tja
het zit eigenlijk zo:
die pijp doet (naast cil dan) het meeste werk
maar de rest moet wel meewerken
daarbij versta ik details als
membraan plaatjes, dikte oppervlak, gewicht (beinvloed hoe snel ze kunnen openen en sluiten) stugheid eigenlijk ook
carb diameter (klein is koppel / laagtoerig (slechte keuze icm hoogtoerige pijp) , groot is hoogtoerig - piekerig )
squish (compressiegehalte invloed ervan valt niet te onderschatten)
voorontsteking (dit moeje als laatst doen, omdat je dan pas echt erachter kan komen op welk exact toerental je powerband zn felst is)
bovengenoemde punten beinvloeden de powerband dus is het zaak om de beste afstelling/opties te vinden per bovengenoemd item die bij jouw setup werken
als je cker bent dat je dat allemaal in balans hebt zitten dan willie gewoon niet harder, ik weetniet hoe oud en goed je cilinder en zuiger nog is
oowja en dan heb je ook nog zoiets als een hpi ontsteking enzo, dat is opzich ook wel handig met een hoogtoerige piekerige setup, wel handig ter vervanging van ori spul want ik geloof dat er nogal veel cdi's zijn voor honda die schijnbaar niet veel verder dan 11000 rpm komen en als je 2ehands zon ding (daytona of MPS cdi ofzo, heb ik oko gemengde verhalen over gehoord maar kan wezen dat sommigen van die mensen ook weinig wisten van wat ze precies deden) aan moet schaffen dan zul je al gauw van piet henk uit lutjebroek op internet moeten kopen erg onbetrouwbaar dus.
owja maar mijn malossi maakte wel onwijs veel toeren met een cdi van 10 euro bij schaafbromfietsen.nl weg
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 25-10-2008 om 18:15 uur.
|