Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #52879 - MT vraagske
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1536 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
arno_honda_M |
26-10-2008 15:12 |
Posts: 319 |
daarnet ben ik voor de eerste keer op de weg gegaan
voordien ben ik altijd 'savonds in een wegje gaan rijden,
dus ik wist ik niet wat mijn topsnelheid was (toen was mijn km tellerkabel kapot)
en vandaag ga ik dus voor de eerste keer de baan op (mét werkende km teller) en geeft mijn teller 60 km/u aan,
kdacht dat is niet zoveel teveel )
maar om zeker te zijn heb ik aan mijn pa gevraagd om mij te volgen en te zien hoe snel ik reed, nu reed ik 70km/u
was me da effe verschiete duss 10km/u verschil met brommer teller,
maar nu ik rijd origineel, 50cc, 4versnellingen, originele carbu, kan dit dat ik daar mee 70km/u rijd?
want mijn pa gelooft niet dat ik origineel rij kan iemand mij dit bevestigen ?
Dit bericht is gewijzigd door arno_honda_M op 26-10-2008 om 15:16 uur.
|
|
|
|
Saknet |
26-10-2008 15:17 |
Posts: 10355 |
je km teller afwijking wordt beinvloed door velg grootte en band hoogte
close up foto van je cilinder kan mensen doen bevestigen of het ori honda is (buitenkant voldoet al bij mb/t)
je kan het zelf ook wel zien, als je nl van buitenaf je cilindertapeinden ziet zitten tussen de koelribben door heb je origineel en zoniet dan heb je 50cc snel ofzo (imitatie)
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 26-10-2008 om 15:20 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
flip_nsr_80cc |
26-10-2008 15:27 |
Posts: 597 |
op honda cilinder staat
HM = Honda Motorsports
en 49cm3
ik vermoet dat er oowk hm op je uitlaat staat
en je carb stata denk ik 16,6 op ma dat week niet zekker
ik denk dat het kan lukken
ma dan moet je bromertje wel in ene heel goede staat zijn
goeie zuiger goed afgsteld mishcien snele grondplaat
als je um wat wil begrenze kun je gronplaat wat verdraaie en dan komt ie minder goed in toeren en alles
|
|
i cant spel, dus zeur niet |
|
rik hulkenberg |
26-10-2008 15:27 |
Posts: 10029 |
met een ori 50cc dus geen imi is geen 70 te halen
wel als je hem tuned heb zelf een ori tuned fluitpoorten daarmee heb ik wel eens 75 meegehaald
|
|
|
|
arno_honda_M |
26-10-2008 15:31 |
Posts: 319 |
kheb is gekeken; ori carbu hm, cilinder 50cc (daar volgt een foto van) ori uitlaat en demper zonder begrenzing, en een meteor zuiger, ori luchtfilter,
en er is niet aan de poorten geprutst,
maar de auto gaf 70km/u aan, dus is mijn cilinder niet ori??
Dit bericht is gewijzigd door arno_honda_M op 26-10-2008 om 15:33 uur.
|
|
|
|
Saknet |
26-10-2008 15:33 |
Posts: 10355 |
imitatie! dus je pa heeft gelijk
al kan je zon ori honda natuurlijk ook wel een beetje kietelen dat ie wel 70 haalt hoor.
ow crepsidesi dat laatste was al gezegd
ik zou je aanraden die cil er gewoon mooi op te laten zitten en dat ding qua top begrenzen op vertanding verder ook omdat je er een ori pijp bij hebt.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 26-10-2008 om 15:40 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
arno_honda_M |
26-10-2008 15:38 |
Posts: 319 |
wöw dat wist ik allemaal niet (bedankt ) ,
wat is nu de beste manier om hem af te stellen op 55-60 ?
ring in uitlaat, ring in carbu, of nog andere manieren?
Dit bericht is gewijzigd door arno_honda_M op 26-10-2008 om 15:38 uur.
|
|
|
|
Makrolon |
26-10-2008 15:44 |
Posts: 6733 |
Waarom denkt iedereen toch altijd dat auto teller wel klopt, die wijken net zo goed 10 kilometer p uur naar boven af. Enige goede manier is gps, of geeikte apparatuur.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
rik hulkenberg |
26-10-2008 15:45 |
|
Jasper Strahiem |
26-10-2008 15:49 |
|
arno_honda_M |
26-10-2008 15:58 |
Posts: 319 |
kga eerst proberen met ringen op de gasschuif
spijtig daje dan nietmeer zo goed doorstrekt
|
|
|
|
grasmaaier89 |
26-10-2008 16:00 |
Posts: 14412 |
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
arno_honda_M |
26-10-2008 17:20 |
Posts: 319 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
je vertanding zal wel te zwaar zijn. Aan te raden is 13/45. Trekt lekker op voor een 50cc en je gaat een leuke 60kmh
ja ik ga er die vertanding opsteken,
maar dat kan nu niet direct, duss wil ik is een paar ringen op de gasschuif leggen, maar waar moeten die juist komen?
|
|
|
|
rik hulkenberg |
26-10-2008 17:27 |
Posts: 10029 |
daar tussen wel goedpassende ringen gebruiken
je moet zelf effe zien hoeveel ringen ivbm snelheid
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 26-10-2008 om 17:27 uur.
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 26-10-2008 om 17:28 uur.
|
|
|
|
arno_honda_M |
26-10-2008 17:34 |
Posts: 319 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
afbeelding
afbeelding
daar tussen wel goedpassende ringen gebruiken
je moet zelf effe zien hoeveel ringen ivbm snelheid
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 26-10-2008 om 17:27 uur.
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 26-10-2008 om 17:28 uur.
a ok bedankt
|
|
|
|
arno_honda_M |
26-10-2008 17:49 |
Posts: 319 |
op mijn brommer stond een 13-47 vertanding (te rap dus 70 km/u)
nu heb ik eens in de garage gekeken en vond ik nog een 42 tandwiel,
nu wat is het traagste in topsnelheid; 13-47 of 13-42?
grtz arno,
|
|
|
|
Dit topic is 1536 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|