Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 823 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52917 - Tunen
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6667 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 1-12-2008 20:00 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

lopen zal die wel, maar in de powerband komen?


neh, die ga je geneens aankrijgen wss
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 1-12-2008 20:07 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

lopen zal die wel, maar in de powerband komen?


denk eerder dat hij niet laagtoerig (en stationair) zal lopen
je zou hem dan dus ook bijv moeten starten door aangesleept te worden met 40 en dan koppelen (in het geval van een puch bijv, of een schakelblok)

@Keez: het lijkt dus ook nergens op, alleen als je al kijkt naar de vorm van de poort.
 
ikkejw 1-12-2008 20:25 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


neh, die ga je geneens aankrijgen wss



mja misschien net aankrijgen. maar rijden is een ander verhaal

powerband loopt dan ongeveer van 11800 tot 12000 rpm
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Derbi-Olaf 1-12-2008 20:30 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



mja misschien net aankrijgen. maar rijden is een ander verhaal

powerband loopt dan ongeveer van 11800 tot 12000 rpm

hoe zal mijn Powerband ongeveer zijn, met blowdown 32 en spoelpoorttiming 132 graden, en uitlaatpoort 196 ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jan-dx11 1-12-2008 20:33 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: keez
[...]


jah jan-dx11 is er mee besig geweest

krl ik heb aleen de uitlaat iets breder gemaakt, daarna ben jij zelf bezig geweest, zo niet, (dat ga jij toch beweren, wedde?? )dan is hij dus nog vrij standaard.

Maar nu niet mij de schutl geven, andes was de uitlaat helemaal rond. maar als ik zi reken kan hij nog veel breder.

Weet je zeker dat jorn ofzo niet bezig is geweest?? uitlaatpoort is idd erg hoog, maar verder heb ik er de balen verstand er niet van, dus houd ik mij stil.

Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 1-12-2008 om 20:34 uur.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
ikkejw 1-12-2008 20:43 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

hoe zal mijn Powerband ongeveer zijn, met blowdown 32 en spoelpoorttiming 132 graden, en uitlaatpoort 196 ?



ik gok zo ongeveer 9500 tot 11500 rpm

hangt ook nog van de uitlaat af natuurlijk.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Derbi-Olaf 1-12-2008 20:45 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



ik gok zo ongeveer 9500 tot 11500 rpm

hangt ook nog van de uitlaat af natuurlijk.

oké , nja, wordt een opmaat door Luc Foekema (de race-versie jeweet!)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jan-dx11 1-12-2008 20:49 Print reply

Posts: 4931
beter vertel je die jongen wat hij moet verander, zelf durft hij het toch niet te vragen, jullie doen zo plagen
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Derbi-Olaf 1-12-2008 20:51 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
beter vertel je die jongen wat hij moet verander, zelf durft hij het toch niet te vragen, jullie doen zo plagen

je blowdown omhoogkrijgen is poepiesimpel verlagen daarentegen is wat moeilijker
bonodigdheden:
-tiglasapparaat
-Bank om te boren en te honen
-en je moet nicasealwandjes kunnen aanbrengen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jan-dx11 1-12-2008 20:53 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

je blowdown omhoogkrijgen is poepiesimpel verlagen daarentegen is wat moeilijker
bonodigdheden:
-tiglasapparaat
-Bank om te boren en te honen
-en je moet nicasealwandjes kunnen aanbrengen

haha, dus hij is verneukt?? ga ik de schult weer krijgen.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
ikkejw 1-12-2008 20:54 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
beter vertel je die jongen wat hij moet verander, zelf durft hij het toch niet te vragen, jullie doen zo plagen



spoelpoorten 3 tot 5 mm omhoog.. maar dat is nogal moeilijk zonder haaks freesje

en ik vraag me ook af of die inlaatpoort die toerentallen bij kan houden (kut zuigersturing)
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Thijsje 1-12-2008 21:36 Print reply

Posts: 1687
zo ff een vraagje he...
zo tussen alle proffesionele(..) tuners door,

ben ook aan het tunen geslagen, alleeeeen heb ik de spoelpoort L gemaakt..

terwijl hij normaal met een bochtje gaat zegmaar...

normaal:
|
|

__

zoiets, iig met schuin onderin..

maar getuned door ikzelf heb ik zo:


|
|
|
|__



moet ik dit nu vol lassen, en opnieuw frezen/dremelen




of gewoon mn ijzersterke motto houden: vake bu'j t bange....


Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 1-12-2008 om 21:47 uur.

foto zegt meer dan je lief is::







het linkerspoelkanaal is de bocht nog onbewerkt, rechter spoelkanaal issie plat...


Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 1-12-2008 om 22:14 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 1-12-2008 om 22:18 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
geert-nsr 1-12-2008 21:50 Print reply

Posts: 6438
ik had mijn uitlaatpoort 24 mm breed en 3mm omhoog gefreesd.
ding liep met proma en 16 mm 75 echte km's.
trekken onderin deed ie slecht na tunen maar eenmaal in de powerband..
 
Niek de Wildt 2-12-2008 15:13 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
ik had mijn uitlaatpoort 24 mm breed en 3mm omhoog gefreesd.
ding liep met proma en 16 mm 75 echte km's.
trekken onderin deed ie slecht na tunen maar eenmaal in de powerband..


je moet ook koppeling aanpassen dat hij bij een later toerental pakt
dmv zwaardere trekveertjes (std zijn ze al te verstellen) of koppelingssegmenten verlichten

je moet en namelijk natuurlijk voor zorgen dat hij bij het toerental optrekt/slipt waar je het meeste vermogen hebt.

had een keer een mooi grafiekje gemaakt ik zal hem even opzoeken.


EDIT: zoals beloofd:


het is een voorbeeld, dus vermogens en toerentallen zijn niet reeel (klik op plaatje voor beter beeld!)


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 2-12-2008 om 15:12 uur.
 
Thijsje 2-12-2008 17:06 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
zo ff een vraagje he...
zo tussen alle proffesionele(..) tuners door,

ben ook aan het tunen geslagen, alleeeeen heb ik de spoelpoort L gemaakt..

terwijl hij normaal met een bochtje gaat zegmaar...

normaal:
|
|

__

zoiets, iig met schuin onderin..

maar getuned door ikzelf heb ik zo:


|
|
|
|__



moet ik dit nu vol lassen, en opnieuw frezen/dremelen




of gewoon mn ijzersterke motto houden: vake bu'j t bange....


Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 1-12-2008 om 21:47 uur.

foto zegt meer dan je lief is::




afbeelding


het linkerspoelkanaal is de bocht nog onbewerkt, rechter spoelkanaal issie plat...


Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 1-12-2008 om 22:14 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 1-12-2008 om 22:18 uur.



kuch.. voor ik er meer tijd in ga steken

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Dit topic is 6667 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved