Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - SCR Corse HM 50/70 of een SCR Corse HM 50/70 CROSS

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 924 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52868 - SCR Corse HM 50/70 of een SCR Corse...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6247 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Arcenon 25-10-2008 23:33 Print topicpost
Posts: 162
Hey,

Zoals aan de titel al te zien is ben ik aan het twijfelen tussen die twee uitlaten.
Mijn setup bestaat nu uit:

-Metrakit SP 70cc
-13/62
-Nog een tijdje de standaard mikuni 17,5mm

Waarmee ben ik het beste uit? De cross is wel iets duurder, maar ik kan verder niet veel vinden over de prestaties qua bereik en etc. Kan ik beter voor de HM of de HM cross gaan? Ik heb gehoord dat de SCR gelijk/beter zijn aan de modellen van Yasuni, dus misschien weten jullie wel iets af van de prestaties van de Yasuni HM Cross? Het moet dus icm MK SP 70cc.

Dit bericht is gewijzigd door Arcenon op 25-10-2008 om 23:35 uur.
 

-simon- 26-10-2008 0:01 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arcenon
Hey,

Zoals aan de titel al te zien is ben ik aan het twijfelen tussen die twee uitlaten.
Mijn setup bestaat nu uit:

-Metrakit SP 70cc
-13/62
-Nog een tijdje de standaard mikuni 17,5mm

Waarmee ben ik het beste uit? De cross is wel iets duurder, maar ik kan verder niet veel vinden over de prestaties qua bereik en etc. Kan ik beter voor de HM of de HM cross gaan? Ik heb gehoord dat de SCR gelijk/beter zijn aan de modellen van Yasuni, dus misschien weten jullie wel iets af van de prestaties van de Yasuni HM Cross? Het moet dus icm MK SP 70cc.

Dit bericht is gewijzigd door Arcenon op 25-10-2008 om 23:35 uur.


bij gearparts staat dat de hm50/70 gelijk is aan de metrakit sp. alleen was er een ding anders aan pijp zelf maar prestaties hetzelfde.

en de racingline was gelijk aan pro race.

zo staat het op gearparts24 of het zo is weet ik verder ook niet.
ik heb de hm50/70 op me gpr gehad en vond hem met mhr niet fijn lopen. dan begon de uitlaat te laat voor de cilinder. op pro race liep hij wel leuk maar dan haal je er natuurlijk niet alles uit.

ik denk dat de cross het zelfde is als de normale maar bovenlangs.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
jan-dx11 26-10-2008 10:17 Print reply

Posts: 4931
Ik denk dat er noulijks verschil is in prestaties, ik pesoonlijk zou voor de cross gaan, omdat dit er minder opgevoerd uit ziet, en ik ben persoonlijk niet zo'n fan van onderlangse uitlaatpijpen, maar dat is pesoonlijk.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
ronaldt 26-10-2008 10:25 Print reply

Posts: 2735
volgens mij staat de toevoeging 'cross' alleen voor het feit dat hij bovenlangs gaat.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
just_pelmke 26-10-2008 10:27 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
Ik denk dat er noulijks verschil is in prestaties, ik pesoonlijk zou voor de cross gaan, omdat dit er minder opgevoerd uit ziet, en ik ben persoonlijk niet zo'n fan van onderlangse uitlaatpijpen, maar dat is pesoonlijk.


ligt eraan hoe mooi je het maakt.
bij een crosser moet je niet met een onderlangse aankomen, bij SM staat het allebij vet,ligt eraan hoe je het afwerkt
qua prestatie zal er niet echt veel verschil zijn lijkt me

Dit bericht is gewijzigd door just_pelmke op 26-10-2008 om 10:28 uur.
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Arcenon 26-10-2008 10:36 Print reply
Posts: 162
Oke bedankt voor de vele reacties.
Ik denk ook dat het ''cross'' alleen staat voor bovenlangs. En aangezien ik een SM heb ziet dat er (vind ik) mooier uit. En zoals Jandx zei, het ziet er ook minder opgevoerd uit.
Alleen dan het volgende: Dit staat er op Gearparts24

Quote:
Die Handmade Auspuffanlagen sind konzipiert für 50cc bis 70cc MidRace Zylinderkits (Airsal Sport/Racing, Metrakit SP, Manston Replica,..). Der Resonanzbereich der Anlage liegt bei ca. 9000 bis 14000 U/min. Ab hier heißt es einfach nur noch festhalten!! Ebenso beim Preis.. Hingegen zu anderen gleichwertigen Anlagen ist SCR fast immer die günstigere Wahl mit einem unnachahmlichem Preis/Leistungs-Verhältnis! INSIDER: Die SCR CORSE Handmade ist nahezu identisch mit den Metrakit SP Auspuffanlagen. Der Krümmer besteht bei den Anlagen von SCR nur aus einem Stück. Eine Leistungsdifferenz zwischen den beiden Anlagen gibt es nicht. Hinweis: Alle SCR CORSE Auspuffanlagen (ausgenommen Racing-line Modelle) werden mit einem schwarz eloxierten Endschalldämpfer ausgeliefe


Uit dit verhaal kan je dus opmaken dat de SCR Corse HM 50/70 een powerband heeft van 9000 t/m 14000.


En dan de Cross versie:
[Quote]Die brandneue Version (erkennbar durch den neuen Endschalldämpfer im Edelstahl-Design) der SCR Handmade Auspuffanlagen sind konzipiert für 50cc bis 70cc MidRace Zylinderkits. Diese Version wurde nochmals optimiert, um eine bessere Performance im MidRace Bereich zu erzielen. Der Resonanzbereich der Anlage liegt bei ca. 7000 bis 11500 U/min. Ab hier heißt es einfach nur noch festhalten!! Ebenso beim Preis. Hingegen zu anderen gleichwertigen Anlagen ist SCR in den meisten Fällen die günstige Alternative mit einem unnachahmlichem Preis/Leistungs-Verhältnis!


Uit dit verhaal kan je dus opmaken dat de SCR Corse Hm 50/70 CROSS een powerband heeft van 7000 tot 11500. Dit lijkt mij nogal laag. Dus zal het nou zwets zijn wat daar staat bij de cross? (het andere verhaal van de niet-cross klopt wel) Of heeft hij echt maar een bereik van 7000 tot 11500? Zoja, wat zal dan beter lopen op een Metrakit SP 70cc cilinder?



Sorry voor het hele verhaal xD maar ik wil ff duidelijkheid hebben.

Dit bericht is gewijzigd door Arcenon op 26-10-2008 om 10:45 uur.


Een Yasuni Cross HM is toch gelijk aan een SCR Corse HM Cross? Dus qua prestaties/geluid?

Dit bericht is gewijzigd door Arcenon op 26-10-2008 om 19:11 uur.
 
Arcenon 26-10-2008 21:46 Print reply
Posts: 162
Zal een Yasuni Cross HM goed presteren op een Metrakit Sp 70cc?
Ik zal nog een tijdje rijden met 50cc, dit zal dan toch ook wel beter gaan met die uitlaat dan met die standaard uitlaat toch? Wat is de powerband van die uitlaat?


Ik kan er nou namelijk een goedkoop aankomen.

Dit bericht is gewijzigd door Arcenon op 26-10-2008 om 21:46 uur.
 
jan-dx11 26-10-2008 21:51 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arcenon
Zal een Yasuni Cross HM goed presteren op een Metrakit Sp 70cc?
Ik zal nog een tijdje rijden met 50cc, dit zal dan toch ook wel beter gaan met die uitlaat dan met die standaard uitlaat toch? Wat is de powerband van die uitlaat?


Ik kan er nou namelijk een goedkoop aankomen.

Dit bericht is gewijzigd door Arcenon op 26-10-2008 om 21:46 uur.

ik vindt het wel een lekkere uitlaat, zowel op 70cc polini wpoort als ook op 50cc.

is voor zover ik weet gelijk aan de hmr2
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Arcenon 26-10-2008 21:56 Print reply
Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]

ik vindt het wel een lekkere uitlaat, zowel op 70cc polini wpoort als ook op 50cc.

is voor zover ik weet gelijk aan de hmr2


Enig idee wat het bereik is van de uitlaat? En met de std 50cc loopt hij dus ook wel redelijk? (iig beter dan de std uitlaat?)
 
Mt5_grolsch 26-10-2008 22:26 Print reply

Posts: 2014
dat in ieder geval

 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Arcenon 26-10-2008 22:48 Print reply
Posts: 162
Oke nou dan denk ik dat ik deze uitlaat neem. Ik kan hem natuurlijk niet laten liggen voor 130 euro .


Nog een noob vraag; Hoe moet ik hem onder mn achterkap vastmaken? Moet ik dan een gat in mijn frame boren?


Nog een vraag; De flens van de uitlaat bestaat uit een pijp, op het moment met de std cilinder en std uitlaat heb ik een ''derbi'' flens, met schroeven dus. Kan ik die derbi flens van de std uitlaat zo afhalen en op de yasuni schroeven? En dan het volgende; binnenkort komt er een mk sp cilinder onder te liggen, welke flens heb ik dan nodig?

Dit bericht is gewijzigd door Arcenon op 26-10-2008 om 22:51 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Arcenon op 26-10-2008 om 23:01 uur.
 

Dit topic is 6247 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved