Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 34

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 692 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52834 - "kleine vragen" topic - deel 34
Pagina 191 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 190, 191, 192 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 92379 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mikf 24-12-2008 18:59 Print reply

Posts: 1295
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


ik bedoel de opening van de zuigerveren, die mogen niet in een poort vallen want dan kunnen ze er wel eens in gaan happen.


Oh oke duidelijk, dus dan zou die goed zitten op die manier zie de fotos laten zien. Dan gaan de slotjes niet lans een poort.
 
Markjo 24-12-2008 19:00 Print reply

Posts: 1061
je moet dus ff kijken waar die 2 pennetjes in je zuigerveer groef zitten. bovenop de kop van de zuiger zet je een krasje waar het pennetje zit. dan doe je je zuiger in je cilinder op de 2 manieren waarop dat kan.

Dan zie je goed of die krasjes op de kop van de zuiger langs een poort gaan of niet. ze mogen dus niet over een poort gaan.

maar aan de inkeping in je zuiger te zien, moet ie dus op de manier die jij denkt
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Mikf 24-12-2008 19:04 Print reply

Posts: 1295
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
je moet dus ff kijken waar die 2 pennetjes in je zuigerveer groef zitten. bovenop de kop van de zuiger zet je een krasje waar het pennetje zit. dan doe je je zuiger in je cilinder op de 2 manieren waarop dat kan.

Dan zie je goed of die krasjes op de kop van de zuiger langs een poort gaan of niet. ze mogen dus niet over een poort gaan.

maar aan de inkeping in je zuiger te zien, moet ie dus op de manier die jij denkt


Je bent net iets te laat, maar wel duidelijk verhaal, thnx Dan zal die op die manier goed zitten.
 
kenny77 24-12-2008 19:15 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerwin88
Weet iemand zo wat voor brom dit is?
afbeelding


Dit bericht is gewijzigd door gerwin88 op 24-12-2008 om 15:46 uur.


Lijkt mij op een DKW (RT139?) of een hercules (die zijn bijna gelijk aan dkw)
 
Rs Dude. 24-12-2008 20:44 Print reply

Posts: 1426


Waar zijn die Twee nippeltjes voor? (De Goudkleurige en die kleine daarboven, die is een beetje slecht zichtbaar.)

Bvd Danny

Edit: weet niet hoe je de foto groter maakt.

 
honda_freak 24-12-2008 20:49 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs Dude.
afbeelding

Waar zijn die Twee nippeltjes voor? (De Goudkleurige en die kleine daarboven, die is een beetje slecht zichtbaar.)

Bvd Danny

Edit: weet niet hoe je de foto groter maakt.




 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Rs Dude. 24-12-2008 21:17 Print reply

Posts: 1426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


afbeelding


Bedankt, en weet iemand waar ze voor zijn??
 
stephan777 24-12-2008 21:19 Print reply

Posts: 7259
danny maak nieuwe foto dan. dit is bijna niet te zien.
 
MBgek 24-12-2008 21:21 Print reply

Posts: 179
het gouden nippel is voor een olie pomp, hier komt de aanvoer vanaf je olie pompje op. de bovenste weet ik niet sorry.
 
jaapiooo
Niek de Wildt 24-12-2008 21:23 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lex ss50
enne, als de brak zijn. kan je ze dan laten vlakken of gewoon nieuwe aanschaffen?


Op de meeste remschijven staat tot hoeveel mm ze bruikbaar zijn

dus er staat bijv 3,4 als ze origineel 4mm dik zijn.

met gaar bedoel je krassen/geulen ivm remmen met blokjes die op waren?

Vlakken is een slecht idee, de temperatuur huishouding wordt anders en de uitslag die de zuigers moeten maken ook, en een schijf zet zich een beetje naar je wiel en de klauw zegmaar.

Je kunt scherpe randen/geulen (die je remblokjes opvreten) weghalen door je schijf van je brommer te halen deze op je werkbank te schroeven en met een schuurmachine over de schijf te gaan.
Vervolgens moet je harde remblokjes zien te scoren anders worden ze alsnog binnen 3x remmen verpulverd.

Is niet ideaal en op je remmen moet je niet bezuinigen, maar als het niet te diep is is het vaak wel te doen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs Dude.
afbeelding

Waar zijn die Twee nippeltjes voor? (De Goudkleurige en die kleine daarboven, die is een beetje slecht zichtbaar.)

Bvd Danny

Edit: weet niet hoe je de foto groter maakt.



koperen is voor oliepomp aansluiting

die daarboven is of benzine toevoer of vacuum aansluiting (te gebruiken voor een vacuum benzinekraan of powerbox bijv)

als het nippeltje uitkomt bij een gaatje in de doorlaat van de carb is het een vacuum aansluiting.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mikf
Even voor de duidelijkheid, hier een foto van de zuiger en van de cilinder.
afbeelding

afbeelding

Ik neem aan als ik de zuiger erin doe, dat de rode gemarkeerde gedeeltes bij elkaar komen? Dat die dus op die manier erin moet?


algemene tips:

-pijltje naar uitlaat
-gaten in zuiger naar inlaat (heel klein gaatje in het midden wordt wel eens gemaakt om een uitlaatspijl te koelen/smeren)
-origineel zal een zuigerveerslot nooit over een poort heen gaan
-kijk naar de onderkant van de zuiger en de poorten en trek conclusies (zoals jij al deed, en wat dus ook klopte, hij zit dan juist om)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 24-12-2008 om 22:19 uur.
 
Arcenon 24-12-2008 22:58 Print reply
Posts: 162
Hoe zal een Metrakit sp 70cc (hoogtoerig volgens scooterfreaks.net) lopen op een Tecnigas E-nox. Ik snap dat het verre van ideaal is maar het zal toch wel een betere performance geven ten opzichte van de standaard cilinder?

Rest van de setup:

Tecnigas E-nox
12/48
17,5mm mikuni

 
ronaldt 24-12-2008 23:06 Print reply

Posts: 2735
potverdikke, waar vind ik nou nog een dr74 rpm op internet op revolution70.nl na, want die site is lame.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
-TS50-sciter 24-12-2008 23:07 Print reply

Posts: 458
Hallo ik moet een nieuw kickstartpedaal voor mijn Suzuki TS50 want hij is afgeberoken asje is nog goed.

men vraag:

maakt het uit welke kickstartpedaal je koopt heeft dat te maken met de diameter van het asje ofzo of kan ik gewoon elke kickstarter erop zetten ?
 
Ik verkoop een TSX in onderdelen. PM NU, VOORDAT JE TE LAAT BENT!
Royal Club 24-12-2008 23:09 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
potverdikke, waar vind ik nou nog een dr74 rpm op internet op revolution70.nl na, want die site is lame.



nergens sukkel, ZIJ maken die rpm dingen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ronaldt 24-12-2008 23:12 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]



nergens sukkel, ZIJ maken die rpm dingen


ja weetik, maar dat bedrijf was ook gelinkt aan een of andere vage webshop, dus weetikveel. mja, dan maar een onbewerkte versie.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>

Dit topic is 92379 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 191 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 190, 191, 192 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved