Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Begrenzer GileraGP50 Pogialli

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 934 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52791 - Begrenzer GileraGP50 Pogialli
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 888 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stiffmeister 21-10-2008 20:44 Print topicpost

Posts: 1582
Hey,

ik zat te denken om een begrenzer te maken op mijn brommer ipv een prop aangezien dit permanent is en ik toch wat harder wil rijden als de politie niet in de buurt is

Nu dacht ik eraan om b.v. een begrenzer te maken die "aan"
staat als je b.v. het groot licht aan hebt.
(eigenlijk een soort eurobegrenzer alleen dan met de groot licht schakelaar als "begrenzerschakelaar" )

heeft iemand hier ervaring mee?
en ik had eventueel via google ook een magneetschakelaar idee gevonden... heeft verder hier iemand ervaring mee?

Eigenlijk wou ik eerst gewoon een eurobegrenzer erin zetten maar me pa/anderen zeggen: "die hebben ze zo gevonden"
iemand ooit problemen gehad of mischien een goede plek voor de schakelaar? (heb een gileraGP50 dus een schakel met kappen)

wil niet zeuren en het is nu al een best lang verhaal...
maar ik ben best zuinig met me brommer en wil niet dat b.v. me ontsteking naar de klote gaat ...

Alvast bedankt voor de racties...


Dit bericht is gewijzigd door patrick_gpr op 21-10-2008 om 20:44 uur.
 
.. Retro Active

Aquamaniac 21-10-2008 21:57 Print reply

Posts: 882
ongeacht welke begrenzer je neemt (doe een zo klein mogenlijke die voledig in je kabelboom/luchtfilterhuis is weg te werken)

neem een magneet schakelaar waarbij de begrenzer altijd aanstaat
deze schakelaar plaats je in de rand van je zadel of achter een kap op een plek waar hij niet opvalt

nu is de truuk start je de brom rijd hij braaf 45 a 50
zet je nu je contact aan en voor je start even magneetje langs de plek waar de schakelaar zit en voila begrenzer is uit en hopla vol vermogen

mooie hiervan is dat als je aangehouden wordt je meestal je brom uit moet zetten en je dan nooit perongeluk kan vergeten de begrenzer in te schakelen aangezien dit automatisch gebeurt

 
er gaat niks boven luchtkoeling
-Bassie- 21-10-2008 22:04 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
ongeacht welke begrenzer je neemt (doe een zo klein mogenlijke die voledig in je kabelboom/luchtfilterhuis is weg te werken)

neem een magneet schakelaar waarbij de begrenzer altijd aanstaat
deze schakelaar plaats je in de rand van je zadel of achter een kap op een plek waar hij niet opvalt

nu is de truuk start je de brom rijd hij braaf 45 a 50
zet je nu je contact aan en voor je start even magneetje langs de plek waar de schakelaar zit en voila begrenzer is uit en hopla vol vermogen

mooie hiervan is dat als je aangehouden wordt je meestal je brom uit moet zetten en je dan nooit perongeluk kan vergeten de begrenzer in te schakelen aangezien dit automatisch gebeurt



gewoon een magneet schakelaar achter een kap en dan trek je dat magneetje er af klaar begrenst.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Stiffmeister 21-10-2008 22:50 Print reply

Posts: 1582
Moet je tijdens het rijden dan de magneet erop laten?
(nee?)

hoor et wel bedant.
weet iemand anders nog een goede plek vor een eurobegrenzer? :P

Ltrz
 
.. Retro Active
Stiffmeister 22-10-2008 17:20 Print reply

Posts: 1582
closed? ik maak een andere topic dus reageer daar dan aub op

tnx
 
.. Retro Active
zijstandaard 22-10-2008 17:23 Print reply

Posts: 1117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
closed? ik maak een andere topic dus reageer daar dan aub op

tnx



waarom ga je hier niet verder

 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Thijsje 22-10-2008 18:01 Print reply

Posts: 1687
ik heb zo'n honda mb, kabelboom links naast balhoofd, eurobegrenzer ingetaped.
denk dat magneet begrenzer wel n goede is..


ff googlen



ff googlen met resultaat:
http://www.scooter-f...wthread.php?t=159485

niet zo moeilijk

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 22-10-2008 om 18:07 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
harmor 22-10-2008 18:10 Print reply

Posts: 125
k had n pinnetje in n schakelaar zitten met daaraan een weerstandje
dat zat weer tussen de kabels van mn cdi en vertraagd zo dus de ontsteking. trek je t pinnetje eruit en gooi je dat in de bosjes is ie mooi begrensd. (zorg wel dat je dr thuis meer heb als je da doet.
grootte van de weerstand bepaald de vertraging en dus ook je max snelheid. je brommer gaat er eigelijk gewoon van stotteren, is er niet goed voor als je altijd zo rijdt.

met zon magneetje is ook geen verkeerd idee, dan wel zorge dat je da niet elke keer bij starte hoeft te doen, das echt kut als je t dan elke keer vergeet.

 
Derbi-Olaf 22-10-2008 18:20 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: harmor
k had n pinnetje in n schakelaar zitten met daaraan een weerstandje
dat zat weer tussen de kabels van mn cdi en vertraagd zo dus de ontsteking. trek je t pinnetje eruit en gooi je dat in de bosjes is ie mooi begrensd. (zorg wel dat je dr thuis meer heb als je da doet.
grootte van de weerstand bepaald de vertraging en dus ook je max snelheid. je brommer gaat er eigelijk gewoon van stotteren, is er niet goed voor als je altijd zo rijdt.

met zon magneetje is ook geen verkeerd idee, dan wel zorge dat je da niet elke keer bij starte hoeft te doen, das echt kut als je t dan elke keer vergeet.


weerstandje is meen ik slecht voor je CDI, ik betwijfel zelfs of het werkt eigenlijk
bedoel je niet een elco?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Aquamaniac 22-10-2008 19:19 Print reply

Posts: 882
Quote:
met zon magneetje is ook geen verkeerd idee, dan wel zorge dat je da niet elke keer bij starte hoeft te doen, das echt kut als je t dan elke keer vergeet.



een keer vergeten of er de kans niet toe krijgen het magneetje weg te halen als je bent aangehouden nee das handig dan maar een keer bij het wegrijden bedenken ohwjah begrenzer moest nog uit

 
er gaat niks boven luchtkoeling
Stiffmeister 22-10-2008 19:22 Print reply

Posts: 1582
ok, ik ben eigenlijk vanplan om er een in te laten bouwen door de brommerboer (kost me ยค50 al inclusive/+afstellen)
maar heeft iemand nog goede plekken voor de plug/knop

ik wou hem dan btw ipv 85 dus 65 laten lopen, hoe hoog is de boete hiervoor? (heb er zelf geen ervaring mee, want mijn boete moest worden beslist door gast van justitie :S}
Alvast bedankt
ltrz
 
.. Retro Active
Thijsje 22-10-2008 19:23 Print reply

Posts: 1687
kom je vanzelf wel achter, en als je weet dat je harder kunt, door ff magneetje ergens langs te halen, is dat zo gebeurt.

magneetje hoeft er niet op te blijven.. zit relais achter he.. impuls schakelaar, als hij sijntje krijgt van die magneet, blijft hij zo staan op die stan.
haal je keer van contact af, dus stroom uit, en komt weer stroom op, is het relais weer naar de oude stand, dus staat jebegrenzer weer aan..


lees die link die ik gepost heb..

http://www.scooter-f...wthread.php?t=159485

die.. staat alles in, en duideljik ook..
niet moeilijk te maken, maar ik heb al euro begrenzer, bevalt me wel..


haha, zijn lekere duren die van de officier van jostitie..


maar op de roller mag je iets van 60 gaan (echte km)

want:

-roller klopt van geen kant (6km afwijking ong)
-meet correctie van 9km
dus zo'n 15km afgetrokken, 60-15 = 45..
precies netjes dus..


denk er wel aan, als je van 85 ineens naar 45km/h gaat, kun je zien.. dat verschil is gewoon zichtbaar,, en de agentjes zijn ook niet achterlijk..
jah, nou. achterlijk wel, maar je snapt me wel..

als ik bij mn mb de begrenzer aan doe haal ik oko nog de 70+

maarja, dat is beter dan 90+ natuurlijk

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 22-10-2008 om 19:27 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Stiffmeister 23-10-2008 17:50 Print reply

Posts: 1582
mijne ging dus zonder prop 95 op de bank
maareh ik denk dak ook een eurobegrenzer erin laat zetten...

Tnx voor alles
 
.. Retro Active

Dit topic is 888 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved