Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - meten van je compressie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1206 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5281 - meten van je compressie
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2769 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zoetahmeerdah [Marcel] 30-8-2002?15:40 Print reply

Posts: 5996
ik bedoel lange schacht foutjuhh

offtopic: maar ik heb ook een mb8 gehad, fijne brommers zijn dat
 
ik haat mensen
Zoetahmeerdah [Marcel] 30-8-2002?15:57 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?

Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah smits?(marcel)

hoe ken je dat dan uitrekenen hoeveel je compressie mag zijn?? daar zal toch wel een formule voor zijn?


weet ik zo niet.. je kunt ?f een motor zaak opbellen, ?f kijken of iemand het hier weet (-:

ik weet wel dat het ook te maken heeft met de circulatie die je mengsel enzo maken in je cilinder (met pet, poorten, vorm van de bovenkant van je zuiger etc)


zou wel mooi zijn als iemand hier dat weet
 
ik haat mensen
Rudy 30-8-2002?16:33 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah smits?(marcel)

Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?

Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah smits?(marcel)

hoe ken je dat dan uitrekenen hoeveel je compressie mag zijn?? daar zal toch wel een formule voor zijn?


weet ik zo niet.. je kunt ?f een motor zaak opbellen, ?f kijken of iemand het hier weet (-:

ik weet wel dat het ook te maken heeft met de circulatie die je mengsel enzo maken in je cilinder (met pet, poorten, vorm van de bovenkant van je zuiger etc)


zou wel mooi zijn als iemand hier dat weet

ik weet niet of er zo een formule voor is je hebt nog al erg veel variabelen
bij auto's zit gewoon een detornatiesensor die ingrijpt als het te goed gaat.
Ik denk dat de compressie meestal uit ervaring bepaald wordt en of getest op een vermogensbank

[This message is edited by Rudy on 30-8-2002 16:37]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Zoetahmeerdah [Marcel] 30-8-2002?17:03 Print reply

Posts: 5996
op zoek naar een detornatiesensor voor mijn honda mtx
 
ik haat mensen
ties 30-8-2002?17:22 Print reply
Posts: 1333
Gewoon je bougie op meten.(het schroef draad dan)
Kijken hoeveel mm het is.
 
Rudy 30-8-2002?17:36 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah smits?(marcel)

op zoek naar een detornatiesensor voor mijn honda mtx

heb je wel injectie nodig.
zoek een "oude" aprilia sr ditech
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Rene 30-8-2002?18:40 Print reply
Posts: 2573
ik weet er nog wel 1 te staan,
op het politiebureau..
Zou je daar niet heen kunnen gaan om te vragen of ze die dingen verkopen??
Want de mt12,5 van een maat van mij staat daar ook al meer als een half jaar.
Gewoon heengaan en vragen of ze die verkopen ofzo?
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Zoetahmeerdah [Marcel] 31-8-2002?09:42 Print reply

Posts: 5996
weet niemand hoe je de max compressie kan berekenen?
 
ik haat mensen
Sneks 31-8-2002?17:42 Print reply
Posts: 2499
net even nog m'n squish gemeten die ik heb met daytona cilinder, asso zuiger en 44mm kop, en dat is 2mm!!! echt superveel, denk dat ik die cilinder maar laat tunen, zodat hij iig niet meer zoveel te hoog is.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blukaap 31-8-2002?17:45 Print reply

Posts: 10006
Zal ie iig niet zomaar de kop raken moet je dan maar denken .

hmm, volgens mij was die van m'n oude eurocilindro 3mm ofzo, ik heb gewoon de moeite niet genomen om het te meten .

En de nieuwe moet ik nog eens kijken eigenlijk.
 
Bastila is lief
Sneks 31-8-2002?17:51 Print reply
Posts: 2499
ik vind het iig belabberd en had het niet verwacht met een daytona cilinder. Het is bijna teveel om nog goed te lopen. Zonder koppakking is het nog 1 mm, terwijl ik liever voor de 0,5-0,6 mm ga. Dus er moet een 0-ring rand in m'n kop.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blorn 31-8-2002?17:59 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

net even nog m'n squish gemeten die ik heb met daytona cilinder, asso zuiger en 44mm kop, en dat is 2mm!!! echt superveel, denk dat ik die cilinder maar laat tunen, zodat hij iig niet meer zoveel te hoog is.
hoe meet je dat?
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 31-8-2002?18:21 Print reply

Posts: 5996
volgens mij de rand die je over heb als je zuiger op ze Bonvenste Dode Punt staat
 
ik haat mensen
wipe-out 31-8-2002?18:29 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Originally posted by: Blorn = Honda Freak?

Quote:
Originally posted by: Hans F.?

net even nog m'n squish gemeten die ik heb met daytona cilinder, asso zuiger en 44mm kop, en dat is 2mm!!! echt superveel, denk dat ik die cilinder maar laat tunen, zodat hij iig niet meer zoveel te hoog is.
hoe meet je dat?


Bougie eruit, stuk heel zacht tin op paar centimeter van het uiteinde ombuigen in een hoek van 90 graden. Het stuk tin door je bougiegat heen en dan pas de zuiger omhoog zetten naar bdp. Dan er weer uit halen en dikte opmeten met een schuifmaat.
 
Martijn 31-8-2002?19:42 Print reply
Posts: 10000
hebbie zeker van de site van IS tuning
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 2769 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved