Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - homoet special

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1307 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52855 - homoet special
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1023 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsje 25-10-2008 12:52 Print topicpost

Posts: 1687
heys

ik heb vandaag mn ori uitlaat omgewisseld meteen homoet special.. alleen nu heb ik het idee dat hij minder hard gaat..

moet ik een grotere sproeier monteren? als ik de choke gebruik, verneem ik zelf niets.. behalfe dat hij stationair uitvalt..

heb hem gister gespoten, hoe hou ik de bocht goed.. strax met al dat zout etc rot dat weg als een banaan in de zon....
hoe kan ik da beste aanpakken?


ik doe zo ff andere sproeier, kijken naar het resultaat...
gr
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

stephan777 25-10-2008 12:56 Print reply

Posts: 7259
je zeg het zelf al. grotere sproeier.
 
Saknet 25-10-2008 12:56 Print reply

Posts: 10355
homoet sp is hoogtoerige piekerige 70cc pijp

jij hebt 50cc

met dat zout zet ik altijd mijn 10 jaar oude luhao pijp erop die ik toen 2e hands kocht voor een habbekrats

ding ziet er niet uit maar werkt goed

je zou overigens zo een spatlap op je voorspatbord kunnen hangen

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 25-10-2008 om 13:01 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Thijsje 25-10-2008 13:16 Print reply

Posts: 1687
volgens vele moet hij super mooi lopen op zo'n 50cc belgische...

ga nu ff bezig sproeier te vergroteen
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
TECstar 25-10-2008 14:13 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
volgens vele moet hij super mooi lopen op zo'n 50cc belgische...

ga nu ff bezig sproeier te vergroteen


kan lekker lopen
maar 50cc is meestal laag tot middeltoerig
en 70cc is middel tot hoogtoerig

zoals als gezegd is homoet special een zeer hoogtoerige uitaat
het kan best dattie lekker rijd (iig beter als ori uitlaat vink zelf) maar je haalt er niet het max mee uit
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
erwinko 25-10-2008 14:58 Print reply

Posts: 1012
hij zegt dat hij een belgische 50 heeft.
dat is een 50 snel.

en een 50 snel moet het hebben van piekerig vermogen op hoge toeren, want koppel krijg je niet van een 50.

het zal idd wel afstel werk zijn, of de uitlaat moet dicht gekoolt zitten
 
TECstar 25-10-2008 17:08 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
hij zegt dat hij een belgische 50 heeft.
dat is een 50 snel.

en een 50 snel moet het hebben van piekerig vermogen op hoge toeren, want koppel krijg je niet van een 50.

het zal idd wel afstel werk zijn, of de uitlaat moet dicht gekoolt zitten


ben dyslectisch had dus niet gezien
maar dan is homoet special wel hele goeie jah
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Saknet 25-10-2008 17:56 Print reply

Posts: 10355
tja

het zit eigenlijk zo:

die pijp doet (naast cil dan) het meeste werk
maar de rest moet wel meewerken

daarbij versta ik details als

membraan plaatjes, dikte oppervlak, gewicht (beinvloed hoe snel ze kunnen openen en sluiten) stugheid eigenlijk ook
carb diameter (klein is koppel / laagtoerig (slechte keuze icm hoogtoerige pijp) , groot is hoogtoerig - piekerig )

squish (compressiegehalte invloed ervan valt niet te onderschatten)

voorontsteking (dit moeje als laatst doen, omdat je dan pas echt erachter kan komen op welk exact toerental je powerband zn felst is)

bovengenoemde punten beinvloeden de powerband dus is het zaak om de beste afstelling/opties te vinden per bovengenoemd item die bij jouw setup werken

als je cker bent dat je dat allemaal in balans hebt zitten dan willie gewoon niet harder, ik weetniet hoe oud en goed je cilinder en zuiger nog is


oowja en dan heb je ook nog zoiets als een hpi ontsteking enzo, dat is opzich ook wel handig met een hoogtoerige piekerige setup, wel handig ter vervanging van ori spul want ik geloof dat er nogal veel cdi's zijn voor honda die schijnbaar niet veel verder dan 11000 rpm komen en als je 2ehands zon ding (daytona of MPS cdi ofzo, heb ik oko gemengde verhalen over gehoord maar kan wezen dat sommigen van die mensen ook weinig wisten van wat ze precies deden) aan moet schaffen dan zul je al gauw van piet henk uit lutjebroek op internet moeten kopen erg onbetrouwbaar dus.


owja maar mijn malossi maakte wel onwijs veel toeren met een cdi van 10 euro bij schaafbromfietsen.nl weg

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 25-10-2008 om 18:15 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
markhispania3 25-10-2008 18:58 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


maar 50cc is meestal laag tot middeltoerig
en 70cc is middel tot hoogtoerig




wat een onzin.
 
mb-rider 25-10-2008 19:03 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


kan lekker lopen
maar 50cc is meestal laag tot middeltoerig
en 70cc is middel tot hoogtoerig

zoals als gezegd is homoet special een zeer hoogtoerige uitaat
het kan best dattie lekker rijd (iig beter als ori uitlaat vink zelf) maar je haalt er niet het max mee uit



idd wat een onzin...

ontopic..

even afstelle wat doet de brommer? nu voor zijn powerband? welke sproeier heb je nu?
 
flip_nsr_80cc 25-10-2008 23:57 Print reply

Posts: 597
50cc kan hoogtoerig zijn

en 70cc kan laagtoerig zijn

licht aan de tuning

ma inderdaan zoals hiervoor vermeld

je moet alles op mekaar afstemmen

dit kan weeken aan maande of langer duuren voordat je dit echt maxiemaal voormekaar krijgt

ik ben nu zelf alweer 1 maand bezig het maxieum uit mijn nsr te hale

je kan best allemaal heel snelle spuletjes kopen

en dan heb je kans dat iemand je nog steeds voorbij rijd

gewoon puur omdat hij net zijn grondplaats iet beter heeft
net zijn sproeier iets beter
net zijn gasnaald iets beter
net zijn membraam iets beter

alemaal van die kleine dingen die uitijndelijk 20km/h+ schillen

dit allmeaal voor mekaar wilt krijgen ben je gals je ewoon iedere avont aant sleueteln / experimenteren met die kleine stome dingetjes
stukje voor stukje aan te passen en kijken of het vervolgens sneller is

doe jhe in een keer heel veel heb je kans dat je opnieuw kan begine omdat je niet meer die top die je een avont ervoor gehaalt had kan hale



Dit bericht is gewijzigd door flip_nsr_80cc op 25-10-2008 om 23:59 uur.
 
i cant spel, dus zeur niet
hilly 26-10-2008 0:46 Print reply

Posts: 227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet

carb diameter (klein is koppel / laagtoerig (slechte keuze icm hoogtoerige pijp) , groot is hoogtoerig - piekerig )

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 25-10-2008 om 18:15 uur.


?? kleine carb is koppel ??
juist geen koppel en betere gasreactie dit is dus bull shit wat je allemaal zegt.
 

Dit topic is 1023 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved