Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - oliepomp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 616 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52872 - oliepomp
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4533 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rik hulkenberg 26-10-2008 12:01 Print topicpost

Posts: 10029
Ik tank nu steeds brommix.
Volgens mij zit daar gewoon supergoedkope olie in.
Daarom rookt ie heel veel en kolen steeds mijn fluitpoorten dicht.

Nu ben ik van plan de oliepomp weer aan te sluiten
Alleen daar is heel veel onenigheid over.
Sommige zeggen van dat moet je niet doen is onbetrouwbaar
andere zeggen van kan wel

gaat om een honda mb
ik maak max 5500 toeren
topsnelheid zonder koolaanslag 55

setup getunde ori hm166
13mm keihin sproeier 75
ori pijp

ik wou graag jullie mening horen

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 26-10-2008 om 12:02 uur.
 

zijstandaard 26-10-2008 12:02 Print reply

Posts: 1117
je kan het beter niet doen omdat je de kans hebt dat je je cilinder verneukt


edit: ow laat maar is een originele cilinder

Dit bericht is gewijzigd door zijstandaard op 26-10-2008 om 12:03 uur.
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
BIET 26-10-2008 12:03 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
Ik tank nu steeds brommix.
Volgens mij zit daar gewoon supergoedkope olie in.
Daarom rookt ie heel veel en kolen steeds mijn fluitpoorten dicht.

Nu ben ik van plan de oliepomp weer aan te sluiten
Alleen daar is heel veel onenigheid over.
Sommige zeggen van dat moet je niet doen is onbetrouwbaar
andere zeggen van kan wel

gaat om een honda mb
ik maak max 5500 toeren
topsnelheid zonder koolaanslag 55

setup getunde ori hm166
13mm keihin sproeier 75
ori pijp

ik wou graag jullie mening horen

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 26-10-2008 om 12:02 uur.

Wat voor cil heb je op die MB dat ie fluiters heeft? / Wat heb je met die cil gedaan?

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 26-10-2008 om 12:03 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
rik hulkenberg 26-10-2008 12:04 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
je kan het beter niet doen omdat je de kans hebt dat je je cilinder verneukt


edit: ow laat maar is een originele cilinder

Dit bericht is gewijzigd door zijstandaard op 26-10-2008 om 12:03 uur.

klopt mijne draait max 5500 toeren dat is niks voor een 2 takt

ken iemand met een derbi die ook nog steeds een oliepomp gebuikt en dat ding maakt 10000 toeren

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Wat voor cil heb je op die MB dat ie fluiters heeft? / Wat heb je met die cil gedaan?

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 26-10-2008 om 12:03 uur.

mijn cilinder is getuned
naast de uitlaat poort zijn nog 2 poorten gemaakt
is op een hm166 ori cil dus

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 26-10-2008 om 12:05 uur.

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 26-10-2008 om 12:45 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-10-2008 12:05 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
je kan het beter niet doen omdat je de kans hebt dat je je cilinder verneukt


edit: ow laat maar is een originele cilinder

Dit bericht is gewijzigd door zijstandaard op 26-10-2008 om 12:03 uur.


stfu man. Ik heb nooit problemen gehad met de oliepomp op mijn tsx en MT, het zijn simpele pompjes en als er iets verneukt raakt is het altijd de schuld van degene die em afgesteld heeft.

Gewoon afstellen zoals het hoort en fatsoenlijke olie erin. Evt nieuwe pomp erop als ie 10jaar droog heeft gedraaid ofzo, en sowieso eventjes je slangetje los laten bungelen om te zien of er olie komt na 20km rijden.
dan op je cilinder douwen, brandstof aanlengen met pure benzine zodat je de mengverhouding in de tank afbouwt.

 
Too cool for school!
flip_nsr_80cc 26-10-2008 12:40 Print reply

Posts: 597
je kan oowk een flesje brommerolie kopen ( 2tatc olie)

en per 5l benzine 100ml in je tank gooien en je olie pompje aansluiten maar NIET een gaskabel er op

ik rij op deze manier al 2 jaar met een nsr tiger 80cc
en die rijd harder dan 55 dusjah
 
i cant spel, dus zeur niet
Derbi-Olaf 26-10-2008 12:41 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

klopt mijne draait max 5500 toeren dat is niks voor een 2 takt

ken iemand met een derbi die ook nog steeds een oliepomp gebuikt en dat ding maakt 10000k

[...]

mijn cilinder is getuned
naast de uitlaat poort zijn nog 2 poorten gemaakt
is op een hm166 ori cil dus

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 26-10-2008 om 12:05 uur.

10000k ? :P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
flip_nsr_80cc 26-10-2008 12:41 Print reply

Posts: 597
maar als je uitlaatpoort DICHT koolt

weet je zekker dat je mbtje geen blok olie verbuikt?

2tatc olie behoort niet dicht te koole weetje

blok olie doet dat gezijk wel
 
i cant spel, dus zeur niet
rik hulkenberg 26-10-2008 12:43 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc
maar als je uitlaatpoort DICHT koolt

weet je zekker dat je mbtje geen blok olie verbuikt?

2tatc olie behoort niet dicht te koole weetje

blok olie doet dat gezijk wel

hij verbruikt geen blokolie of dat is heeeel weinig
maar tank nu brommix daar word meestal hele goedkope olie ingegooid
 
rik hulkenberg 26-10-2008 12:44 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

10000k ? :P

bedoel 10000 toeren



 
markhispania3 26-10-2008 12:45 Print reply

Posts: 1971
gewoon op de oliepomp gaan rijden, als je toch maar 5500 toeren draait kan dat echt geen kwaad.
 
gprnick 26-10-2008 13:11 Print reply

Posts: 3360
Ik rijd ook nog steeds met oliepomp rond op mn airsal 70, heb hem iets rijker gezet dus smeert ietjes meer. en heb ook nooit problemen mee gehad.

edit: op mijn derbi gpr die 11k toeren draait en waar al 22k op de teller staat



Dit bericht is gewijzigd door gprnick op 26-10-2008 om 13:12 uur.
 
Aquamaniac 26-10-2008 13:20 Print reply

Posts: 882
[quote[Sommige zeggen van dat moet je niet doen is onbetrouwbaar
andere zeggen van kan wel


als dit zo onbetrouwbaar was waarom zitten die krengen er dan op ?

m'n dt80lc2 draait 10k en draait perfect (nu na 41.000km)
en gewoon de oliepomp op originele farbrieksafsteling

 
er gaat niks boven luchtkoeling
bulteman 26-10-2008 13:55 Print reply

Posts: 1956
op mijn derbi is hij ook gewoon aangesloten, loopt 11000 toeren.
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
rik hulkenberg 26-10-2008 14:23 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
[quote[Sommige zeggen van dat moet je niet doen is onbetrouwbaar
andere zeggen van kan wel


als dit zo onbetrouwbaar was waarom zitten die krengen er dan op ?

m'n dt80lc2 draait 10k en draait perfect (nu na 41.000km)
en gewoon de oliepomp op originele farbrieksafsteling


hoor heel veel reacties van mensen dat die oliepompjes het steeds begeven
kan mischien komen omdat ze echt opgevoerd rijden
 
Malaguti RST 26-10-2008 14:30 Print reply

Posts: 1668
rij altijd op bromix vind ik veiliger vertrouw nooit 100% olipomp.

maat van me had bijna vastnaaier na dat ze olie slagentje los liet uit niets. (reed daarna gwn nog 2km voor dat we het door haden)

dus bromix is wel zo safe. (op een oude brommer dan he)

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 26-10-2008 om 14:31 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\

Dit topic is 4533 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved