Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MT5 Problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 961 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52896 - MT5 Problemen
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4768 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dyoma 27-10-2008 9:33 Print topicpost
Posts: 72
Als vervolg op mijn vorige topic in het BEF forum over mijn MT5 problemen en het klaarmaken voor het crossen in het bos.

De ketting stond wat te los daar door is hij eerst 2 keer van het achtertandwiel gelopen maar de 3de keer sloeg hij vast onder een bout van de achterbrug. toen is ook de ontstekings deksel geknapt. Ook de kickstarter slaat soms door sinds dat de ketting vast heeft gezeten.

Ook rijd de brommer heel erg onregelmatig. Ene keer als je het gas open draait trekt hij normaal op maar andere keer gaan de toeren naar beneden en valt hij uit.

Ook als je dan rijd en schakelt van bijv 2 naar de 3 valt hij ineens stil.
maar ook dit is niet altijd (waardoor het heel erg moeilijk wordt om het probleem te achterhalen.)

Weet iemand waar deze problemen vandaan kunnen komen?
Ik zit er aan te denken volgende week een andere cylinder en zuiger te kopen aangezien ik graag een 70cc wil hebben.

hier nog een foto van de brommer (is geen originele achterbrug)

http://img391.images...mage=p1010045lw4.jpg


 

rik hulkenberg 27-10-2008 9:57 Print reply

Posts: 10029
staat je achterwiel wel recht ?
 
Derbi-Olaf 27-10-2008 9:59 Print reply

Posts: 14999
als ik dit zo hoor is het misschien verstandig om een keertje verstandig om je blok gelijk te reviseren zeker als je toch 70cc wilt
tenminste wat jij verteld valt allemaal te verhelpen met een goede revisie, en daarna mooi afstellen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jan-dx11 27-10-2008 10:17 Print reply

Posts: 4931
afstellen is het halve werk
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Dyoma 27-10-2008 10:18 Print reply
Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
staat je achterwiel wel recht ?



Ik heb het achterwiel wel los moeten maken toen de ketting vast zat. Daarna gewoon weer vastgedraait en "op het oog" staat het achterwiel recht in de achterbrug.

Heeft iemand een handleiding voor het afstellen het hoe wat en waar zeg maar????

Ook rookt hij giga. (blauwe rook).

Dit bericht is gewijzigd door Dyoma op 27-10-2008 om 10:49 uur.
 
rik hulkenberg 27-10-2008 10:53 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dyoma
[...]



Ik heb het achterwiel wel los moeten maken toen de ketting vast zat. Daarna gewoon weer vastgedraait en "op het oog" staat het achterwiel recht in de achterbrug.

Heeft iemand een handleiding voor het afstellen het hoe wat en waar zeg maar????

Ook rookt hij giga. (blauwe rook).

Dit bericht is gewijzigd door Dyoma op 27-10-2008 om 10:49 uur.

verbruikt ie geen blokolie ?

 
Dyoma 27-10-2008 11:02 Print reply
Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

verbruikt ie geen blokolie ?



Als ik kijk in het olie reservoir (rechterkant) dan blijft dit gewoon op pijl.

In mijn vorige topic (link in eerste post) geef ik aan dat hij heel erg traag is. Nu heb ik even gekeken naar de tandwiel verhouding en volgens mij is dat niet helemaal goed. Achter heb ik een 52 en voor volgens mij een 12 tands. zou dit de reden kunnen zijn dat hij zo traag is of is die verhouding wel goed
 
rik hulkenberg 27-10-2008 11:03 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dyoma
[...]


Als ik kijk in het olie reservoir (rechterkant) dan blijft dit gewoon op pijl.

In mijn vorige topic (link in eerste post) geef ik aan dat hij heel erg traag is. Nu heb ik even gekeken naar de tandwiel verhouding en volgens mij is dat niet helemaal goed. Achter heb ik een 52 en voor volgens mij een 12 tands. zou dit de reden kunnen zijn dat hij zo traag is of is die verhouding wel goed

12 52 is heel licht

staat je brommer wel goed afgesteld dus juiste grote sproeier
rij je nogsteeds met de ori uitlaat ?

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 27-10-2008 om 11:05 uur.
 
Dyoma 27-10-2008 11:09 Print reply
Posts: 72
Ik dacht dat het de originele was maar dit blijkt niet zo te zijn. ook zit er een power filter op maar toch rijd hij rond de 35KM/H

Sproeier maten heb ik totaal geen idee van. Hou weet je of je de goede maat hebt enz..

dus dacht aan de tandwiel verhouding. in het andere topic werd mij vertelt dat ik 13-42 zou kunnen proberen. das wel een aardig verschil met 12-52 ik heb ergens gelezen dat als je te groot gaat achter dat je dan snelheid en kracht verliest. dit lijkt wel het geval aangezien hij maar 35KM/H rijd en haast niet trekt.

Dit bericht is gewijzigd door Dyoma op 27-10-2008 om 11:16 uur.
 
Thijsje 27-10-2008 12:15 Print reply

Posts: 1687
met tw 12-52 moet hij je achterover slaan, als je het gas aanraakt...
iig, met beetje fatsoenlijke setup dan..
maar als ik dit zo allemaal lees, kun je beter ergens goed blokje kopen, 2ehands of gereciveerd, en een nieuwe cilinder, want wat je nu hebt, is totaal niets meer...


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
OmafietS 27-10-2008 12:21 Print reply

Posts: 7472
14 52 is een betere vertanding denk ik.

Daarnaast denk ik dat er bij het vastslaan t een en ander kapot is gegaan in je blok. Hierdoor zouden verscheidene tandwielen dus door kunnen draaien. Ik zou als je binnekort toch met je blok bezig bent voor je 70cc meteen even je blokje opentrekken en m even reviseren. Nieuwe lagers, keringen etc. Kan je meteen kijken of alles nog heel is daarbinnen. Nieuwe blok olie etc.

Dan zou t volgens mij wel goed moeten komen.
 
mtx_owned 27-10-2008 12:22 Print reply

Posts: 2183
dat de kickstarter doorslaat, ligt waarschijnlijk aan een ring die er niet in zit. Dat probleem had ik ook.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Dyoma 27-10-2008 12:26 Print reply
Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
met tw 12-52 moet hij je achterover slaan, als je het gas aanraakt...
iig, met beetje fatsoenlijke setup dan..
maar als ik dit zo allemaal lees, kun je beter ergens goed blokje kopen, 2ehands of gereciveerd, en een nieuwe cilinder, want wat je nu hebt, is totaal niets meer...




Toen ik de MT5 kocht gaf de koper aan dat er een prop in de Cylinder zat. vandaar dat ik ook een 70cc setje wil kopen. Zou dit kunnen?

Wat zou het verder nog kunnen zijn dat hij zo raar rijdt? (ene keer wel op toeren komen en andere keer afslaan.) en dat de kickstarter door slaat op sommige momenten??
 
OmafietS 27-10-2008 12:27 Print reply

Posts: 7472
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dyoma
[...]


Toen ik de MT5 kocht gaf de koper aan dat er een prop in de Cylinder zat. vandaar dat ik ook een 70cc setje wil kopen. Zou dit kunnen?

Wat zou het verder nog kunnen zijn dat hij zo raar rijdt? (ene keer wel op toeren komen en andere keer afslaan.) en dat de kickstarter door slaat op sommige momenten??

Een prop in de cilinder :'D


In je uitlaat zit een prop. niet in je cilinder.

 
Dyoma 27-10-2008 13:20 Print reply
Posts: 72
Ik heb er niet zoveel verstand van maar hij gaf aan dat als je de uitlaat er af haalt dat je dan de prop in de cylinder kon zien zitten

Als het geen prop is wat zou het dan kunnen zijn? Ik vind het vreemd dat als er geen originele uitlaat opzit en een power filter dat hij alsnog maar 35 rijdt.
 
mtx_owned 27-10-2008 13:51 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dyoma
Ik heb er niet zoveel verstand van maar hij gaf aan dat als je de uitlaat er af haalt dat je dan de prop in de cylinder kon zien zitten

Als het geen prop is wat zou het dan kunnen zijn? Ik vind het vreemd dat als er geen originele uitlaat opzit en een power filter dat hij alsnog maar 35 rijdt.


ik denk dat hij de uitlaatpakking bedoelt. Maar die moet er wel tussen.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes

Dit topic is 4768 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved