Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - pruttelen, bougiedop af en opzetten = goed

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1058 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #52905 - pruttelen, bougiedop af en opzetten...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2373 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Saknet 27-10-2008 17:25 Print topicpost

Posts: 10355
Ik heb dus een derbi fds.
Met motoplat ontst. systeem ext rotor + zwarte bougiekabel.

Dit is mn zoveelste topic erover maar dat terzijde.

Als hij eventjes loopt pruttelt hij enorm.
Als ik hem dan uit laat gaan en weer aan kick pruttelt ie nogsteeds.

Als ik hem dan uit laat gaan en de bougiedop eraf en erop doe (of de draadjes van de bobine los haal en er weer opdoe) dan loopt hij weer heel eventjes goed, tot ie weer begint te pruttelen etc. dit heb ik getest met meerdere bougies.

Het is ook niets met de carburateur voor de duidelijkheid, en de krukas keerring is ook prima. De mengverhouding ook en afstelling. Heb er 3 carburateurs opgehad allemaal hetzelfde resultaat. krukaskeerring vervangen hielp ook niet. Zelfs met een sproeier 46 echt mini ding en met mn vinger half op de luchtinlaat anders viel ie uit, ging ie pruttelen.

Wat opvalt is dat als ik hem dus gelijk hoog in de toeren houd dat het aanzienlijk langer duurt eer hij begint te pruttelen, en kan ik er zelfs prima mee rijden tot ik hem even op lage toeren laat gaan en dan blijft ie hangen. Net zolang tot ik de bougiedop dus een keer loshaal. (of de 2 draden vanaf de ontsteking naar de bobine los haal en opnieuw erop doe)

Het enige wat ik nog weet om te proberen is een extra massa draad tussen blok en frame, maar ik vermoed eigenlijk dat dat ook niet gaat helpen. (maar aan de andere kant, het probleem begon opeens spontaan niet lang nadat ik het frame had laten poedercoaten, echter heb ik nog wel een honderdtal km's ermee gemaakt voordat het begon dus)

Iemand ervaring en advies?

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 27-10-2008 om 17:38 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

zijstandaard 27-10-2008 18:00 Print reply

Posts: 1117
even kijken of de bobine enzo (electrisch) goed geaard is
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Saknet 27-10-2008 18:13 Print reply

Posts: 10355
ja hm dat was ik vergeten te vermelden dat ik al zeker wist dat de bobine 100% goed geaard is :P vandaar ook dat ik zei typte dat dat andere het enigste was wat ik nog wist haha maar toch bedankt iig

nu ga ik dat andere cker proberen morgen.

het is nl zo dat ik geen verf afgeschraapt heb tussen de blokophangingen en die coat zooi daar dus nog wat half tussen zit te trillen maar dat draai ik af en toe eens aan en gaan met die banaan. (tis maar een brommer en als je weet wat de zwakke punten zijn houd je er rekening mee enzo.)

maja als ik meet op ohm tussen het blok en het frame heb ik gewoon 0.01 ofzo dus dat lijkt ook wel goed

maar als ie het dan eindelijk goed doet ga ik hier een fles champagne posten.



Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 27-10-2008 om 18:21 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
-simon- 27-10-2008 21:54 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
ja hm dat was ik vergeten te vermelden dat ik al zeker wist dat de bobine 100% goed geaard is :P vandaar ook dat ik zei typte dat dat andere het enigste was wat ik nog wist haha maar toch bedankt iig

nu ga ik dat andere cker proberen morgen.

het is nl zo dat ik geen verf afgeschraapt heb tussen de blokophangingen en die coat zooi daar dus nog wat half tussen zit te trillen maar dat draai ik af en toe eens aan en gaan met die banaan. (tis maar een brommer en als je weet wat de zwakke punten zijn houd je er rekening mee enzo.)

maja als ik meet op ohm tussen het blok en het frame heb ik gewoon 0.01 ofzo dus dat lijkt ook wel goed

maar als ie het dan eindelijk goed doet ga ik hier een fles champagne posten.



Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 27-10-2008 om 18:21 uur.


bougi kabel aan allebij de kanten ff iets inkorten zodat je de bobine en dop in een "vers" stukje kabel schroeft.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Viertakt 27-10-2008 23:18 Print reply

Posts: 3586
Corrosie in de bougiedop?
 
Viertakt uber alles.
Henk-88 27-10-2008 23:34 Print reply

Posts: 26703
Heb je je benzinetraject goed schoon? Nieuw benzinefilter?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Saknet 28-10-2008 7:54 Print reply

Posts: 10355
bougiedop is gloedjenieuw, werkt goed op m'n mb

het gebeurt met allebei m'n bobines
en die er nu opzit is gloednieuw, imitatie

bougiekabel heb ik ook al een aantal malen een stukje ingekort (kabel zit verwerkt in de bobine is officieel niet demonteerbaar van bobine dus)

en @ henk het is en onregelmatig pruttelen, net als wanneer je bougie stuk is, maar ik heb er al 5 bougies ingehad die in mijn mb perfect werken. het is echt niks met de benz traject, daarvan ken ik alle symptonen uit m'n hoofd

hij spuit ook peut uit de luchtinlaat zelfs met die sproeier 46 zodra hij begint te pruttelen wat toch wel erg lijkt op onvolledige verbranding

maar ik ga straks een draad vanaf carter naar bobine massa aansluiten want daar heb ik inmiddels mn hoop toch wel op gevestigd..

maar toch bedankt voor de reacties natuurlijki.

oja membraankleppen zijn ook niet lam ofzo zijn nog goed stug en zie er geen zonlicht tussendoor, compressie is goed start in 1 kick koud

blokje loopt ook hartstikke mooi en stil (heb ik helemaal nagekeken en alles vervangen wat versleten was)

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-10-2008 om 8:06 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 2373 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved