von hirkebosj |
27-10-2008 13:36 |
Posts: 271 |
mij hebben ze gezegd toen ik schakel ging rijden.. nooit in een bocht terug schakelen!
verder hou ik zelf in een bocht de koppeling in (vraag me niet waarom :P) maarja, dan loopt het wiel vrij tegenover hoge toeren en misschien het wiel kan gaan spinnen en dan ga je op je plaat.
in een bocht rem ik wel minimaal bij mocht het nodig zijn.
ik schakel pas na een bocht terug, maar het is eigenlijk hoe je zelf het fijnste vind
gewoon ervaring op doen en het komt allemaal goed.
het is gewoon de feeling krijgen
|
|
|
|
honda_freak |
27-10-2008 13:37 |
Posts: 7650 |
wat een gelul over nix zeg. allemaal ubermennekes..
@ TS, om een beetje fijn te leren schakelen, gewoon rustig aan beginnen..
Schakelen --> gas los, koppeling in, schakelen, koppeling rustig op laten komen en zachtjes aan gas bij.
begin daar eerst maar is mee, daarna kan je wel gaan lopen kutten met tussengas, schakelen in bochten etc etc. Op den duur ken je jezelf en je brom zo goed dat je precies voldoende gas los laat dat je niet eens meer hoeft te koppelen en je motortje vloeiend overgaat.. maar daar moet je je nu nog niet druk om maken.. eerst maar ff beginnen bij het begin
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Ice Ap rs50 |
27-10-2008 13:38 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
met tussengas laat je de tandwielen in toeren overeenkomen voordat je ze laat aangrijpen. wel degelijk van nut dus
zitten er geen synchromeshringen in zo'n blok?
maar in ieder geval, tussengas geven slijt je de koppeling wat minder ook omdat ze minder toeren verschil moet opvangen
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Royal Club |
27-10-2008 13:40 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
zitten er geen synchromeshringen in zo'n blok?
maar in ieder geval, tussengas geven slijt je de koppeling wat minder ook omdat ze minder toeren verschil moet opvangen
ik doe het omdat het tof klinkt en dat mn bak wat fijner aanpakt.
maarja, das persoonlijk
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Ice Ap rs50 |
27-10-2008 13:40 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
ik doe het omdat het tof klinkt en dat mn bak wat fijner aanpakt.
maarja, das persoonlijk
ik ook hoor, klakt ie minder van, zeker fijn bij snelle am6'ers
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Royal Club |
27-10-2008 13:41 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
ik ook hoor, klakt ie minder van, zeker fijn bij snelle am6'ers
bij ori am6 lukt het me niet trouwens.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Ice Ap rs50 |
27-10-2008 13:43 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
bij ori am6 lukt het me niet trouwens.
hoezo? gasreactie te traag
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Royal Club |
27-10-2008 13:44 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
hoezo? gasreactie te traag
denk.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Thijsje |
27-10-2008 14:30 |
Posts: 1687 |
tussengas heeft wel degelijk nut:
jah, stat dan voor autos, maar brommmers hebben ook geen synchronen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tussengas
maargoed..
ik snap de techniek nog niet precies van tussengas , gewoon koppeling in, gas geven en dna naar de volgende/vorige versnellling?
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
rolo91 |
27-10-2008 14:38 |
Posts: 31 |
ik zou op het begin als je nog niet goed kan schakelen deed ik temiste ik schakelde terug en hield me koppeling in dan gaat die niet slippen en dat soort dingen dan rij je gwn uit eigelijk als je beetje kan rijden dan moet je voor de bocht gwn terug schakelen en beetje remmen voor de bocht dus VOOR DE BOCHT
|
|
|
|
MarTijn tzr |
27-10-2008 15:06 |
Posts: 6970 |
als je de koppeling inhoudt heb je juist minder controle over de vroembroem
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
bierbundelhonda |
27-10-2008 15:21 |
Posts: 3396 |
Zoals eerder vermeld wordt
gas geven voor rijden
gas Los
Koppeling in
opschakelen
Koppeling los
Gas geven
terug schakelen is niet handing om uit terollen met alleen de Koppeling in
en dan terug schakelen heel de versnelling rij terug
dan gaat hij klapperen (ik bedoel dan gaat hij in de versnellingsbak Klappen (komt omdat eventuelle Platen die blijven plakken de assen met tandwielen op hooge toeren laten doordraaien
en als je dan terug schakelt hoor je een Klap dat het andere tandwiel
in een tandwiel schiet die hoge snelheid heeft.
(Het kan wel als je met je Voertuig stil staat en hij staat bijvoorbeeld in zijn 6de versnelling met de Koppeling in
dan kan je wel terug schakelen)
in Bochten kan je wel terug schakelen maar dan moet je Koppeling in
Terug Schakelen
Gas geven
Koppeling los
maar idd
Rustig beginnen dan went het vanzelf
Dit bericht is gewijzigd door bierbundelhonda op 27-10-2008 om 15:24 uur.
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
Erik 39 |
27-10-2008 15:25 |
Posts: 15088 |
Als er niks in de bocht ligt, kan je rustig remmen in de bocht hoor.. Brommer zo recht mogelijk zetten [regenrij-techniek] en gewoon voorzichtig remmen. Als het nat is, of modder ofzo, dan moet je gewoon érg oppassen.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
ikkejw |
27-10-2008 15:29 |
Posts: 9886 |
is tussengas niet hetzelfde als double clutching?
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Jelmer MX |
27-10-2008 15:30 |
Posts: 13514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Als er niks in de bocht ligt, kan je rustig remmen in de bocht hoor.. Brommer zo recht mogelijk zetten [regenrij-techniek] en gewoon voorzichtig remmen. Als het nat is, of modder ofzo, dan moet je gewoon érg oppassen.
als je fatsoenlijke banden hebt, dan kan je net zo hard door de bochten als het nat is.
|
|
|
|