Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MTX-SH 70cc Eurocilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 771 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52854 - MTX-SH 70cc Eurocilinder
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2353 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

maikel-1991 25-10-2008 11:19 Print topicpost

Posts: 545
Hallo,

Ik heb die cilinder dr dus op, met een nieuwe meteor zuiger.
Erg veel compressie, alle pakkingen in orde.
carb=keihin 18mm sproeier 115
hij loopt zonder stotteren maar er komt totaal geen kracht uit de cilinder. hij loopt 65 en zakt bijna in in ze 4.
poortmap:



Zoals je ziet heb ik een zuigerlijn getekend. dat is de bovenkant van de zuiger als ie helemaal beneden staat. Is het misschien de reden dat ie de poorten een deel afsluit?
Of een andere reden ? Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
ik weet dat het gen goede kwaiteit cilinder is, maar aangezien de grote poorten, zal ie toch wel iets harder moeten kunnen ?
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D

markRD 25-10-2008 12:04 Print reply

Posts: 1179
Je moet je cilinder een eind ophogen, zodat je poortopp en je timingen weer normaal worden, maar kijk wel uit dat je van verbrandingskamer niet 1 grote troep maakt als je het zover gaat ophogen. Succes!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 25-10-2008 om 12:04 uur.
 
Derbi-Olaf 25-10-2008 13:46 Print reply

Posts: 14999
zuigertje is denk ik verkeerd (te hoog )
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Viertakt 25-10-2008 13:47 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
zuigertje is denk ik verkeerd (te hoog )


In dat geval zou hij toch moeten kopneuken?
 
Viertakt uber alles.
buldogo2 25-10-2008 13:56 Print reply

Posts: 2101
Is en bekent euvel bij deze cilinders, gewoon cilinder ophogen met een (paar)extra pakkingen...en dan een orgineele cilinder kop er op(anders heb je bijna geen compresie meer,, tenzij je heel de kop aan gaat passen),, dan zal i wel rond de 85 moete kunne lopen
 
Born to ride
maikel-1991 25-10-2008 13:56 Print reply

Posts: 545
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


In dat geval zou hij toch moeten kopneuken?



idd de zuiger is goed. ramt de kop niet ofso. De cilinder is gewoon erg slecht ontworpen. Maar ik ga dr wat voetpakkingen onder gooien, en om de copressie wat te redden en 50cc kop erop ipv 70cc.
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
flip_nsr_80cc 26-10-2008 9:47 Print reply

Posts: 597
zijn er 2 van deze topics of gaak dingen door de war hale :S?
 
i cant spel, dus zeur niet
flip_nsr_80cc 26-10-2008 9:49 Print reply

Posts: 597
jah dus

ik zouw gewoon een andere cilinder kope

of een mtx 80 blok make (mbx blok met andere schakelas en wals enzow

of een r2 blok

80cc rijd als je het goed doet 110+ en kwalikatief nouw mijn 80cc had 66.000km gerede
 
i cant spel, dus zeur niet

Dit topic is 2353 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved