Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - maten 70cc kop MT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1055 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52841 - maten 70cc kop MT
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1809 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx_owned 24-10-2008 17:47 Print topicpost

Posts: 2183
Hej,

Ik wil een 70cc op mijn MT gooien, maar ik heb alleen maar 50cc trage koppen. Ik wil geen geld uitgeven aan een 70cc kop, en heb beschikking tot een draaibank, dus ik kan de kop zelf ook wel uitdraaien.
Kan iemand mij wat maten geven van/voor een 70cc MT kop?
Of een simpele berekening of zoiets?

Gr. Ben
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes

Joel_koningslust 24-10-2008 17:56 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
Hej,

Ik wil een 70cc op mijn MT gooien, maar ik heb alleen maar 50cc trage koppen. Ik wil geen geld uitgeven aan een 70cc kop, en heb beschikking tot een draaibank, dus ik kan de kop zelf ook wel uitdraaien.
Kan iemand mij wat maten geven van/voor een 70cc MT kop?
Of een simpele berekening of zoiets?

Gr. Ben


simpele berekening is er niet. berekening laten maken door foekema kost n paar tientjes. das goed te doen en heb je de ideale kop voor je setup

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
mtx_owned 24-10-2008 17:59 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


simpele berekening is er niet. berekening laten maken door foekema kost n paar tientjes. das goed te doen en heb je de ideale kop voor je setup



niet de bedoeling, ik wil geen geld uitgeven, hoeft allemaal niet op maat te zijn, is toch maar een beun MT, als iemand de maten kan geven van die 70cc koppen die zo uit de fab. komen is dat ook goed.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
zijstandaard 24-10-2008 18:41 Print reply

Posts: 1117
ze hebben een keer tegen mij gezegd dat je geen verschil merkt tussen 50 en 70 kop
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
driver004 24-10-2008 18:42 Print reply

Posts: 3418
zuigerkroon bolling na maken
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Jasper Strahiem 24-10-2008 18:43 Print reply

Posts: 1950
Als het een beun mt is kan je hem gewoon afdraaien op de diameter van de cilinder, dat iets conisch naar binnen. Dat moet wel voldoen.
 
Make the most of now
mtx_owned 24-10-2008 19:00 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Als het een beun mt is kan je hem gewoon afdraaien op de diameter van de cilinder, dat iets conisch naar binnen. Dat moet wel voldoen.


en wat voor hoek ongeveer? ik dacht dat je in het midden ook nog een hoek moest hebben.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Jasper Strahiem 24-10-2008 19:12 Print reply

Posts: 1950
Ja zoiets, 1e is fout 2e goed. Presiese hoek weet ik niet.


 
Make the most of now
mtx_owned 24-10-2008 19:37 Print reply

Posts: 2183
als iemand ongeveer deze hoek weet te vertellen, of iemand deze even bij zijn 70cc kop zou willen meten zou ik dat heel fijn vinden
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Sypie_Honda 24-10-2008 19:41 Print reply

Posts: 13830
gewoon uitdraaien naar 45mm.

beetje schuin naar binnen zodat het wat op mekaar overloopt.


 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mtx_owned 24-10-2008 19:46 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
gewoon uitdraaien naar 45mm.

beetje schuin naar binnen zodat het wat op mekaar overloopt.




dan wel met die hoek neem ik aan? ik heb ook oit een keer een uitgedraaide 60cc kop op mijn mtx gehad en die had totaal 0,0 compressie.

deze was gewoon van 42mm naar het bougiepunt schuin uitgedraait.

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 24-10-2008 om 19:47 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
PRO TUNING 24-10-2008 20:33 Print reply

Posts: 4000


Zo ongeveer ?
 
mtx_owned 25-10-2008 19:01 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
afbeelding

Zo ongeveer ?


zo zag die uitgedraaide 60cc kop dr niet uit.

Het is wel de bedoeling dat ik de kop straks zo uitgedraaid heb. als iemand toevallig zoiets heeft liggen en mij de maten wil geven?
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mb-rider 25-10-2008 19:05 Print reply

Posts: 453
zoals op de foto van protuning is best..
en als het een beun mt is hoeft het echt niet zo nauwkeurig
zoveel verschil heeft het dan ook niet..
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 25-10-2008 19:06 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


dan wel met die hoek neem ik aan? ik heb ook oit een keer een uitgedraaide 60cc kop op mijn mtx gehad en die had totaal 0,0 compressie.

deze was gewoon van 42mm naar het bougiepunt schuin uitgedraait.

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 24-10-2008 om 19:47 uur.


gewoon van 45 mm met de hoek vd zuiger op laten lopen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
afbeelding

Zo ongeveer ?


die band loopt wel in een hele extreme hoek , die mag imo veel platter. tenzij je een pingpongbal als zuiger gebruikt

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 25-10-2008 om 19:08 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mtx_owned 25-10-2008 19:08 Print reply

Posts: 2183
hmmm ik kan het inderdaad bij een ori kop even meten, hoe groot het korte schuine stuk en het langere schuinere stuk is, en dan ff vergelijkingen aanpassen voor 45mm, en dan met pythagoras ongeveer de zijdes en hoeken bepalen.

@crossgek

maar als je de bollingshoek van de zuiger neemt dan kom je toch niet bij het bougiegat uit?

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 25-10-2008 om 19:09 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes

Dit topic is 1809 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved