ivm geen antwoord in het KVT stel ik de vraag hier nog eens:
-Welke olie moet er in een voorvork van een Honda MBX?
-En hoeveel moet erin?
-Nou weet ik dat je bij een mb voorvork de olie er van boven in kan kieperen.
Maar kan dit bij een MBX voorpoot ook?
Ik krijg namelijk de bovenste moer/bout(die bij MBX dus ONDER! de kroonplaat zit(dus niet die bouten die je op je kroonplaat ziet) ) niet los? hoort dit?(moet je de olie via de onderkant dan erin gooien?
Als je t verhaal niet snapt kan ik nog foto's maken voor de liefhebbers!
je kunt gewoon de bout die bovenlangs door je kroonplaat heen zit losdraaien, en daar kun je je olie in gieten. die bus die daar onder zit houd de veer op zijn plaats.
er xit nu helemaal nada niks qua olie in want ik heb hem uit elkaar gehaalt en schoongemaakt.
(alleen de binnepoot dus niet omdat ik die niet open kreeg)
hij veert nu gewoon goed. Maar zonder olie blijft ie door ''stuiteren'' dus daarom moet er olie in.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: mbrulezzz
er xit nu helemaal nada niks qua olie in want ik heb hem uit elkaar gehaalt en schoongemaakt.
(alleen de binnepoot dus niet omdat ik die niet open kreeg)
hij veert nu gewoon goed. Maar zonder olie blijft ie door ''stuiteren'' dus daarom moet er olie in.
en bedankt!
geen probleem
maar had jij dus ook dat je voorvork erg laag stond?
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Ik had eerst gewoon een MB voorvork maar daar was een hapje uit de binnenpoot, dus die schraapte steeds de keering verrot.
Dus toen heb ik gelijk maar een soort ''upgrade'' gedaan door er een MBX voorvork in te zetten.(dikker hoger en betere remklauw)
Quote:Oorspronkelijk gepost door: rockfordbreda
Als je voorvork te laag is heeft dit niets met de olie te maken,maar dan zijn je binnenveren versleten.
Deze kan je vervangen,en is zo gebeurd....
Je kan ze bij de betere bromfietshandel halen.
Mvg:
Martijn
oke, maar ik vind het wel een beetje raar klinken. hoe kunnen je veren nou slijten?
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken