Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #52817 - gasreactie
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1902 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Joel_koningslust |
22-10-2008 23:18 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
ik vind mn gasreactie te slecht voor mijn setup en ik wil weten hoe dat komt,
er zit nu mhr team 80 op met 24mm stage6 carb, hpi en een r3.
waardoor kan mn gasreactie zo slecht zijn?
kan dat komen door verkeerd afgestelde squish? (hij staat nu op 0,7 ofso net ietsje te ruim)
of een te late voorontsteking?
wat zijn de mogelijke oorzaken?
het kan zelfs aan je carb liggen, al ga ik daar hier niet van uit
op hoeveel mm heb je de voorontsteking staan?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
falco |
22-10-2008 23:18 |
Posts: 3724 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
het kan zelfs aan je carb liggen, al ga ik daar hier niet van uit
op hoeveel mm heb je de voorontsteking staan?
precies 3mm, alleen wel met analoge schuifmaat afgesteld (wel 3 keer gechecked
|
|
|
|
Joel_koningslust |
22-10-2008 23:24 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]
precies 3mm, alleen wel met analoge schuifmaat afgesteld (wel 3 keer gechecked
hij moet opzich nog een stuk verder kunnen. bij de sbo ( niet te vergelijken hoor, maar ff een voorbeeldje ) rijden ze zelfs met 6.5mm voorontsteking. zover moet jij niet gaan, maar de jouwe zit wel erg krapjes
als ik jou was zou ik ietsjes ruimer gaan. probeer hem eens op 4 ongeveer. en kijk wat hij dan doet. uiteraard opletten of het niet teveel wordt waardoor je gaatjes in je zuiger gaat branden
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
falco |
22-10-2008 23:51 |
Posts: 3724 |
oke, en hoe zit het met de squish? heeft dat nog invloed?
|
|
|
|
Joel_koningslust |
22-10-2008 23:54 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
oke, en hoe zit het met de squish? heeft dat nog invloed?
ietsjes. maar met 0.7 lijkt het me vrij oke
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Ice Ap rs50 |
22-10-2008 23:56 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
oke, en hoe zit het met de squish? heeft dat nog invloed?
squish lijkt me gewoon goed, ik heb ook 0.7 op men pro race, je kan em lager zetten maar veel maakt het niet uit.
je carb lijkt me ook geen al te best geval, zoek eens een 28mm keihin of mikuni oid.
had jij geen hebo membraan?
3mm vind ik wel veel, hoewel ja, hpi
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Markjo |
22-10-2008 23:56 |
Posts: 1061 |
misschien iets te krappe sproeier?
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
mtlover |
22-10-2008 23:56 |
Posts: 2372 |
Ga maar eens experimenteren met je de voorontsteking, daar ligt je probeer zeker, mits niet in een slechte carburateur afstelling natuurlijk.
Edit: Beetje proberen, leidraad is zo tussen de 3 en 4.5 mm. Maar, zoals ik vaker hoor komen de streepjes niet helemaal overeen met de werkelijke vooronsteking, dit zal je moeten controleren met een stroboscoop.
Staat me iets dat de racer hier op 8 mm staat..
Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 23-10-2008 om 0:33 uur.
|
|
|
|
falco |
23-10-2008 0:15 |
Posts: 3724 |
hebo membraan heb ik eraf gegooid afmetingen waren kleiner als origineel, en liep voor geen meter over met me spruitstuk, zit nu weer Adige in (ori geloof ik) wat wel iets beter werkt.
carburateur komt Zoweiso een andere voor in de plaats, want dit is idd 3 keer niks, maar op hoeveel mm moet ik mn hpi zetten wil ik wat verschil merken in gasreactie? want ik heb het idee dat ik met 3.0mm wel veilig zit eigenlijk
|
|
|
|
Royal Club |
23-10-2008 0:57 |
Posts: 60390 |
ik merk tussendoor even op dat dat barrel niet warmer als 55 graden word, na een stuk planken.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Niek de Wildt |
23-10-2008 1:29 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ik merk tussendoor even op dat dat barrel niet warmer als 55 graden word, na een stuk planken.
squish mag wel op 0,6 als je daar mogelijkheid tot hebt.
voorontsteking mag wel iets vroeger (3,5 ongv) had ik ook uiteindelijk op Pro Race Gpr. (als je vol gas geeft in ze vrij wat doet hij dan op top toeren snel 'overslaan' of langzaam)
Al geexperimenteerd met gasnaald en luchtschroef? zo ja, toch bij sproeier zoeken.
verder simpele dingen om uit te sluiten:
zonder powerbox geprobeerd?
geen lekage bij uitlaat?
55graden is een beetje te koud, duurt het lang voordat hij op temp is?
Ik denk dat je thermostaat gewoon open blijft staan, dus eruit halen en in een bak met water en een thermometer testen.
Moet bij 67 dacht openen (staat er bijna altijd wel op) en dus bij 70/75 zoon beetje volledig open zijn.
Als hij kaduuk is, zou ik hem vervangen en NIET weglaten, anders blijft hij net zo koud als nu.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 23-10-2008 om 1:36 uur.
|
|
|
|
Royal Club |
23-10-2008 7:35 |
Posts: 60390 |
ik heb geen thermostaat, mijn blok hangt vol in de rijdwind, en die word wel ff mooi 60 graden
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
falco |
23-10-2008 17:48 |
Posts: 3724 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
squish mag wel op 0,6 als je daar mogelijkheid tot hebt.
voorontsteking mag wel iets vroeger (3,5 ongv) had ik ook uiteindelijk op Pro Race Gpr. (als je vol gas geeft in ze vrij wat doet hij dan op top toeren snel 'overslaan' of langzaam)
Al geexperimenteerd met gasnaald en luchtschroef? zo ja, toch bij sproeier zoeken.
verder simpele dingen om uit te sluiten:
zonder powerbox geprobeerd?
geen lekage bij uitlaat?
55graden is een beetje te koud, duurt het lang voordat hij op temp is?
Ik denk dat je thermostaat gewoon open blijft staan, dus eruit halen en in een bak met water en een thermometer testen.
Moet bij 67 dacht openen (staat er bijna altijd wel op) en dus bij 70/75 zoon beetje volledig open zijn.
Als hij kaduuk is, zou ik hem vervangen en NIET weglaten, anders blijft hij net zo koud als nu.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 23-10-2008 om 1:36 uur.
squish is met 1 maat dunnere voetpakking 0,5 en dat is me te krap, ontsteking op 3,5?? is dat niet een beetje gevaarlijk?? sproeier 110 tot 120 heb ik geprobeert waarvan 115 de beste, thermostaat rijd ik niet mee
|
|
|
|
Niek de Wildt |
23-10-2008 19:54 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]
squish is met 1 maat dunnere voetpakking 0,5 en dat is me te krap, ontsteking op 3,5?? is dat niet een beetje gevaarlijk?? sproeier 110 tot 120 heb ik geprobeert waarvan 115 de beste, thermostaat rijd ik niet mee
60 is een mooie temp als je voor vermogen gaat en slijtage niet echt erg vind, lager zou ik niet gaan.
en aangezien jullie setups niet gelijk zijn en er meerdere invloeden zijn op de temp (denk aan uitlaat, cilinder, staat van koelsysteem) is het verstandig om toch een thermostaat te gebruiken als hij 55 graden wordt max, zodat hij zoon 65 graden wordt.
Een honda thermostaat ging dacht ik al bij 62graden open, die is iets breeder, maar moet met wat aanpassing wel passen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]
squish is met 1 maat dunnere voetpakking 0,5 en dat is me te krap, ontsteking op 3,5?? is dat niet een beetje gevaarlijk?? sproeier 110 tot 120 heb ik geprobeert waarvan 115 de beste, thermostaat rijd ik niet mee
Hou het dan maar op 0,7 idd, heb je toevallig je volume gemeten, of liever nog je compressie?
Verder kan 3,5 best wel hoor, verschild per brom, maar proberen kan zoiezo geen kwaad.
Maar wat doet hij nu nou als je dus vol gas geeft in ze vrij??
en nog een paar andere dingen, zie:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
voorontsteking mag wel iets vroeger (3,5 ongv) had ik ook uiteindelijk op Pro Race Gpr. (als je vol gas geeft in ze vrij wat doet hij dan op top toeren snel 'overslaan' of langzaam)
Al geexperimenteerd met gasnaald en luchtschroef? zo ja, toch bij sproeier zoeken.
verder simpele dingen om uit te sluiten:
zonder powerbox geprobeerd?
geen lekage bij uitlaat?
|
|
|
|
falco |
23-10-2008 22:34 |
Posts: 3724 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
60 is een mooie temp als je voor vermogen gaat en slijtage niet echt erg vind, lager zou ik niet gaan.
en aangezien jullie setups niet gelijk zijn en er meerdere invloeden zijn op de temp (denk aan uitlaat, cilinder, staat van koelsysteem) is het verstandig om toch een thermostaat te gebruiken als hij 55 graden wordt max, zodat hij zoon 65 graden wordt.
Een honda thermostaat ging dacht ik al bij 62graden open, die is iets breeder, maar moet met wat aanpassing wel passen.
[...]
Hou het dan maar op 0,7 idd, heb je toevallig je volume gemeten, of liever nog je compressie?
Verder kan 3,5 best wel hoor, verschild per brom, maar proberen kan zoiezo geen kwaad.
Maar wat doet hij nu nou als je dus vol gas geeft in ze vrij??
en nog een paar andere dingen, zie:
[...]
compressie nog niet gemeten, maar ik vind me gasreactie gewoon net wat te traag voor mn setup, hij schiet wel snel omhoog, maar gaat stukkie langzamer terug
ook met rijke afstelling
Dit bericht is gewijzigd door falco op 23-10-2008 om 22:36 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 1902 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|