zijstandaard |
22-10-2008 10:12 |
Posts: 1117 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brouwkip
Ik heb deze week een mt8 gekocht maar kan bijna niets vinden om die cilinder te bewerken. Ik had wel iets gelezen om de cilinder op te hogen en af te draaien. Weet iemand hier iets over?
En miss iemand een poortmapje van een getunede 80?
En heb wel gezien dat die inlaat wel erg klein is.
als die inlaat zo klein is dremel je em tog even wat groter
ik bedoel je kunt beter eerst naar carburateur en uitlaat kijken
Dit bericht is gewijzigd door zijstandaard op 22-10-2008 om 10:13 uur.
|
|
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt |
|
ronaldt |
22-10-2008 10:12 |
Posts: 2735 |
er staan een paar hele nuttige faq's op dit forum
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
brouwkip |
22-10-2008 10:13 |
Posts: 48 |
@zijstandaard
Ja laten we gewoon wat gaan doen zonder dat we weten waar we mee bwezig zijn.
Dit bericht is gewijzigd door brouwkip op 22-10-2008 om 10:13 uur.
|
|
|
|
RoelTrachsler |
22-10-2008 12:02 |
Posts: 141 |
Wat is je doel?
Je kan zonder te tunen als erg leuke dingen bereiken:
Ik had op mijn mb:
Ori 80cc
imitatie 18mm keihin
proma uitlaat
geen koppakking (kwam ik laatst achter)
ontsteking origineel en origineel tijdstip
hij trok erg lekker en ging (windje mee) 100 op de teller
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
22-10-2008 12:12 |
Posts: 14999 |
ga je eerst eens even wat verder verdiepen in timingen en andere dingen die bij het tunen van pas komen
als je dat weet,(je timingen) dan kunnen we je al heel wat verder helpen
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
- Kevin - |
22-10-2008 12:29 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RoelTrachsler
Wat is je doel?
Je kan zonder te tunen als erg leuke dingen bereiken:
Ik had op mijn mb:
Ori 80cc
imitatie 18mm keihin
proma uitlaat
geen koppakking (kwam ik laatst achter)
ontsteking origineel en origineel tijdstip
hij trok erg lekker en ging (windje mee) 100 op de teller
Wat is zijn doel . Heb je de titel van zijn topic wel gelezen . Die setup van jou is leuk maar verre weg van iets bijzonders en eigenlijk ook vrij standaard. Hij wil gewoon zijn MT8 TUNEN, niet wat anders monteren.
Brouwkip ik heb mijn MT8 redelijk getuned, alleen mijn cilinder is niet bewerkt, ik heb hem afgewerkt. Mijn cilinderkop is wel bewerkt door een CNC bank. Het geheel loopt best aardig:
http://www.brommerfo...rofile/voertuig/9710
Verder zou ik even doen wat Derbi-Olaf al aangaf, ga je eens verdiepen in de wereld van het tunen: timingen etc etc. Daarna snap je ook wat andere zullen posten. Of heb je jezelf al verdiept in dat soort begrippen en hoe het werkt enzo?
|
|
|
|
brouwkip |
22-10-2008 15:02 |
Posts: 48 |
@kevin
Je begrijpt waar ik heen wil. Ik me al verdiept in het tunen want ik heb mn derbi senda cilinder zelf getuned wat lekker loopt.
Ik vond cilinder van de mt8 erg anders als mn senda. Ik wil hem graag gebruiken voor een beetje te crossen. Het gaat om autowheelies e.d en het hard uit de bocht komen.
Ik weet allereerst niet welke blowdown ik daarvoor moet gebruiken en hoe ik dit wil bereiken.
Ik heb gehoort dat je de cilinder kon afdraaien en daarna een vulplaat monteren onder de ciliner. Een draaibank/freesbank is allemaal geen probleem, maar ik heb maten/grades nodig.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
22-10-2008 15:05 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]
Wat is zijn doel . Heb je de titel van zijn topic wel gelezen . Die setup van jou is leuk maar verre weg van iets bijzonders en eigenlijk ook vrij standaard. Hij wil gewoon zijn MT8 TUNEN, niet wat anders monteren.
Brouwkip ik heb mijn MT8 redelijk getuned, alleen mijn cilinder is niet bewerkt, ik heb hem afgewerkt. Mijn cilinderkop is wel bewerkt door een CNC bank. Het geheel loopt best aardig:
http://www.brommerfo...rofile/voertuig/9710
Verder zou ik even doen wat Derbi-Olaf al aangaf, ga je eens verdiepen in de wereld van het tunen: timingen etc etc. Daarna snap je ook wat andere zullen posten. Of heb je jezelf al verdiept in dat soort begrippen en hoe het werkt enzo?
eigenlijk heb jij ook niks getuned aan je mt.. alleen ander spul gemonteerd..
behalve die kop...
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Derbi-Olaf |
22-10-2008 15:23 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brouwkip
@kevin
Je begrijpt waar ik heen wil. Ik me al verdiept in het tunen want ik heb mn derbi senda cilinder zelf getuned wat lekker loopt.
Ik vond cilinder van de mt8 erg anders als mn senda. Ik wil hem graag gebruiken voor een beetje te crossen. Het gaat om autowheelies e.d en het hard uit de bocht komen.
Ik weet allereerst niet welke blowdown ik daarvoor moet gebruiken en hoe ik dit wil bereiken.
Ik heb gehoort dat je de cilinder kon afdraaien en daarna een vulplaat monteren onder de ciliner. Een draaibank/freesbank is allemaal geen probleem, maar ik heb maten/grades nodig.
maak anders eens even een poortmap van je cilinder ,
meld me dan ook eens even de slag en de boring, en dan kijk ik wat ik voor je kan doen
hoeveel versnellingen heb je? 4?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
TECstar |
22-10-2008 15:24 |
Posts: 4664 |
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
brouwkip |
22-10-2008 15:28 |
Posts: 48 |
Als ik thuis ben ga ik een poortmapje maken
Er staat op het vliegwielkapje 4 versnellingen maar weet het nie zeker.
Ik zal ook even het motornummer opzoeken
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
22-10-2008 15:40 |
|
brouwkip |
22-10-2008 18:19 |
Posts: 48 |
Hoop dat ie duidelijk is. Afstand top uitlaatport naar top cilinder = 30
Top spoelers + inlaat tot top cilinder is = 41
voor de rest wel duidelijk. Nu ga ik even kijken naar aantal versnellingen.
Dit bericht is gewijzigd door brouwkip op 22-10-2008 om 18:21 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
22-10-2008 18:22 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brouwkip
[url=http://img352.imageshack.us/img352/1877/poortmapgq2.th.jpg[/IMG][IMG]http://img352.imageshack.us/images/thpix.gif]afbeelding[/URL]
Hoop dat ie duidelijk is. Afstand top uitlaatport naar top cilinder = 30
Top spoelers + inlaat tot top cilinder is = 41
voor de rest wel duidelijk. Nu ga ik even kijken naar aantal versnellingen.
Dit bericht is gewijzigd door brouwkip op 22-10-2008 om 18:21 uur.
weet je toevallig ook wat je deck-height is .
Dat is de afstand van de bovenkant van je cilinder tot aan de bovenkant van je zuiger als de zuiger op het BDP staat (bovenste dode punt)
edit: ik zou ook nog je drijfstanglengte moeten hebben is dat 8omm of is dat alleen zo bij de MT5 blokken?
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 22-10-2008 om 18:30 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
brouwkip |
22-10-2008 18:28 |
Posts: 48 |
ga ik ff bekijken momentje :
het is een 5bak
Deckheight is te verwaarlozen denk ik, het is nog minder als 0,1mm.
Drijfstanglengte weet k nie. Is toch meestal 2 maal de slag?
dus rond de 101mm?
Dit bericht is gewijzigd door brouwkip op 22-10-2008 om 18:37 uur.
|
|
|
|