Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nude ontgrensen sproeier (derbi Gpr NM)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1326 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52813 - Nude ontgrensen sproeier (derbi Gpr...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 7432 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

doh 22-10-2008 21:16 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ik denk dat je meldmod geheel onterecht is en dat je inderdaad een stuk of 10 sproeiers moet kopen en daar wat mee moet proberen


dat misschien wel, maar ik vroeg nadrukkelijk of dat niet wou worden gezegt en juist de mensen die een daadwerkelijk sproeier nr het wouden geven, en dan heb ik dus niks aan:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
verschilt toch per brommer welke sproeier er in moet, Sjaak

terwijl dit in mijn beginpost stond:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: doh
Antwoord aub niet van: 'je moet zelf afstellen, dit kunnen we niet zeggen' want ik vraag een richtlijn zodat ik weet welke sproeiers ik ongv moet halen.
Dus ook aub niet van ongv 10 maten groter, maar een antwoordt van iemand die het daadwerkelijk heeft gedaan.





Maar is het zeker dat een Nude het Nieuwe model blok heeft? (hij is uit 2007) en heeft hij dan een 17,5 carb?

Welke sproeier dus ontgrensd? (met en zonder lichtfilter vermelden aub)

Vertanding std? snelheid daarmee?
Vertanding ontgrensd? snelheid daarmee?
 
Royal Club 22-10-2008 21:18 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ik denk dat je meldmod geheel onterecht is en dat je inderdaad een stuk of 10 sproeiers moet kopen en daar wat mee moet proberen


beter ga je luisteren naar wat er tegen je gezegd word.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
doh 23-10-2008 1:19 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martijne.c
ik heb een gpr racing uit 2006. ik heb hem helemaal ontgrensd dus uitlaat, luchtfilter en carberateur. ik heb er een sproeier 92 in en originele vertanding haald de 100 makkelijk


dus rond 92, en wat bedoel je met carburateur ontgrensd (dus niet luchtfilter) zit er nog een vernauwing in ofzo?
 
MaikelF12 23-10-2008 1:29 Print reply

Posts: 174
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: doh
[...]


dus rond 92, en wat bedoel je met carburateur ontgrensd (dus niet luchtfilter) zit er nog een vernauwing in ofzo?

In de inlaat kant van je carb (dus bij luchtfilter) zit een metalen plaatje wat de doorlaat begrensd.
 
doh 23-10-2008 1:35 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaikelF12
[...]

In de inlaat kant van je carb (dus bij luchtfilter) zit een metalen plaatje wat de doorlaat begrensd.



daarmee bedoel je dus niet het tuutje ofzo wat op het luchtfilter zelf zit?

bedankt!
 
markhispania3 23-10-2008 8:05 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: doh
[...]



daarmee bedoel je dus niet het tuutje ofzo wat op het luchtfilter zelf zit?

bedankt!


nee, er zit een koper plaatje tussen de luchtslang en de carburateur.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 23-10-2008 om 8:07 uur.
 
Niek de Wildt 23-10-2008 20:51 Print reply
Posts: 7168
Jammer dat er altijd mensen zijn die toch vervelend moeten doen en iemand niet helpen. (ik heb het voornamelijk over mtx-motard en Royal Club) de TS zegt duidelijk te weten dat hij zelf verder moet afstellen maar zoekt toch een wat fijnere indicatie dan 'koop 10 sproeiers'


Voor de TS:

Heb een tijd terug voor een jongen zijn Derbi GPR Nude 2006 ontgrensd, en nou heb je mazzel dat ik alles noteer en foto's van neem.

Het volgende weet ik zeker:
Vertanding origineel 12-53
Carburateur origneel 14mm PHVA

Begrenzingen:
Prop aan het begin van uitlaat
Je kan hem natuurlijk weg-boren/dremelen/frezen/slijpen maar dit is een langdurig rotklusje, ik heb hem gewoon eruit gebroken.
Is goed te doen zonder speciaal gereedschap.
Ik heb een luchtbijtel gebruikt om wat deuken te maken aan de rand (het materiaal te verdunnen/verzwakken) en daarna een schroevendraaier er doorheen gehamerd en omhoog gebogen (en dan steeds grotere schroevendraaier erin).
Wil hij er niet uit maar wel SOEPEL! op en neer? ram hem dan even omlaag en haal dan ff een dremeltje door het beginstuk, dan pak je hem er zo uit.





Dop met 2gaten in luchtfilterbox (helemaal aan het begin waar dus de lucht er voor het eerst in gaat)


Sproeiermaat origineel is 60 en ontgrensd 90 bij mij.
Met tandwiel 12 voor (origineel) ga je 80+ met 13 ga je 90+ en met 14 ga je ongv 100 (12 is vervelend om mee te rijden)

EDIT: Jammer dat er geen duidelijke Faq's over dit soort dingen te vinden zijn, zie vaak de sproeiermaat ontgrensd als vraag terugkomen in topics.
Misschien wil iemand anders hier een Faq van bakken als ik de sproeiermaten erbij heb gezet, ik heb helaas echt geen tijd.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 3-11-2008 om 11:37 uur.
 
Thijz 23-10-2008 21:32 Print reply

Posts: 1176
zeer interessant allemaal ik moet mijn nude ook nog is gaan afstellen. Maar wat je uit verhalen begrijpt. volgens mij kan je hem met de orri setup bijna niet zo afstellen dat hij en lekker trekt en een hoge top heeft.

Maar is het ook zo , ik had eerst een cheap as 90 eu cil der op zitten. Die probeerde ik af te stellen maar de zuiger was behoorlijk gaar daardoor had hij weinig compressie. En k kreeg hem bijna niet normaal afgesteld k dacht later dat het aan de cill lag der zit inmiddels een nieuwe op.

sorry voor het stelen van je topic
 
Al is een scooter nog zo duur,'t mooiste is ie op het kampvuur !
Niek de Wildt 24-10-2008 0:13 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gilera gsm beast
zeer interessant allemaal ik moet mijn nude ook nog is gaan afstellen. Maar wat je uit verhalen begrijpt. volgens mij kan je hem met de orri setup bijna niet zo afstellen dat hij en lekker trekt en een hoge top heeft.

Maar is het ook zo , ik had eerst een cheap as 90 eu cil der op zitten. Die probeerde ik af te stellen maar de zuiger was behoorlijk gaar daardoor had hij weinig compressie. En k kreeg hem bijna niet normaal afgesteld k dacht later dat het aan de cill lag der zit inmiddels een nieuwe op.

sorry voor het stelen van je topic


nee, is juist erg goed af te stellen je gaat rond de 90 en trekt een stuk sneller op dan begrensd.
Als je een meuk cilinder monteerd kun je ook meuk vermogen en afstellen verwachten.

 
Jorn 24-10-2008 11:59 Print reply

Posts: 2780
Kijk gewoon ff of je 17,5 of 14mm carb hebt.

Als je 17,5 hebt, heb je nieuw model blok, moet je carbu begrenzing eruit halen en een sproeiermaat rond de 90 erin steken.

Als je 14mm hebt pak je sproeiermaat rond de 80


 
Jorn 24-10-2008 12:02 Print reply

Posts: 2780
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Jammer dat er altijd mensen zijn die toch vervelend moeten doen en iemand niet helpen. (ik heb het voornamelijk over mtx-motard en Royal Club) de TS zegt duidelijk te weten dat hij zelf verder moet afstellen maar zoekt toch een wat fijnere indicatie dan 'koop 10 sproeiers'


Voor de TS:

Heb een tijd terug voor een jongen zijn Derbi GPR Nude 2006 ontgrensd, en nou heb je mazzel dat ik alles noteer en foto's van neem.

Het volgende weet ik zeker:
Vertanding origineel 12-53
Carburateur origneel 14mm PHVA

Begrenzingen:
Prop aan het begin van uitlaat
Je kan hem natuurlijk weg-boren/dremelen/frezen/slijpen maar dit is een langdurig rotklusje, ik heb hem gewoon eruit gebroken.
Is goed te doen zonder speciaal gereedschap.
Ik heb een luchtbijtel gebruikt om wat deuken te maken aan de rand (het materiaal te verdunnen/verzwakken) en daarna een schroevendraaier er doorheen gehamerd en omhoog gebogen (en dan steeds grotere schroevendraaier erin).
Wil hij er niet uit maar wel SOEPEL! op en neer? ram hem dan even omlaag en haal dan ff een dremeltje door het beginstuk, dan pak je hem er zo uit.

afbeelding
afbeelding
afbeelding

Dop met 2gaten in luchtfilterbox (helemaal aan het begin waar dus de lucht er voor het eerst in gaat)
afbeelding

Koperen plaatje tussen carb en spruitstuk met paar gaten.
(hier heb ik geen foto van maar het wijst zichzelf)

Sproeiermaat origineel en ontgrensd weet ik niet meer uit me hoofd, moet ik even nakijken en zal je morgen vertellen.
Was origineel in de 80 en ontgrensd in de 90.
Vertanding wou die jongen niet vervangen hebben, maar veel meer als 1 tandje voor zal niet nodig zijn (dus 13), misschien voldoet origineel juist perfect, ik zal ff kijken wat ik bij snelheid heb genoteerd.


EDIT: Jammer dat er geen duidelijke Faq's over dit soort dingen te vinden zijn, zie vaak de sproeiermaat ontgrensd als vraag terugkomen in topics.
Misschien wil iemand anders hier een Faq van bakken als ik de sproeiermaten erbij heb gezet, ik heb helaas echt geen tijd.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 23-10-2008 om 20:58 uur.


Btw over duidelijk faq gesproke...

http://www.e-magin.n...php?t=40&start=0
 
Thijz 24-10-2008 12:03 Print reply

Posts: 1176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jorn
Kijk gewoon ff of je 17,5 of 14mm carb hebt.

Als je 17,5 hebt, heb je nieuw model blok, moet je carbu begrenzing eruit halen en een sproeiermaat rond de 90 erin steken.

Als je 14mm hebt pak je sproeiermaat rond de 80




oke, ik heb het oude blok met nu een 1000 km nieuwe orri cilinder. En een gianelli bocht, met die uitlaat moet je zeker wel hoger gaan zitten kwa sproeier maat dan de orri ?
 
Al is een scooter nog zo duur,'t mooiste is ie op het kampvuur !

Dit topic is 7432 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved