, maar ik wil vooral weten of het slimmer is om hem erin te doen. ik heb de thermostaat vandaag uitgetest en werkt wel gewoon. dus erin doen?



83 graden om precies te zijn
Als hij gewoon werkt zou ik hem er idd indoen... dinge lopen echt niet snel vast als hij gewoon gebruikt word
 
Motorhispaniafuria19 28-10-2008 23:21 Print reply
Posts: 96
hijs alleen niet origineel

Specificaties
Cilinder 73,5cc
Cilinder (extra gegevens) Zwarte top performance
Carburateur / brandstof 17,5mm
Sproeier 100
Tandwiel verhouding 13/52
Uitlaat Aprillia 70cc onderlangse uitlaat Gianelli
Uitlaatdemper Gianelli Carbon
Luchtfilter Origineel

is het dan ook goed te doen?
 
falco 28-10-2008 23:27 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Motorhispaniafuria19
hijs alleen niet origineel

Specificaties
Cilinder 73,5cc
Cilinder (extra gegevens) Zwarte top performance
Carburateur / brandstof 17,5mm
Sproeier 100
Tandwiel verhouding 13/52
Uitlaat Aprillia 70cc onderlangse uitlaat Gianelli
Uitlaatdemper Gianelli Carbon
Luchtfilter Origineel

is het dan ook goed te doen?


je hebt een gietijzeren cilinder, daar kun je wel een thermostaat in doen lijkt me, kan je beter niet doen bij wat snellere setups die een bedrijfstemperatuur hebben van 60-70graden.
dat combineert niet echt met een thermostaat die pas open gaat bij 83graden,

alleen is jouw bedrijfstemperatuur een beetje lastig in te schatten, of heb jij een temp sensor op je brom? in dat geval kan je misschien een thermostaat kopen die opengaat bij een temperatuur die het dichtst bij je bedrijfstemperatuur ligt
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 28-10-2008 23:31 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Motorhispaniafuria19
hey,

ik heb al effe gezocht met search maar ben er nog niet helemaal uit. ik rijd nu op mijn brommer zonder thermostaat in de cilinder. maar hij word pas een beetje warm na 5km. en aangezien in ritjes van 8 a 9 km maak zit ik er over te denken om de thermostaat er weer in te doen.
Wat denken jullie dat beter is.

Erin doen of eruit laten aangezien die dingen nog weleens willen vastlopen?

thanx


Een stukje karton voor je rad hangen is ook een optie..., dan is die ook snel op temperatuur. Verder kan het geen kwaad om een thermostaat erin te plaatsen. Van tevoren even kijken in een pannetje op het vuur of die werkt.
 
Motorhispaniafuria19 28-10-2008 23:35 Print reply
Posts: 96
temp sensor krijg ik deze week binnen
maar hoe weet ik dan wat mijn bedrijfstemperatuur is...?
 

Dit topic is 6094 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved