Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - AM6 en Derbi blok verschil?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 673 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52835 - AM6 en Derbi blok verschil?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 18852 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Noordeling 24-10-2008 12:32 Print topicpost

Posts: 603
Hallo

Ik wil graag weten wat nou het grote verschil is in een am6 en een derbi blok?
Ik weet wel dat am6 een balans as heeft maar verder geen idee wat het verschil is

Misschien domme vraag maar ik ben gwn nieuwschierig.

alvast bedankt
 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.

Intenso 24-10-2008 12:37 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx power
Hallo

Ik wil graag weten wat nou het grote verschil is in een am6 en een derbi blok?
Ik weet wel dat am6 een balans as heeft maar verder geen idee wat het verschil is

Misschien domme vraag maar ik ben gwn nieuwschierig.

alvast bedankt


derbi senda blok heeft geen balansas.
derbi gpr blok heeft wel een balansas as.
en er zit verschil in de versnellingsbak de meesten die ervaring met beide blokken hebben vinden derbi meestal fijner schakelen maar sommiggen vinden am6 beter schakelen.
voor de rest weet ik niet echt een verschil te bedenken heb zelf geen am6 gehad.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Ice Ap rs50 24-10-2008 12:38 Print reply

Posts: 7149
zijn 2 totaal verschillende blokken

AM6= minarelli motori 6 versnelling

derbi=

oud type

nieuw type

op het 1ste zicht is de koeling anders bij derbi, carterruimte is anders, versnellingsbak van derbi is beter...

derbi specs:

Displacement: 49.90 ccm (3.04 cubic inches)
Engine type: Single cylinder
Stroke: 2
Compression: 11.5:1
Bore x stroke: 39.9 x 40.0 mm (1.6 x 1.6 inches)
Fuel system: Carburettor. Carburettor Ø17,5
Ignition: Electronic CDI
Starter: Kick
Lubrication system: Oil pump
Cooling system: Liquid
Gearbox: 6-speed
Clutch: Multi-plate

am6 specs:
Displacement: 47.90 ccm (2.92 cubic inches)
Engine type: Single cylinder
Stroke: 2
Bore x stroke: 40.3 x 39.0 mm (1.6 x 1.5 inches)
Ignition: elektronic cdi
Starter: Electric
Cooling system: Liquid
Gearbox: 6-speed
Transmission type: helical gears
final drive: Chain
Clutch: multi-plate (4)
 
GTI - GTD - BMW
Intenso 24-10-2008 12:40 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
zijn 2 totaal verschillende blokken

AM6= minarelli motori 6 versnelling

derbi=

oud type

nieuw type

op het 1ste zicht is de koeling anders bij derbi, carterruimte is anders, versnellingsbak van derbi is beter...

derbi specs:

Displacement: 49.90 ccm (3.04 cubic inches)
Engine type: Single cylinder
Stroke: 2
Compression: 11.5:1
Bore x stroke: 39.9 x 40.0 mm (1.6 x 1.6 inches)
Fuel system: Carburettor. Carburettor Ø17,5
Ignition: Electronic CDI
Starter: Kick
Lubrication system: Oil pump
Cooling system: Liquid
Gearbox: 6-speed
Clutch: Multi-plate

am6 specs:
Displacement: 47.90 ccm (2.92 cubic inches)
Engine type: Single cylinder
Stroke: 2
Bore x stroke: 40.3 x 39.0 mm (1.6 x 1.5 inches)
Ignition: elektronic cdi
Starter: Electric
Cooling system: Liquid
Gearbox: 6-speed
Transmission type: helical gears
final drive: Chain
Clutch: multi-plate (4)


die derbi specs die jij geeft zijn van een nieuw type senda blok.
oud type heeft 14mm dacht ik en gpr enzo heeft electrische start wat hier dus neit is aangegeven
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Noordeling 24-10-2008 13:02 Print reply

Posts: 603
AM6= minarelli

derbi= ??


 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.
Joel_koningslust 24-10-2008 13:03 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx power
AM6= minarelli

derbi= derbi




 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 24-10-2008 13:05 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
[...]


die derbi specs die jij geeft zijn van een nieuw type senda blok.
oud type heeft 14mm dacht ik en gpr enzo heeft electrische start wat hier dus neit is aangegeven

ik heb 17.5 op mijn ouder originele derbi-blokje zitten (GPR)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
-Bassie- 24-10-2008 13:14 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ik heb 17.5 op mijn ouder originele derbi-blokje zitten (GPR)


ik heb 12mm op gpr zitten origineel
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
gprnick 24-10-2008 13:37 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]


ik heb 12mm op gpr zitten origineel


ik had 14mm origineel zitten
 
RM-sm 24-10-2008 15:31 Print reply

Posts: 3908
klopt om de senda zit 14mm of 17.5mm, en op de gpr zit bij de oude model 12 en 14 ( lig aan de bouwjaar ) en op de nieuwe model zit 14 of 17.5mm
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
bulteman 24-10-2008 17:00 Print reply

Posts: 1956
als ik heb goed heb is "het derbi blok", vanaf 2006 op derbi's,
niet meer gemaakt door minarelli, maar door piaggio

verders loopt de koeling ook anders, dus de cilinder van een am6 past ook niet op een "derbi blok"
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Derbi-Olaf 24-10-2008 17:09 Print reply

Posts: 14999
zijn gewoon 2 totaal verschillende blokken, hoe moeilijk is dat nu om te begrijpen ?
net zoals een sachs, en een puchblokje niet hetzelfde zijn.

-ophangpunten anders
-slag anders
-cilinder dus ook anders
-carters anders
-versnellingsbak anders (vreemd hea)
-...

En néé , je kan dus geen onderdelen uitwisselen

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 24-10-2008 om 17:09 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Sjazsperr 24-10-2008 17:09 Print reply

Posts: 133
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
als ik heb goed heb is "het derbi blok", vanaf 2006 op derbi's,
niet meer gemaakt door minarelli, maar door piaggio

verders loopt de koeling ook anders, dus de cilinder van een am6 past ook niet op een "derbi blok"


Een derbi blok is toch nooit ontwikkeld geweest door minarelli ?
 
snie waar
Derbi-Olaf 24-10-2008 17:10 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RM-sm
klopt om de senda zit 14mm of 17.5mm, en op de gpr zit bij de oude model 12 en 14 ( lig aan de bouwjaar ) en op de nieuwe model zit 14 of 17.5mm

nou ik heb het oude model, en het is toch écht een 17.5mm.
Miss er wat mee te maken dat het een Belgische is ?
heb namelijk ook fluitpoorten in de cilinder enzo (ori snelle)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jan-dx11 24-10-2008 17:10 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sjazsperr
[...]


Een derbi blok is toch nooit ontwikkeld geweest door minarelli ?

nee, vroeger was het van derbi zelf, nu van piagio-groep
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Viertakt 24-10-2008 17:12 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]

nee, vroeger was het van derbi zelf, nu van piagio-groep


Derbi is van piaggio
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 18852 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved