Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MT5 Problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1128 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52896 - MT5 Problemen
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4769 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zijstandaard 27-10-2008 15:04 Print reply

Posts: 1117
was het een ringetje die precies om het uitsteeksel van de uitlaat kan (dat stukje wat in de cilinder komt)
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Dyoma 27-10-2008 15:36 Print reply
Posts: 72
Ik heb de uitlaat er nog niet af gehad aangezien ik dan de cylinder los moet hebben. maar het is niet een originele uitlaat dus lijkt me niet dat die begrenst is.

Mijn kickstarter was altijd goed maar sinds de ketting vast geslagen slaat hij soms door.
 
Saknet 27-10-2008 15:50 Print reply

Posts: 10355
Waarom moet je cilinder los bij die mt5 om je uitlaat los te halen leg me dat aub eventjes uit?
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Dyoma 27-10-2008 15:53 Print reply
Posts: 72
de bouten van de uitlaat staan scheef naar beneden waardoor je dus de uitlaat naar onderen en licht naar voren moet schuiven om hem van de bouten af te krijgen. maar aangezien de uitlaat op de bovenkant van de cylinder rust kan je hem er niet afhalen zonder de cylinder los te halen. Tenminste zo ver kom ik zeg maar.
 
Saknet 27-10-2008 15:56 Print reply

Posts: 10355
uhm????

ik heb nog nooit mn cilinder los kunnen halen bij al mijn ex-mt's voor ik mn uitlaat los haalde. Dat lukte me met geen enkele mogelijkheid omdat ik dan niet bij alle de kopmoeren kon komen met mn dopset.


Ja idd wat tom zegt hieronder vind ik nou ook!

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 27-10-2008 om 15:58 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Tombrom 27-10-2008 15:57 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dyoma
de bouten van de uitlaat staan scheef naar beneden waardoor je dus de uitlaat naar onderen en licht naar voren moet schuiven om hem van de bouten af te krijgen. maar aangezien de uitlaat op de bovenkant van de cylinder rust kan je hem er niet afhalen zonder de cylinder los te halen. Tenminste zo ver kom ik zeg maar.

'
en nu praat je onzin
 
Dyoma 27-10-2008 15:58 Print reply
Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
[...]

'
en nu praat je onzin



Kan wel effe fototje schieten???? Zeg niet dat ik persee de cylinder er af moet hebben maar leek mij zo haha
 
Saknet 27-10-2008 16:03 Print reply

Posts: 10355
nee hoeft niet die cilinder krijg je toch niet los zonder de uitlaat eraf te halen of je hele cilinderkop weg te slijpen met een slijptol.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Supernova 27-10-2008 16:40 Print reply

Posts: 7654
Uitlaat deraf, kopbouten deruit, kop eraf en cilinder deraf pakken
 
WP Car Customs
Dyoma 28-10-2008 8:25 Print reply
Posts: 72
Als ik dit setje zou kopen
http://www.bromfiets...p;artikelNr=BO783458
Wat zou er dan nog overheen komen?

Pakkingset neem ik aan. maar ook een cylinderkop of dat niet?
Neem aan dat ik die 45mm kop en voet pakking er bij moet nemen.
Ook zie ik op die site een voledige pakkingset staan. Maar welke maat moet ik dan hebben?

 
Saknet 28-10-2008 8:30 Print reply

Posts: 10355
45mm

Je moet een topset nemen want je gaat je hele blok niet uit elkaar halen..

Die volledige pakking setten zijn allebei identiek behalve de koppakking.
Die topsets ook.

Het zal waarschijnlijk ook wel goed werken met je huidige kop, maar een 45mm kop kan misschien wel wat beter voor de motor/prestaties zijn afhankelijk van manier van gebruik.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-10-2008 om 8:38 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Dyoma 28-10-2008 8:41 Print reply
Posts: 72
Manier van gebruik is zo nu en dan eens in het bos een rondje crossen. Dan zou het wel met de huidige kop kunnen?

Dan neem ik alleen die pakkingen van 45mm die er bij aanbevolen worden.
 
Saknet 28-10-2008 17:35 Print reply

Posts: 10355
ik kan je geen garanties geven, ik heb zelf wel 70imi met 50kop gehad maar het zou best kunnen zijn dat het big-end dat helemaal niet leuk vind, als iemand dit kan bevestigen? die gingen nl stuk bij mij maar kon ook ergens anders door komen omdat ik destijds nog meestal amper wist wat ik deed.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-10-2008 om 17:37 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Dyoma 20-11-2008 13:20 Print reply
Posts: 72
Iemand enig idee of bovenstaande klopt?
Dat je big end kapot gaat op het moment dat je met 70cc rijdt en een 50cc Cylinder kop?
 
S1lv3r 20-11-2008 14:45 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dyoma
Iemand enig idee of bovenstaande klopt?
Dat je big end kapot gaat op het moment dat je met 70cc rijdt en een 50cc Cylinder kop?


Alleen als de zuiger tegen de kop aan staat te klappen of als de druk dusdanig hoog wordt dat ie gaat detoneren.
 

Dit topic is 4769 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved