Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer zonder papieren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1074 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52809 - brommer zonder papieren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6375 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fritske 22-10-2008 19:22 Print topicpost

Posts: 19
hoi

ik heb een cb50 brommer maar zonder papieren is het mogenlijk deze eerst in belgië in te voeren zodat er papieren bijkomen en daarna in NL een kenteken erop te zetten of gaat dit niet? geen ID

grtz y
 

yamahadtt 22-10-2008 19:25 Print reply
Posts: 225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fritske
hoi

ik heb een cb50 brommer maar zonder papieren is het mogenlijk deze eerst in belgië in te voeren zodat er papieren bijkomen en daarna in NL een kenteken erop te zetten of gaat dit niet? geen ID

grtz y


je kan de brommer beter gelijk in nederland laten keuren bij het rdw, anders kost het je helemaal een vermogen denk ik?

en zonder papieren maakt niet uit. Zolang die maar aan de wettelijke eisen voldoet krijg jij een kenteken.

edit: maar als je er papieren bij hebt, gaat het keuren ook makkelijker.

Dit bericht is gewijzigd door yamahadtt op 22-10-2008 om 19:26 uur.
 
-JC- 23-10-2008 14:04 Print reply
Posts: 80
Typegoedkeuringen van bromfietsen
Als uw bromfiets aan de toelatingseisen voldoet, kan deze tot het verkeer worden toegelaten. Sommige van deze eisen kunnen alleen met dure testen worden gecontroleerd. Ook is het niet altijd eenvoudig vast te stellen of een voertuig wel aan de definitie van bromfiets voldoet, omdat bijvoorbeeld de cilinderinhoud of het motorvermogen bekend moet zijn. Het is aantoonbaar dat uw bromfiets aan de toelatingseisen voldoet, als deze volgens een typegoedkeuring is gebouwd. In de typegoedkeuring staat of het een brom- of snorfiets is.

Hoe herkent u een typegoedgekeurde bromfiets?Afhankelijk van de leeftijd kan uw bromfiets een Nederlandse of een Europese typegoedkeuring hebben.

Nederlandse typegoedkeuring
Bij een bromfiets met een Nederlandse typegoedkeuring staat op het frame het goedkeuringsnummer. Dit nummer bestaat uit een letter en vier cijfers. Vóór het goedkeuringsnummer staan de letters NL meestal in een cirkel. Doorgaans staat het goedkeuringsnummer ingeslagen in de buurt van het framenummer. Soms staat het op een afzonderlijk plaatje.

Europese typegoedkeuring
Bij een bromfiets met een Europese typegoedkeuring staat het goedkeuringsnummer op een constructieplaatje. Het is niet altijd makkelijk om dit plaatje te vinden. Het kan een metalen plaatje of een sticker zijn. Op het plaatje staat een typegoedkeuringsnummer vermeld, dat altijd begint met de kleine letter e, gevolgd door een getallenreeks met scheidingstekens. Op dit plaatje staat ook altijd het framenummer vermeld. Een probleem is dat er vaak meerdere plaatjes op een bromfiets zijn aangebracht. Alleen plaatjes met de genoemde kenmerken hebben betrekking op de typegoedkeuring. Een schriftelijk bewijs van deze Europese typegoedkeuring is het zogenaamde Certificaat van Overeenstemming (CVO). Met dit document kunt u ook aantonen dat een Europese typegoedkeuring van toepassing is. Dit versnelt de keuring aanzienlijk. Meer informatie over het certificaat leest u bij Certificaat van Overeenstemming.

Historische bromfiets
Typegoedkeuringen voor bromfietsen worden sinds 1 januari 1974 afgegeven. Bij een bromfiets die ouder is, hoeft dus geen typegoedkeuring aanwezig te zijn.

Dus de vraag is heeft hij een typegoedkeuring.
heeft hij dat niet en is hij niet ouder als 1974 gaat het je +-600 euro kosten om kenteken in nederland te krijgen.

heeft hij dat wel zit de prijs rond de 130 euro

wou zelf ook een brommer invoeren via belgie maar dat schijnt redelijk lastig te zijn. omdat het op naam zetten van een brommer in belgie beslist op een naam van een belg moet.

gr jc
 
Viertakt 23-10-2008 14:58 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadtt
[...]


je kan de brommer beter gelijk in nederland laten keuren bij het rdw, anders kost het je helemaal een vermogen denk ik?

en zonder papieren maakt niet uit. Zolang die maar aan de wettelijke eisen voldoet krijg jij een kenteken.

edit: maar als je er papieren bij hebt, gaat het keuren ook makkelijker.

Dit bericht is gewijzigd door yamahadtt op 22-10-2008 om 19:26 uur.


Zonder papieren kun je een buitelandse brommer niet invoeren.
En een CB heeft geen europees typegoedkeuring noch nederlandse typegoedkeuring, alleen een goedkeuring voor de landen waarin hij geleverd is (zwitserland, belgië, duitsland). Als je een CB uit deze landen wil importeren naar nederland, moet er een typegoedkeuring conversie(keuring) verricht worden, waar dus de papieren uit het land van herkomst nodig zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 23-10-2008 om 15:00 uur.
 
Viertakt uber alles.
pk 50-s joris 23-10-2008 15:50 Print reply

Posts: 108
ik heb nog een cb50 frame met papieren.. maar het ligt niet in de weg!
 
beter 1 vogel in de hand dan geen hand
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 23-10-2008 15:58 Print reply

Posts: 8591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pk 50-s joris
ik heb nog een cb50 frame met papieren.. maar het ligt niet in de weg!


Gelukkig
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Viertakt 23-10-2008 16:00 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pk 50-s joris
ik heb nog een cb50 frame met papieren.. maar het ligt niet in de weg!

http://www.brommerforum.nl/sales/add
 
Viertakt uber alles.
pk 50-s joris 23-10-2008 16:22 Print reply

Posts: 108
ja, ik weet dat er zoiets als sales bestaat, maar ik denk bied het even aan.. misschien heeft ie wel interesse!
 
beter 1 vogel in de hand dan geen hand

Dit topic is 6375 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved