Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda MT8 tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 855 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52799 - Honda MT8 tunen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 6073 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 22-10-2008 18:43 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brouwkip
ga ik ff bekijken momentje:

het is een 5bak
Deckheight is te verwaarlozen denk ik, het is nog minder als 0,1mm.

Drijfstanglengte weet k nie. Is toch meestal 2 maal de slag?
dus rond de 101mm?



Dit bericht is gewijzigd door brouwkip op 22-10-2008 om 18:37 uur.

nja, 2maal de slag kan je soms nemen, maar naar mijn mening zit je er dan té vaak naast.. beter wachten we dan ff op iemand die het wel weet
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mr200r 22-10-2008 19:27 Print reply
Posts: 5122
boring=45 slag= 49.5 orgineel

Staat in reveu moto technique(frans werkplaatsboek).
 
mr200r
- Kevin - 22-10-2008 19:38 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
eigenlijk heb jij ook niks getuned aan je mt.. alleen ander spul gemonteerd..

behalve die kop...


Nee hoor, je had beter eerst kunnen vragen wat ik allemaal gedaan had, dan zomaar wat roepen .

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 22-10-2008 om 19:50 uur.
 
mtx-motard 22-10-2008 20:15 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
boring=45 slag= 49.5 orgineel

Staat in reveu moto technique(frans werkplaatsboek).


idd. dat dacht ik ook.
alleen je zit met je pistonpen dikte van 14 mm ipv de gebruikelijke 12 mm. let dus op of je wel een zuiger kunt krijgen op jou boring.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
brouwkip 22-10-2008 20:33 Print reply
Posts: 48
Zuiger is al besteld kon de bromboer zo aankomen.
Ik had opgemeten en was idd de pen 14 mm.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 22-10-2008 20:35 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Nee hoor, je had beter eerst kunnen vragen wat ik allemaal gedaan had, dan zomaar wat roepen .

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 22-10-2008 om 19:50 uur.


wat heb je allemaal gedaan dan ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Markjo 22-10-2008 20:58 Print reply

Posts: 1061
ik had met mijn MT8 blok dat de zuiger de kop raakte, nu is de geschiedenis van de cilinder onbekend, dus het zou kunnen dat ie afgedraaid is.

nu heb ik hem opgehoogd zodat ie niet meer pingelde. Nu gaat dit icm 34mm carb en zelf verbeunde uitlaat in kawa crosser verbazend snel! je zou niet zeggen dat 't een std cil is iig

project--> http://www.brommerfo...cts/showtopic/1030/1

ik zou kunnen opmeten hoeveel ik hem opgehoogd heb.

Maar ik moet er wel bijvertellen dat mijn spoelpoorten niet helemaal open gingen @ zonder ophoogplaat. Dus het zou nog kunnen dat er een verkeerde zuiger in zit.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
- Kevin - 22-10-2008 22:18 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
wat heb je allemaal gedaan dan ?



  • Cilinderkop berekend en met behulp van CNC machine aangepast
  • Cilinder netjes afgewerkt, hemd ook iets aangepast
  • Carters bewerkt
  • Carb, spruitstuk geflowd
  • Luchtfilter aansluitstuk geflowd
  • HPI grondplaat met de freesmachine bewerkt


Verder heb ik sommige onderdelen zoals bijv. de voorvering ook aangepast en niet alleen maar gemonteerd. Dit om het rijgedrag / de wegligging te verbeteren.

Er zijn nog wel wat dingen, maar dit geeft het wel aardig weer denk ik .
 
brouwkip 22-10-2008 22:23 Print reply
Posts: 48
Iemand ideetje hoe ik het verder moet aanpakken?
Hij word gebruikt om te crossen.
 
Markjo 22-10-2008 22:41 Print reply

Posts: 1061
ik zou eerst 'ns het boek van Bell doorspitten als ik jou was

 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
brouwkip 28-10-2008 15:51 Print reply
Posts: 48
Ik heb nu het een en ander uitgerekend.

Uitlaattiming: 182 graden
Spoeltiming: 128 graden
Blowdown: 27 graden

Wat is nu een mooi waarde voor deze 3. Spoelers wil k niet teveel aan doen.

En ik heb berekend dat mijn uitlaatpoort werkelijk 33,09mm breed is. Dit is dus 72 % van de boring. Dat kan toch nooit voor een originele cilinder.

Ik heb wel de breedste maat van de cilinder gepakt die 37mm. Of moet dat de kleinste maat zijn?

Het is trouwens een 4 bak.


Dit bericht is gewijzigd door brouwkip op 28-10-2008 om 15:52 uur.
 
guido-honda 2-1-2009 13:24 Print reply
Posts: 621
Weet je wel zeker dat je cilinder niet bewerkt is?

Want ik heb hele andere afmetingen bij m'n ori mt8....
 

Dit topic is 6073 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved