Matthijsar50 |
28-10-2008 18:12 |
|
mb-rider |
28-10-2008 18:17 |
Posts: 453 |
volgens mij boort hij de uitlaatpoort verder open... weet het niet zeker hoor lijkt maar zow..
ontopic:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/21660
daar de eerste paar pagina's ff van lezen..
kon dat andere topic niet zo snel vinden waar alles uitgebreid en netjes werd vermeld..
uitlaatpoort verbreden iets omhooghalen uitlaat hoge compressie kop, veranderen en best..
Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 28-10-2008 om 18:20 uur.
|
|
|
|
Five Speed |
28-10-2008 18:18 |
Posts: 286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
[...]
ik snap de grap niet... waar slaat het op?
met de boormachine in in de inlaat hengsten
|
|
honda goedgekeurd |
|
Thijsje |
28-10-2008 18:20 |
Posts: 1687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
[...]
ik snap de grap niet... waar slaat het op?
dat je met een boormachine gaat 'tunen'..
is veel te groot..
dat je dat neit snapt hee..
als je de uitlaatpoort wat breder en lager maakt, scheelt t al veel.. zou zeggen, pak je dremel en haal dr is 1 รก 2 mm af, (uitlaatpoort) en kijken wattie doet
wss kan hij ook wel membraam @ carter op maken..
dat icm grotere uitlaatpoort/spoelers moet t al wat sneller gaan...
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
kenny77 |
28-10-2008 18:37 |
Posts: 29286 |
Als je even geeft wat de slag is en hoeveel de booring is, geef ik je wel wat maten.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
28-10-2008 18:38 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]
neej laat hem maar klooien met dat ding. wordt hij niet dommer van (hoop ik)
maar hoeveel moet de uitlaat poort breder, spoelpoorten hoger, gewoon grove maten zegmaa
Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 28-10-2008 om 16:02 uur.
als je met grove maten gaat tunen ben je wel heel verkeerd bezig
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
markhispania3 |
28-10-2008 18:41 |
Posts: 1971 |
geniet, maar tune met maten.
|
|
|
|
kenny77 |
28-10-2008 18:45 |
Posts: 29286 |
Booring is 38mm?, heb ik net opgezocht.
Uitlaatpoort zou je dan naar 27mm op de poormap kunnen brengen.
Dan zit je op 65% van de booring.
Dus elke kant 2mm eraf vijlen.
Als je me de slag ook geeft dan kan ik kijken of je nog wat omhoog kan .
|
|
|
|
jan-dx11 |
28-10-2008 18:45 |
Posts: 4931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
als je met grove maten gaat tunen ben je wel heel verkeerd bezig
voor dat hok?? het is maar een kereltje van 15
Het is gewoon 50cc, ik zal de boring en de slag wel ff geven
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Joel_koningslust |
28-10-2008 18:47 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]
voor dat hok?? het is maar een kereltje van 15
Het is gewoon 50cc, ik zal de boring en de slag wel ff geven
als jij een grove mm teveel weghaald naait dat ding genadeloos hard vast
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Thijsje |
28-10-2008 18:51 |
Posts: 1687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Booring is 38mm?, heb ik net opgezocht.
Uitlaatpoort zou je dan naar 27mm op de poormap kunnen brengen.
Dan zit je op 65% van de booring.
Dus elke kant 2mm eraf vijlen.
Als je me de slag ook geeft dan kan ik kijken of je nog wat omhoog kan .
maximum van puch is toch 62 of 63% van de boring...
puch en tomos verschillen niet zo gek veel...
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
Derbi-Olaf |
28-10-2008 18:53 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]
maximum van puch is toch 62 of 63% van de boring...
puch en tomos verschillen niet zo gek veel...
uhm, die maximum breedte is op elke brommer gelijk?
weet niet waar je het vandaan haalt dat het verschillend zou zijn ?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
28-10-2008 19:03 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
uhm, die maximum breedte is op elke brommer gelijk?
weet niet waar je het vandaan haalt dat het verschillend zou zijn ?
Dat dacht ik ook.
De slag en drijfstang lengte zijn die niet het zelfe als een puch, omdat je die cilinder kon uitwisselen?
Zo ja dan zit je nu op spoelpoorttiming op: 132
En uitlaatpoort timing op: 173
Dit bij een deckheight van 0.7 , omdat ik geen verdere informatie heb.
En een blowdown van 20
Dan zou je misschien de uitlaatpoort 2mm omhoog kunnen halen dan kom je op uitlaatpoort op: 185 uit en een blowdon van: 25.
Dit lijken me wel mooie waardes voor een automaat?
Als iemand dit even goed kan bevestigen, want ik ben ook maar een beginner.
|
|
|
|
jan-dx11 |
28-10-2008 19:03 |
Posts: 4931 |
heej, de titel is gewijzigd, maar de slag is gelijl aan puch, dus boring ook.
Weet iemand dit uit zijn hoofd??
Dus 62% van de diameter is de optimale brete van de uitlaat poort??
En de hoogte??
En de spoelpoorten??
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Thijsje |
28-10-2008 19:04 |
Posts: 1687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
uhm, die maximum breedte is op elke brommer gelijk?
weet niet waar je het vandaan haalt dat het verschillend zou zijn ?
dat was mij dan onbekend..
maar bij puch werd mij gezegt, mocht ik niet verder dan 63% want dan liep ik risico cilinder te verkloten
wss met ligging van poorten van dit dat en weet ik veel...
.. niet dus..
maargoed
wat houdf
deckheight en blowdown precies in..
heb hier poortmap liggen van MB, maar geen idee waar ikde deckheigt of blowdown kan vinden,, zien,, meten
Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 28-10-2008 om 19:07 uur.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|