Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Verbruik honda mt 125cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1011 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52847 - Verbruik honda mt 125cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4005 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jakob 125 24-10-2008 21:15 Print topicpost

Posts: 472
hallo mt/mb rijders,

ff een vraagje.
Ik heb een MT 125cc, 21 mm mikuni, en naar mijn gevoel verbruikt deze heel veel.

als ik laten we zeggen 3 uur lang cross, moet ik zo'n 2 x tanken. en dan zat er natuurlijk ook al wat in de tank.

Daarom een vraagje aan iemand die ongeveer net zo'n setup heeft, of die brommer ook zoveel verbruikt. Anders kan het natuurlijk zijn dat de brandstof ergens anders blijft dan in de motor.

alvast bedankt.
 
2-stroke

Woutjuh 24-10-2008 21:43 Print reply

Posts: 4422
Ik heb een MT met 100cc met een 26mm, en ik kan nog aardig wat kilometers maken op één tank.

Heb je niet gewoon je benzineslang in je cilinder gehangen?


Of je hebt dikke lekkage.
 
veel MT spul te koop!
MaikelF12 24-10-2008 21:44 Print reply

Posts: 174
Heb mtx80 met 21mm dellortho, doe ongeveer 2 uurtjes met 5 liter. staat je brommer niet gewoon slecht afgesteld en powerfilter enzo?
 
Niek de Wildt 24-10-2008 22:10 Print reply
Posts: 7168
immitatie kut carb.
 
Jakob 125 24-10-2008 22:15 Print reply

Posts: 472
kerel, is geen immi, en ik heb mn benzineslang niet in mn cilinder hangen, en heb ook geen standaard 80cc.
ik ben niet dom hoor.

Edit: @Maikel: ik kan mijn powerfilter niet afstellen hoor...

Dit bericht is gewijzigd door Jakob 125 op 24-10-2008 om 22:16 uur.
 
2-stroke
antonhonda 24-10-2008 22:22 Print reply

Posts: 3616
dus je hebt een power filter ??
dan moet je orginele nemen
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Jakob 125 24-10-2008 22:53 Print reply

Posts: 472
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
dus je hebt een power filter ??
dan moet je orginele nemen


Naar mijn idee kan een brommer door een filter niet meer of minder gaan verbruiken...

maar waar ik dsu eigenlijks om vroeg was wat andere brommers met ongeveer deze setup verbruiken, misschien is dit wel gewoon normaal met zo'n setup.
 
2-stroke
Royal Club 24-10-2008 22:53 Print reply

Posts: 60390
zon filter scheelt zegmaar de helft.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
- Kevin - 24-10-2008 22:59 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
zon filter scheelt zegmaar de helft.


Jakob, je kunt wel leuk je post nog een keer posten, maar dit is ook waar:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
zon filter scheelt zegmaar de helft.


Mijn motor (setup)

http://www.brommerfo...rofile/voertuig/9710

Als ik "normaal" rij 1 op 13 a 14, als ik sportief rij 1 op 12, als ik echt ga knallen 1 op 8 en daaronder.

Ohja en je carb is wel troep / dan wel immitatie, met een 21 mm een hoog verbruik halen vind ik trouwens nog een hele prestatie , maar dat even ter zijde.

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 24-10-2008 om 23:04 uur.
 
Jakob 125 24-10-2008 23:00 Print reply

Posts: 472
hoe kan een filter dan bepalen hoeveel een brommer verbruikt? dat begrijp ik niet.
kan iemand dat mij uitleggen?

 
2-stroke
Jakob 125 24-10-2008 23:02 Print reply

Posts: 472
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Jakob, je kunt wel leuk je post nog een keer posten, maar dit is ook waar:

[...]


Mijn motor (setup)

http://www.brommerfo...rofile/voertuig/9710

Als ik sportief rij 1 op 13 a 14, als ik doorrij 1 op 12, als ik echt ga knallen 1 op 8 en daaronder.

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 24-10-2008 om 23:00 uur.


nee sorry, dat was een foutje, het lijkt inderdaad een beetje eigenwijs zo ja, ik heb het al veranderd. ik deed per ongeluk quote i.p.v. edit.

 
2-stroke
grasmaaier89 24-10-2008 23:02 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jakob 125
hoe kan een filter dan bepalen hoeveel een brommer verbruikt? dat begrijp ik niet.
kan iemand dat mij uitleggen?




luchtschroef bedoelde hij denk met afstellen


Edit: btw, ik vindt 3 uur best lang. MTjes hebben klein tankjes en maken nogal veel toeren. Ik vindt t wel aardig als je 3 uur met 2 tanken ken doen ik verbruik dan ook zoiets, waarschijnlijk minder. Maar t scheelt niet veel

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 24-10-2008 om 23:06 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Viertakt 24-10-2008 23:06 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jakob 125
hoe kan een filter dan bepalen hoeveel een brommer verbruikt? dat begrijp ik niet.
kan iemand dat mij uitleggen?



'open/power'filter laat relatief veel lucht door, waardoor je ook veel meer benzine moet toevoegen, daarom zuipt het meer. En ja, een powerfilter zorgt er zeker voor dat hij veel meer zuipt.
Plus crossen met een powerfilter is zowiso niet slim.
 
Viertakt uber alles.
Jakob 125 24-10-2008 23:12 Print reply

Posts: 472
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


'open/power'filter laat relatief veel lucht door, waardoor je ook veel meer benzine moet toevoegen, daarom zuipt het meer. En ja, een powerfilter zorgt er zeker voor dat hij veel meer zuipt.
Plus crossen met een powerfilter is zowiso niet slim.



nee ok, dat begrijp ik, maar als ik er dan weer een andere standaard filter op zou zetten zou hij dan ook niet zo hard lopen. Of er komt te weinig lucht bij het mengsel. Dit omdat het dan toch eigenlijk zo is als dat je meer bemzine nodig hebt, ook meer lucht nodig hebt en dus een open/power filter.
tenminste dat den ik zo, als ik je reply lees.

Edit: ik heb trouwens wel een goede malossi filter die het allemaal wel goed filtert, dsu voor de cross kan ik hem wel gebruiken.

Dit bericht is gewijzigd door Jakob 125 op 24-10-2008 om 23:14 uur.
 
2-stroke
grasmaaier89 24-10-2008 23:14 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jakob 125
[...]



nee ok, dat begrijp ik, maar als ik er dan weer een andere standaard filter op zou zetten zou hij dan ook niet zo hard lopen. Of dat er te weinig lucht bij het mengsel komt. Dit omdat het dan toch eigenlijk zo is als dat je meer bemzine nodig hebt, ook meer lucht nodig hebt en dus een open/power filter.


snelheid zal niet echt beinvloed worden.. Je moet alleen weer ff afstellen etc.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Jakob 125 24-10-2008 23:16 Print reply

Posts: 472
maar ok. ik zal wel ff een bericht sturen naar iemand met ongeveer zelfde setup, wat die ongeveer verbruikt, want ik weet niet of zo iemand dit zal lezen...
 
2-stroke

Dit topic is 4005 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved