Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 17.5 op origineel cil.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 809 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52912 - 17.5 op origineel cil.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 850 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KevinGilera 27-10-2008 20:53 Print topicpost

Posts: 336
Hallo allemaal .
mijn brommer is nu std op metrakit thrower uitlaat na, loopt hiermee ongeveer 85-90 (op teller).
ik wil hem graag rond de 100 laten lopen.
ik zit te denken om er een 17.5mm carb. op te zetten.
maar gaat dit wel goed met een originele cilinder ?
en ik neem aan dat dit ik het beste gewoon een PHVA kan pakken, hetzelfde type dat er nu ook op zit.
is het ook aan te raden om de membraankleppen te vervangen, die zijn ook nog origineel, of is dat niet per se nodig.
 
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185

- Han - 27-10-2008 21:00 Print reply

Posts: 9667
carb kan er goed op. Maar in snelheid zal het niks (nauwelijks) schelen
 
<10.000 posts
zijstandaard 27-10-2008 21:12 Print reply

Posts: 1117
je kan het beter icm snelle 50 cilinder doen
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Derbi-Olaf 27-10-2008 21:13 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
je kan het beter icm snelle 50 cilinder doen

17.5 zit ori op mijn derbi GPR-blok
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Spookrijder100 27-10-2008 21:36 Print reply

Posts: 2227
op de meeste standaard brommers zit tegenwoordig 17,5
 
-simon- 27-10-2008 21:41 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

17.5 zit ori op mijn derbi GPR-blok


op jou project gpr hoort ori 14mm op te zitten. of volgens mij bij somige 12 zelfs.

@ts: kan makkelijk op ori cilinder. maar top zal er niet veel van stijgen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Frysk 27-10-2008 21:50 Print reply

Posts: 34928
naja hij krijgt wat meer kracht, waardoor je dus een tandje zwaarder kan vertanden maar je zult er niet erg veel van merken
 
giggitybyte
bulteman 28-10-2008 8:40 Print reply

Posts: 1956
je kunt beter een doppler cilinder kopen of een andere 50 snel,,

carb zal inderdaad niet veel schelen
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
KevinGilera 28-10-2008 14:08 Print reply

Posts: 336
en als ik van deze cil. een stukje van de kop afdraai, werkt dat ook niet ?
originele cilinders zijn best snel vergeleken met andere 50cc cilinders dacht ik.
 
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185
Bart-Derbi 28-10-2008 14:21 Print reply

Posts: 6497
ik heb een Derbi met sinds kort een 17.5mm carburateur, voorheen met standaard 14mm gereden.
De topsnelheid is op teller 5km hoger ongeveer ;edit: 80 dus, maar hij is er een stuk sneller bij, en de gasreactie is feller geworden.


Dit bericht is gewijzigd door Bart-Derbi op 28-10-2008 om 14:22 uur.
 
YZ50crosser 28-10-2008 15:44 Print reply

Posts: 2241
MH heeft standaard 16 d8 ik.

membraamkleppen vervangen hoeft nie perse, pas als ze keer versleten zijn maar als je de 100 wilt halen zet er dan een andere cilinder op
 
www.bxteamlg.tk

Dit topic is 850 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved