Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - maten 70cc kop MT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1118 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52841 - maten 70cc kop MT
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bierbundelhonda 25-10-2008 19:12 Print reply

Posts: 3396
gewoon 50 CC pet op een 70 CC zetten.

extra Compressie


heb ik ook gedaan met mijn Malossi 70 cc

kreeg hem in zijn 1ste versnelling niet aangelopen achterwiel wilde niet mee draaien van de compressie :P
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
mtx_owned 25-10-2008 19:14 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
gewoon 50 CC pet op een 70 CC zetten.

extra Compressie


heb ik ook gedaan met mijn Malossi 70 cc

kreeg hem in zijn 1ste versnelling niet aangelopen achterwiel wilde niet mee draaien van de compressie :P


nee.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
crossgek - Forum en Sales Moderator 25-10-2008 19:16 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
hmmm ik kan het inderdaad bij een ori kop even meten, hoe groot het korte schuine stuk en het langere schuinere stuk is, en dan ff vergelijkingen aanpassen voor 45mm, en dan met pythagoras ongeveer de zijdes en hoeken bepalen.

@crossgek

maar als je de bollingshoek van de zuiger neemt dan kom je toch niet bij het bougiegat uit?

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 25-10-2008 om 19:09 uur.


nee klopt dat deel maak je gewoon halfrond , met een inhoud waarbij je compressieverhouding klopt

vhm kop : (buitenste rand valt op de cilinder,de rand daarbinnen is in de hoek vd zuiger , daarbinnen zit je halfronde ontbrandingruimte)


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mtx_owned 25-10-2008 19:21 Print reply

Posts: 2183
halfrond wordt denk ik beetje moeilijk op de draaibank dat wrodt dan gewoon recht denk ik, maakt niet heel veel uit toch? en hoe weet ik de inhoud die bij mn compressieverhouding past?
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
driver004 25-10-2008 19:23 Print reply

Posts: 3418
zoek copieeen @ internet van A grahambell 2stroke tuning

ik heb zelf het hele boek gekocht staat een heel hoofstuk in van cillinderkop
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
crossgek - Forum en Sales Moderator 25-10-2008 19:23 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
halfrond wordt denk ik beetje moeilijk op de draaibank dat wrodt dan gewoon recht denk ik, maakt niet heel veel uit toch? en hoe weet ik de inhoud die bij mn compressieverhouding past?


als je met50/70cc op euro 95 gaat rijden zou ik compressieverhouding 1:12 aanhouden.

compressieverhouding is cilinderinhoud+ontbrandingsruimte/ontbrandingsruimte
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
De Schout 25-10-2008 19:25 Print reply
Posts: 5327
oke, de beun manier:P neem een oude zuiger, stel dan je suport zo in dat de hoek ongeveer overeenkomt met de bolling van de zuiger. liever dat tie helemaal buiten raakt en naar t midden toe iets meer ruimte heeft dan andersom. zet je support in die hoek vast, span je oude zuiger uit, span je kop in en draai hier die hoek in. gewoon net zoveel materiaal verwijderen tot de schuine rand buiten 45mm is.
 
tune tweak fiddle bang bummer
mtx_owned 25-10-2008 19:32 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


als je met50/70cc op euro 95 gaat rijden zou ik compressieverhouding 1:12 aanhouden.

compressieverhouding is cilinderinhoud+ontbrandingsruimte/ontbrandingsruimte


moet ik dan voor compressieverhouding 12 nemen den de cilinderinhoud en kopinhoud in cc's of in liters doen?
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
crossgek - Forum en Sales Moderator 25-10-2008 19:35 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


moet ik dan voor compressieverhouding 12 nemen den de cilinderinhoud en kopinhoud in cc's of in liters doen?


maakt toch niks uit ? 12 is een verhoudingetal.

cilinderinhoud+ontbrandingsruimte/ontbrandingsruimte
dit moet op 12 uitkomen..

bv 70cc+10cc/10cc=8 is hetzelfde als
0.07ltr+0.01lr/0.01ltr= 8

je cilinderinhoud + ontbrandingruimte moeten samen 12x zo groot zijn als je ontbrandingsruimte

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 25-10-2008 om 19:36 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mtx_owned 25-10-2008 19:36 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


maakt toch niks uit ? 12 is een verhoudingetal.

cilinderinhoud+ontbrandingsruimte/ontbrandingsruimte
dit moet op 12 uitkomen..

bv 70cc+10cc/10cc=8 is hetzelfde als
0.07ltr+0.01lr/0.01ltr= 8


ah natuurlijk, bedankt!
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mtx_owned 25-10-2008 21:04 Print reply

Posts: 2183
jow ik heb net een paar berekeningen en metingen gedaan, en ben tot dit resultaat gekomen (ware grootte getekent, 1:1, maten staan erbij)



zal dit iets worden of moet er iets anders?

edit: foto werkt om een of andere vage reden niet, dus maar een link

http://img137.images...ndingskamermtnl1.jpg

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 25-10-2008 om 21:12 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes

Dit topic is 1814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved