Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #52834 - "kleine vragen" topic - deel 34
|
Pagina 3 van 201
|
Dit topic is 91139 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Royal Club |
24-10-2008 17:29 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]
Koop hem dan niet dan kan je niet eens normaal rijden ik denk dat je hem dan snel verveeld. 100km/h is niet hard voor een motor.
komen wel akra kitjes voor
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Vuile Beunkoe |
24-10-2008 18:26 |
Posts: 6114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
komen wel akra kitjes voor
ja jippie dan kost het je honderden euro;s en ga je alsnog 130 :')
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
Royal Club |
24-10-2008 18:30 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vuile Beunkoe
[...]
ja jippie dan kost het je honderden euro;s en ga je alsnog 130 :')
gaat om het idee
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Woutjuh |
24-10-2008 18:31 |
Posts: 4422 |
Heey, een vraagje.
Mijn carburateur werkt niet echt naar behoren.
De benzine stroomt gewoonweg uit het onderste overloopje.
Het vlotter blijft niet hangen, werkt gewoon prima.
Wat is dit
|
|
veel MT spul te koop! |
|
Royal Club |
24-10-2008 18:32 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Woutjuh
Heey, een vraagje.
Mijn carburateur werkt niet echt naar behoren.
De benzine stroomt gewoonweg uit het onderste overloopje.
Het vlotter blijft niet hangen, werkt gewoon prima.
Wat is dit
ongesteld...
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Baron |
24-10-2008 18:34 |
Posts: 232 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rickerty
wat vinden jullie van de yamaha YZF R125?
mooie beginners motor lijkt mij toch?
alleen is hij 4T is dat wel lekker rijden met een 125 cc?
afbeelding
hier is wat info
http://www.yamaha-mo...5.jsp?view=techspecs
en kan je deze motor dan ook wat opvoeren? want 11 kw is wel weinig vind ik
Dit bericht is gewijzigd door rickerty op 24-10-2008 om 14:44 uur.
Kun je beter nieuwe kawa kopen,
plaatje: http://betoska29.fil...i_ninja_250_r_02.jpg
250cc 4-takt, 25kW en eventueel op te voeren naar 33 kW!
|
|
hoi |
|
J_oram |
24-10-2008 18:38 |
Posts: 247 |
Ik had laatst aan de brommerboer gevraagt of ik me brommer anders kon begrenzen dan met prop omdat dan de hele powerband weg is, hij zei iets dat ik een extra koppakking moest gebruiken zodat de compressie kleiner werd alleen weet ik niet of hij nou bedoelde dat ik dan zonder prop zachter rij maar nog wel de powerband behouw of met prop en dan de powerband terug krijg? iemand hier ervaring mee?
|
|
aprilia rs50 |
|
Razor |
24-10-2008 18:38 |
Posts: 1554 |
ik wilde net de massa van mijn brommer even bepalen voor een proef voor school. (rekenen aan de vering..)
Echter ging de weegschaal maar tot 125 kg. Ikzelf weeg 84 kg en ik kon mijn Rieju RR optillen, dus analoog wijzertje stond tot op de 125.. de max dus.
Drooggewicht Rieju RR 2001 = 88 kg (volgens internet)
Maar er zat momenteel geen blok onder (droog 16 kg gemeten met alu cilinder), geen olietank, geen ketting, geen luchtfilter, geen uitlaat + demper, wél +- 2,5 liter benzine, geen KVS, geen cockpitje, geen oliepomp, geen kettinggeleider.
Als ik dit allemaal een beetje inschat kom ik om en nabij de 64 kg uit.
We hadden ook even gemeten eerst het voorwiel (30 kg) en daarna het achterwiel (31kg) Samen 61 kg.
Mag je zo meten, eerst het voorwiel en dan het achterwiel?
Of mag dat wel, maar moet je dan een bepaalde formule toepassen?
Vind het frappant dat ze redelijk dicht bij elkaar liggen.
Dit bericht is gewijzigd door Razor op 24-10-2008 om 18:40 uur.
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
24-10-2008 18:40 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razor
ik wilde net de massa van mijn brommer even bepalen voor een proef voor school. (rekenen aan de vering..)
Echter ging de weegschaal maar tot 125 kg. Ikzelf weeg 84 kg en ik kon mijn Rieju RR optillen.
Drooggewicht Rieju RR 2001 = 88 kg (volgens internet)
Maar er zat geen blok onder (droog 16 kg gemeten met alu cilinder), geen olietank, geen ketting, geen luchtfilter, geen uitlaat + demper, +- 2,5 liter benzine, geen KVS, geen cockpitje, geen kettinggeleider.
Als ik dit allemaal een beetje inschat kom ik om en nabij de 64 kg uit.
We hadden ook even gemeten eerst het voorwiel (30 kg) en daarna het achterwiel (31kg)Samen 61 kg.
Mag je zo meten, eerst het voorwiel en dan het achterwiel?
Of mag dat wel, maar moet je dan een bepaalde formule toepassen?
Vind het frappant dat ze redelijk dicht bij elkaar liggen.
als hij gewoon recht staat is asdruk voor + asdruk achter je totaal ..
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Derbi-Olaf |
24-10-2008 18:41 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: J_oram
Ik had laatst aan de brommerboer gevraagt of ik me brommer anders kon begrenzen dan met prop omdat dan de hele powerband weg is, hij zei iets dat ik een extra koppakking moest gebruiken zodat de compressie kleiner werd alleen weet ik niet of hij nou bedoelde dat ik dan zonder prop zachter rij maar nog wel de powerband behouw of met prop en dan de powerband terug krijg? iemand hier ervaring mee?
lichter vertanden, maar dan ga je overtoeren maken
begrenzen hou juist in dat 'ie bij een bepaald toerental stopt. (minder toeren = minder snelheid)
vaak licht dat gebied idd nog onder je powerband, daar is niks aan te doen
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
J_oram |
24-10-2008 18:45 |
Posts: 247 |
lichter vertanden kan niet (A) zit al lichtste vertanding op rijd nog steeds +-85 echte kilometers met een super powerband. Met prop rijd die nog steeds 70 echte kilometers alleen niks geen optrekken meer dus saai top maakt me helemaal niet.. 70 is hard zat. jammer dat er geen toerenbegrenzers zijn die niet slecht zijn voor de ontsteking!
|
|
aprilia rs50 |
|
yamaha rd50 mx |
24-10-2008 18:48 |
Posts: 748 |
weet iemand mischien de hoogte breedte en lengte van het blok van een puch z-one
|
|
On the road again! |
|
Mike-MTX |
24-10-2008 19:18 |
Posts: 943 |
|
|
|
|
Ariej |
24-10-2008 19:27 |
Posts: 3685 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razor
ik wilde net de massa van mijn brommer even bepalen voor een proef voor school. (rekenen aan de vering..)
Echter ging de weegschaal maar tot 125 kg. Ikzelf weeg 84 kg en ik kon mijn Rieju RR optillen, dus analoog wijzertje stond tot op de 125.. de max dus.
Drooggewicht Rieju RR 2001 = 88 kg (volgens internet)
Maar er zat momenteel geen blok onder (droog 16 kg gemeten met alu cilinder), geen olietank, geen ketting, geen luchtfilter, geen uitlaat + demper, wél +- 2,5 liter benzine, geen KVS, geen cockpitje, geen oliepomp, geen kettinggeleider.
Als ik dit allemaal een beetje inschat kom ik om en nabij de 64 kg uit.
We hadden ook even gemeten eerst het voorwiel (30 kg) en daarna het achterwiel (31kg) Samen 61 kg.
Mag je zo meten, eerst het voorwiel en dan het achterwiel?
Of mag dat wel, maar moet je dan een bepaalde formule toepassen?
Vind het frappant dat ze redelijk dicht bij elkaar liggen.
Dit bericht is gewijzigd door Razor op 24-10-2008 om 18:40 uur.
vind het frappant dat je wielen 30 kg wegen, klopt die weegschaal van je wel?
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
Ariej |
24-10-2008 19:28 |
Posts: 3685 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Woutjuh
Heey, een vraagje.
Mijn carburateur werkt niet echt naar behoren.
De benzine stroomt gewoonweg uit het onderste overloopje.
Het vlotter blijft niet hangen, werkt gewoon prima.
Wat is dit
het is de vlotter naald die blijft hangen
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
Dit topic is 91139 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 201
|
|