Intenso |
24-10-2008 12:37 |
Posts: 2922 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx power
Hallo
Ik wil graag weten wat nou het grote verschil is in een am6 en een derbi blok?
Ik weet wel dat am6 een balans as heeft maar verder geen idee wat het verschil is
Misschien domme vraag maar ik ben gwn nieuwschierig.
alvast bedankt
derbi senda blok heeft geen balansas.
derbi gpr blok heeft wel een balansas as.
en er zit verschil in de versnellingsbak de meesten die ervaring met beide blokken hebben vinden derbi meestal fijner schakelen maar sommiggen vinden am6 beter schakelen.
voor de rest weet ik niet echt een verschil te bedenken heb zelf geen am6 gehad.
|
|
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie--- |
|
Ice Ap rs50 |
24-10-2008 12:38 |
Posts: 7149 |
zijn 2 totaal verschillende blokken
AM6= minarelli motori 6 versnelling
derbi=
oud type
nieuw type
op het 1ste zicht is de koeling anders bij derbi, carterruimte is anders, versnellingsbak van derbi is beter...
derbi specs:
Displacement: 49.90 ccm (3.04 cubic inches)
Engine type: Single cylinder
Stroke: 2
Compression: 11.5:1
Bore x stroke: 39.9 x 40.0 mm (1.6 x 1.6 inches)
Fuel system: Carburettor. Carburettor Ø17,5
Ignition: Electronic CDI
Starter: Kick
Lubrication system: Oil pump
Cooling system: Liquid
Gearbox: 6-speed
Clutch: Multi-plate
am6 specs:
Displacement: 47.90 ccm (2.92 cubic inches)
Engine type: Single cylinder
Stroke: 2
Bore x stroke: 40.3 x 39.0 mm (1.6 x 1.5 inches)
Ignition: elektronic cdi
Starter: Electric
Cooling system: Liquid
Gearbox: 6-speed
Transmission type: helical gears
final drive: Chain
Clutch: multi-plate (4)
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Intenso |
24-10-2008 12:40 |
Posts: 2922 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
zijn 2 totaal verschillende blokken
AM6= minarelli motori 6 versnelling
derbi=
oud type
nieuw type
op het 1ste zicht is de koeling anders bij derbi, carterruimte is anders, versnellingsbak van derbi is beter...
derbi specs:
Displacement: 49.90 ccm (3.04 cubic inches)
Engine type: Single cylinder
Stroke: 2
Compression: 11.5:1
Bore x stroke: 39.9 x 40.0 mm (1.6 x 1.6 inches)
Fuel system: Carburettor. Carburettor Ø17,5
Ignition: Electronic CDI
Starter: Kick
Lubrication system: Oil pump
Cooling system: Liquid
Gearbox: 6-speed
Clutch: Multi-plate
am6 specs:
Displacement: 47.90 ccm (2.92 cubic inches)
Engine type: Single cylinder
Stroke: 2
Bore x stroke: 40.3 x 39.0 mm (1.6 x 1.5 inches)
Ignition: elektronic cdi
Starter: Electric
Cooling system: Liquid
Gearbox: 6-speed
Transmission type: helical gears
final drive: Chain
Clutch: multi-plate (4)
die derbi specs die jij geeft zijn van een nieuw type senda blok.
oud type heeft 14mm dacht ik en gpr enzo heeft electrische start wat hier dus neit is aangegeven
|
|
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie--- |
|
Noordeling |
24-10-2008 13:02 |
Posts: 603 |
AM6= minarelli
derbi= ??
|
|
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam. |
|
Joel_koningslust |
24-10-2008 13:03 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx power
AM6= minarelli
derbi= derbi
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
24-10-2008 13:05 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Intenso
[...]
die derbi specs die jij geeft zijn van een nieuw type senda blok.
oud type heeft 14mm dacht ik en gpr enzo heeft electrische start wat hier dus neit is aangegeven
ik heb 17.5 op mijn ouder originele derbi-blokje zitten (GPR)
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
-Bassie- |
24-10-2008 13:14 |
|
gprnick |
24-10-2008 13:37 |
Posts: 3360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]
ik heb 12mm op gpr zitten origineel
ik had 14mm origineel zitten
|
|
|
|
RM-sm |
24-10-2008 15:31 |
Posts: 3908 |
klopt om de senda zit 14mm of 17.5mm, en op de gpr zit bij de oude model 12 en 14 ( lig aan de bouwjaar ) en op de nieuwe model zit 14 of 17.5mm
|
|
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared |
|
bulteman |
24-10-2008 17:00 |
Posts: 1956 |
als ik heb goed heb is "het derbi blok", vanaf 2006 op derbi's,
niet meer gemaakt door minarelli, maar door piaggio
verders loopt de koeling ook anders, dus de cilinder van een am6 past ook niet op een "derbi blok"
|
|
Als het regent in September, valt kerst in December. |
|
Derbi-Olaf |
24-10-2008 17:09 |
Posts: 14999 |
zijn gewoon 2 totaal verschillende blokken, hoe moeilijk is dat nu om te begrijpen ?
net zoals een sachs, en een puchblokje niet hetzelfde zijn.
-ophangpunten anders
-slag anders
-cilinder dus ook anders
-carters anders
-versnellingsbak anders (vreemd hea)
-...
En néé , je kan dus geen onderdelen uitwisselen
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 24-10-2008 om 17:09 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Sjazsperr |
24-10-2008 17:09 |
Posts: 133 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bulteman
als ik heb goed heb is "het derbi blok", vanaf 2006 op derbi's,
niet meer gemaakt door minarelli, maar door piaggio
verders loopt de koeling ook anders, dus de cilinder van een am6 past ook niet op een "derbi blok"
Een derbi blok is toch nooit ontwikkeld geweest door minarelli ?
|
|
snie waar |
|
Derbi-Olaf |
24-10-2008 17:10 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RM-sm
klopt om de senda zit 14mm of 17.5mm, en op de gpr zit bij de oude model 12 en 14 ( lig aan de bouwjaar ) en op de nieuwe model zit 14 of 17.5mm
nou ik heb het oude model, en het is toch écht een 17.5mm.
Miss er wat mee te maken dat het een Belgische is ?
heb namelijk ook fluitpoorten in de cilinder enzo (ori snelle)
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
jan-dx11 |
24-10-2008 17:10 |
Posts: 4931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sjazsperr
[...]
Een derbi blok is toch nooit ontwikkeld geweest door minarelli ?
nee, vroeger was het van derbi zelf, nu van piagio-groep
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Viertakt |
24-10-2008 17:12 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]
nee, vroeger was het van derbi zelf, nu van piagio-groep
Derbi is van piaggio
|
|
Viertakt uber alles. |
|