Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - malossi mhr 80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 937 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52902 - malossi mhr 80
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3005 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TimoFuria 27-10-2008 16:38 Print topicpost

Posts: 183
mijn airsal 70 is vastgelopen waarschijnlijk omdat me radiator niet goed koelde
nu wil ik een malossi mhr 80 alleen draait die minder toeren als die airsal? dus middeltoerig/hootoerig ? wnt dan hoeft me radiator minder te koelen.
heb ik dan een nieuwe krukas nodig ? want me bromboer zegt dat dat niet nodig is.
en is de mhr veel sneller als die airsal; top, optrekken.
het is voor dagelijks straatgebruik.
 

MarTijn tzr 27-10-2008 16:39 Print reply

Posts: 6970
optrekken zal die wat sneller zijn...

nee geen nieuwe krukas nodig

en search maar is
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Tombrom 27-10-2008 16:50 Print reply

Posts: 15925
mhr is een typische koppel cylinder niet hoogtoerig.

ik weet niet hoe je verder gaat rijden carb en pijp etc maar ik denk dat je airsal harder zal gaan.

ik weet ook niet hoe die airsal vast gelopen is. en of je krukas blauw is

als dat zo is zou ik hem vervangen
 
Torque 27-10-2008 16:53 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimoFuria
mijn airsal 70 is vastgelopen waarschijnlijk omdat me radiator niet goed koelde
nu wil ik een malossi mhr 80 alleen draait die minder toeren als die airsal? dus middeltoerig/hootoerig ? wnt dan hoeft me radiator minder te koelen.
heb ik dan een nieuwe krukas nodig ? want me bromboer zegt dat dat niet nodig is.
en is de mhr veel sneller als die airsal; top, optrekken.
het is voor dagelijks straatgebruik.



wel nieuw asje(als je nog orri heb)
mhr team is zeker sneller, de gewone mhr weet ik niet'

die airsal lopen vrij snel vast geloof ik.

en check je radiator ff, want hij heeft normaal zeker genoeg koelkapaciteit om die airsal te koelen, voor alle cilinders trouwens(?)

Dit bericht is gewijzigd door Torque op 27-10-2008 om 17:01 uur.
 
gaat ie dat zeggen
TimoFuria 27-10-2008 17:04 Print reply

Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
mhr is een typische koppel cylinder niet hoogtoerig.

ik weet niet hoe je verder gaat rijden carb en pijp etc maar ik denk dat je airsal harder zal gaan.

ik weet ook niet hoe die airsal vast gelopen is. en of je krukas blauw is

als dat zo is zou ik hem vervangen


ik heb een 19mm del en een yasuni cross racing (50cc)
met die airsal ging hij 110 autoteller
kruk is niet blauw.
en wat bedoel je met hoe vastgelopen ? hij is wat beschadigd aan de wand en er zat nogal veel spelling op da ringetje aan de bovenkant van me zuiger.
en een 50mm (75cc?) malossi MHR is toch wel sneller als een 70cc airsal

Dit bericht is gewijzigd door TimoFuria op 27-10-2008 om 17:07 uur.
 
Markjo 27-10-2008 17:10 Print reply

Posts: 1061
weet je zeker dat ie niet goed koelde? temp meter gecheckt?
en wat soort vastloper is 't? warmloper misschien?

bij een warmloper kan 't ook nog een te arm mengsel zijn

edit:
wat voor ringetje bedoel je?

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 27-10-2008 om 17:11 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
TimoFuria 27-10-2008 17:22 Print reply

Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
weet je zeker dat ie niet goed koelde? temp meter gecheckt?
en wat soort vastloper is 't? warmloper misschien?

bij een warmloper kan 't ook nog een te arm mengsel zijn

edit:
wat voor ringetje bedoel je?

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 27-10-2008 om 17:11 uur.

ik heb geen temp meter
maar de koelvoeistof kwam er boven uit de dop uitspuiten, dat was wel eens meer gebeurt maar dit keer zag ik het niet, de vorige keer was er bijna 1L uit
en dit gebeurde na 14km terwijl ik gwn 90 in z'n 6 reed.
en het was een vastloper de kick zat geen beweging in en met aanduwen slipte het achterwiel, maar msh wel te arm mengsel ja, gwn standaar gesmeert

ik bedoel dat ringetje in je zuigerkop ofzo, wat je moet idnrukken als hem trg in de cilinder wilt stoppen, da viel me bromboer op dat er wel erg veel speling op zat.
 
markhispania3 27-10-2008 17:23 Print reply

Posts: 1971
als je koelvloeistof eruit vliegt dan heb je waarschijnlijk een lekker koppaking/ keering.
verder zou ik je thermostaat eens nakijken, en natuurlijk opnieuw afstellen met je nieuwe cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 27-10-2008 om 17:24 uur.
 
TimoFuria 27-10-2008 17:26 Print reply

Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
als je koelvloeistof eruit vliegt dan heb je waarschijnlijk een lekker koppaking/ keering.
verder zou ik je thermostaat eens nakijken, en natuurlijk opnieuw afstellen met je nieuwe cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 27-10-2008 om 17:24 uur.

het is geen lekke keering het komt gwn echt uit de dop.
dat gat dat erinzit jeweetwel
en wat bedoel je met thermostaat nakijken?
 
derbidriver666 27-10-2008 17:49 Print reply
Posts: 26
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimoFuria
mijn airsal 70 is vastgelopen waarschijnlijk omdat me radiator niet goed koelde
nu wil ik een malossi mhr 80 alleen draait die minder toeren als die airsal? dus middeltoerig/hootoerig ? wnt dan hoeft me radiator minder te koelen.
heb ik dan een nieuwe krukas nodig ? want me bromboer zegt dat dat niet nodig is.
en is de mhr veel sneller als die airsal; top, optrekken.
het is voor dagelijks straatgebruik.



als een cilinder hoge toeren maakt wordt hij warmer dus als je dan een mhr cilinder heeft moet hij minder koelen na een tijdje well maarjaah neeij je heb ook geen nieuwe krukass nodig tenzij je bickend lagers kapot zijn
 
markhispania3 27-10-2008 18:22 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimoFuria
[...]

het is geen lekke keering het komt gwn echt uit de dop.
dat gat dat erinzit jeweetwel
en wat bedoel je met thermostaat nakijken?

als je de cilinderkop er afhaalt zie je de thermostaat zitten.'

deze haal je eruit en dan leg je hem in een pan met water. deze pan zet je op het vuur en je stopt er een thermometer in. bij ongeveer 70 graden moet je de thermostaat open zien gaan. als hij dit niet doet dan wordt je brommer nooit gekoeld.
 
TimoFuria 27-10-2008 21:32 Print reply

Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]

als je de cilinderkop er afhaalt zie je de thermostaat zitten.'afbeelding

deze haal je eruit en dan leg je hem in een pan met water. deze pan zet je op het vuur en je stopt er een thermometer in. bij ongeveer 70 graden moet je de thermostaat open zien gaan. als hij dit niet doet dan wordt je brommer nooit gekoeld.


oke bedankt ik zal het eens proberen
 
TimoFuria 28-10-2008 16:37 Print reply

Posts: 183
hoe kan ik mijn radiator checken of hij nog goed werkt?
schoonspoelen ofzo ?
en ik las dat als je koelvloeistof schuimt dat je pomp het niet kan verpompen wat kan ik daaraan doen ?
 
Markjo 28-10-2008 17:12 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimoFuria
[...]

het is geen lekke keering het komt gwn echt uit de dop.
dat gat dat erinzit jeweetwel
en wat bedoel je met thermostaat nakijken?


als je een lekke koppakking heb, waar denk je dan dat de druk uit je verbrandingskamer heen gaat?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten

Dit topic is 3005 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved