Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha DT 50 MX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 936 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52861 - Yamaha DT 50 MX
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1479 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

qware23 25-10-2008 17:20 Print topicpost
Posts: 79
Hallo,

Ik heb sinds kort een DT

Maar, het schakelen gaat erg zwaar hij gaat moeilijk in ze vrij. en schiet ook steeds uit z'n 2e versnelling.


Weet iemand misschien wat dit kan zijn?

Mvg, Qware
 

yamahadtt 25-10-2008 17:35 Print reply
Posts: 225
blok splitsen, waarschijnlijk tandwielen van de 2de versnelling versleten.
 
markhispania3 25-10-2008 18:50 Print reply

Posts: 1971
ik zou eerst je blokolie eens vervangen.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 25-10-2008 om 18:50 uur.
 
yamahadtt 25-10-2008 19:36 Print reply
Posts: 225
wat heeft blokolie te maken met het uit de versnelling schieten?
 
markhispania3 25-10-2008 19:39 Print reply

Posts: 1971
yamahadtt 25-10-2008 19:42 Print reply
Posts: 225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
http://www.brommerforum.nl/showtopic/52842


oke, weer wat geleerd:P
 
Henk-88 25-10-2008 19:49 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
http://www.brommerforum.nl/showtopic/52842



Wat een kuttopic, er staat nergens waarom blokolie verversen tot de oplossing van slecht schakelen leidt.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
yamahadtt 25-10-2008 19:51 Print reply
Posts: 225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Wat een kuttopic, er staat nergens waarom blokolie verversen tot de oplossing van slecht schakelen leidt.


waarom moet je dan je blokolie verversen henk? weet jij dat misschien?
 
Henk-88 25-10-2008 19:58 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadtt
[...]


waarom moet je dan je blokolie verversen henk? weet jij dat misschien?



Uit dat topic vind ik niet het antwoord op je vragen iig.

Blokolie vervangen is verstandig als je blokolie verzadigd is met vuil, dat weet ik wel. Maar of het schakelen er beter van gaat dat blijkt niet uit dat topic.

Check iig de kleur van je blokolie en als 'ie zwart is, vervang 'm dan zowiezo, dat moet iedereen tenslotte.
Je kunt altijd nog kijken wat dat oplevert.

Een antwoord op je vraag in de startpost heb ik niet.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
master3rnie 25-10-2008 19:59 Print reply

Posts: 601
dan heb je betere smeer eigenschappen..

als je olie te heet is geworden..
en als je geen olie filter heeft zoals de meeste brommers..

dan word je olie vies en een minder goede smeer eigenschap..


beter voor je versnellingen de tanen , het glijden over de naaf, de schakelwals (dat de schakelvorken erdoor heen glijden)


als dit het niet oplost,, dan moet je je blok gaan splitsen,,
en kijken wat er mis zit..

Dit bericht is gewijzigd door master3rnie op 25-10-2008 om 20:02 uur.
 
yamahadtt 25-10-2008 20:00 Print reply
Posts: 225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master3rnie
dan heb je betere smeer eigenschappen..

als je olie te heet is geworden..
en als je geen olie filter heeft zoals de meeste brommers..

dan word je olie vies en een minder goede smeer eigenschap..


beter voor je versnellingen de tanen , het glijden over de naaf, de schakelwals (dat de schakelvorken erdoor heen glijden)




okee. dit is wel een duidelijk antwoord thnx. En henk ook bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door yamahadtt op 25-10-2008 om 20:01 uur.
 
Henk-88 25-10-2008 20:02 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadtt
okee. dit is wel een duidelijk antwoord thnx.



HM, ik vind het helemaal niet duidelijk maar ik ben misschien te veeleisend..
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Harold 25-10-2008 20:30 Print reply

Posts: 1052
Bij de dt's komt het zwaar schakelen vaak door de koppeling.
Dit is een zwak punt bij de dt's. Kun je makkelijk bekijken door het zijdeksel er af te pakken en te kijken of de koppelingsplaten ingeslagen zijn op het koppelingshuis. Als dit het geval is, dan ontkoppeld de koppeling nooit helemaal, omdat de platen op hun plek gehouden worden doordat ze in de ingeslagen stukjes blijven hangen.
Dit resulteerd in zwaar schakelen en kan ook heel goed de oorzaak zijn dat hij van de 1 naar de 2 er niet helemaal goed invalt (omdat je niet makkelijk goed door kunt schakelen).

Voor de rest kun je voor uitvallende versnellingen de schakelwalsstop controleren. Deze zit onder een zwarte plastic bout op het carter vlak bij de carb (vliegwiel zeide). Deze kan slijten, maar is erg onwaarschijnlijk. Als de koppeling ingeslagen is kun je de putjes weer vlak vijlen, maar dan zitten ze er vrij snel weer in omdat de platen meer bewegings vrijheid hebben gekregen. Goed de koppeling afstellen verbeterd het ook wel is, maar als het erg ingeslagen is zit er niks anders op dan vervangen.
 

Dit topic is 1479 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved