Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - yamaha RDmx afstellen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 946 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52782 - yamaha RDmx afstellen?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1418 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jelle rs50 21-10-2008 14:02 Print topicpost
Posts: 521
Hallo,

ben bezg met een maatje zijn rdmx af te stellen.
Staat van het apparaat:
Gereviseerd blok met nieuwe cilinder en zuiger. Carb schoon etc.

we gaan er zometeen nieuwe contactpuntjes en een nieuwe condensator erop zetten. Nou hebben wij hier beide geen verstand van. (ben zelf alleen am6 en nsr blokken gewend)
Hoe stel je die af?
En hij wilt erg moeilijk starten, dit komt toch hoogstwaarschijnlijk hierdoor?

GR Jelle
 

kenny77 21-10-2008 14:06 Print reply

Posts: 29286
Het is voor iemand anders geschreven, dus daar ben ik tegen aan het vertellen, maar daar moet je dan maar even niks van aantrekken .


Ik kon het niet filmen , ik kreeg het niet scherp er op , en ga het je proberen uit te leggen door middel van foto’s dus voor alle duidelijkheid het gebeurt bij jou dus gewoon achter het vliegwiel !!

Stap 1.
Kijk door het vliegwiel en dan zie je de contactpuntjes zitten , zitten bevoorbeeld dicht als je er door heen kijkt.
Zo als hier onder




Stap2.
Dan draai je net zo lang aan het vliegwiel totdat de contactpuntjes open gaan en dan laat je het vliegwiel op het punt staan dat de contactpuntjes het verst open gaan, nu blijf je van het vliegwiel af en zorg je er voor dat het vliegwiel niet meer beweegd.



Zo staan ze dus open zoals ze op de foto staan staan ze in werkelijk heid te ver , maar het was om de foto te verduidelijken.




Je kunt ze nu de afstand tussen de puntje opmeten en als ze tussen de 0.30 en 0.40mm staat dan staan ze goed en dan hoef je er niks meer aan te doen.

Staan ze te ver of te weinig dan volg de volgende stapen.
Stap3.
Dan pak je een schroeven draaier en dan draai je de schroeven draaier links om en dan draai je de bout los , zodat je de kontactpuntje heen en weer kan bewegen
(ik zelf draai ze nooit te veel los ,maar net zodat ik de kontactpuntje kan bewegen , want anders springen ze de hele tijd weer terug.)





Stap4.
Dan pak je de voelermaatje
( Je heb er geen , maar ik zou toch een set halen , want je moet de kontactpuntjebij de Rd best vaak opnieuw stellen en dan zijn de voelermaatje toch wel handig anders zit je ook maar de hele tijd te gokken. )


Dit zijn dus voelermaatjes .



Dan beweeg je de konctactpuntjes zodat je denkt dat ongeveer tussen de 0.30 en de 0.40 zit dan pak je de voelermaatjes en dan kontroleer je de afstand doormiddel van deze er door heen en weer t e bewegen . (dit moet een beetje weerstand opleveren maar de puntjes moeten niet uit elkaar worden geduwd ook moet je voelermaatjes niet te los er door heen gaan.)



Zo dus .
Dit herhaal je net zo lang totdat de afstand tussen de kontactpuntjes tussen de 0.30 en 0.40 zit
Deze waarde is: als je een snellere setup (70cc) hebt zou ik 0.40 pakken en als je een langsamer setup (50cc tenzij getuned) )hebt dan zou ik 0.30 of 0.35paken.
Als deze afstand goed is dan draai je het boutje weer goed vast zo dat deze niet los gaat.
En als het goed is moeten dan de kontactpuntjes goed staan.

Hier onder staan foto’s van hoe het ongeveer eruit ziet als het vliegwiel er nog op zit hoe het dus bij jou moet gebeuren.

Zijn niet zoon goed foto’s want alles is met de telefoon gemaakt, en ik had het koud dus mijn handen trilde nog al ik hoop dat je het kunt zien wat ik bedoel.



De afstand op meten met de voelermaatjes.



De kontactpuntje los en vast draaien.

Ik hoop dat je het snapt en dat je ze nu kunt afstellen , succes .

 
Jelle rs50 21-10-2008 17:20 Print reply
Posts: 521
als boter op de zalm.
thanks.
 
yamahadt1986 22-10-2008 12:28 Print reply
Posts: 1713
hallo ik heb zelf een dt en als de onsteking goed is afgesteld is het starten lopen.
ik zal je de goeie astelling geven voor de carberateur.

gasnaald 2de stand vanaf onder

luchtschroef anderhalveslag open

sproeier met 50 cc orginele uitlaat sproeier 100 16mm carberateur
sproeier met 50 cc snel snellere uitlaat sproeier 105 16mm carberateur.

alles op de orginele luchtfilter alleen de dop op de luchtfilterbak heb ik er af getrokken.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Dit topic is 1418 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved