Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - op schakelen zonder te koppelen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 900 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52778 - op schakelen zonder te koppelen?
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8146 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 21-10-2008 10:48 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Gewoon brommer laten rollen met je voet, dan bij stationair toerental in zn een tikken en dan gas geven. Schakelen zonder koppeling is overigens niet slecht voor je blok, mits je het goed kan zoals al gezegd.


aankicken, aansteppen en in de 2 tikken. dat wil ook wel lukken.

ben al 2x zonder koppelling 30km naar huis gereden. ff op school stationar ietsie hoger ivm remmen voor stoplichten enzo
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 21-10-2008 14:45 Print reply

Posts: 60390
gewoon gas los en omhoog rossen. werkt bij mij iig bij elk toerental
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
RM-sm 21-10-2008 14:58 Print reply

Posts: 3908
zelf bij me 124cc 4takt maak het niet uit.

schakelen zonder koppeling om sneller te zijn
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
Ariej 21-10-2008 15:44 Print reply

Posts: 3685
idd een klein beetje spanning op je pook houden en gewoon even minder gas om een moment de spanning op je versnellingsbak los te halen en dan schiet hij zo in de volgende versnelling
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
grasmaaier89 21-10-2008 15:48 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
idd een klein beetje spanning op je pook houden en gewoon even minder gas om een moment de spanning op je versnellingsbak los te halen en dan schiet hij zo in de volgende versnelling



dan gaan je koppelingsplaten compleet naar knoppen?
maar goed is t niet iig
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Makrolon 21-10-2008 15:49 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



dan gaan je koppelingsplaten compleet naar knoppen?
maar goed is t niet iig

Wat lul jij nou weer, je koppeling gebeurt niets mee....
 
KTM 525 EXC Supermoto
Leen 21-10-2008 15:50 Print reply

Posts: 26877
maakt geen reet uit voor je blok, of denken jullie dat als je je koppeling inknijpt dat alle tandwielen van je bak ineens stilstaan?

die klappen ook gewoon met x aantal rpm in elkaar.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 21-10-2008 om 15:52 uur.
 
cnorretje 21-10-2008 15:52 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
maakt geen reet uit voor je blok, of denken jullie dat als je je koppeling inknijpt dat alle tandwielen van je blok ineens stilstaan?

die klappen ook gewoon met x aantal rpm in elkaar.

je koppelt het vermogen van de motor even los van de versnellingsbak, maar de tandwielen hebben nog wel gewoon snelheid
 
Viertakt 21-10-2008 15:54 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
maakt geen reet uit voor je blok, of denken jullie dat als je je koppeling inknijpt dat alle tandwielen van je bak ineens stilstaan?

die klappen ook gewoon met x aantal rpm in elkaar.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 21-10-2008 om 15:52 uur.


Maar als je de koppeling inknijpt word er niet continu zoveel kracht uitgeoefend op de bak, het heeft allemaal iets meer te lijden als je de koppeling niet gebruikt.

Voor de rest, ik heb een maand lang bijna elke dag op mijn MTX zonder koppeling gereden, omdat ik te lui was om een gebroken koppelingskabel te vervangen. Tis even een beetje gochelen met het van zn plek komen, en tot stilstand komen zonder de brommer af te laten slaan, maar als je het onder de knie hebt wil het prima.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 21-10-2008 om 15:55 uur.
 
Viertakt uber alles.
Leen 21-10-2008 15:55 Print reply

Posts: 26877
ja, er komt ff geen kracht op te staan nee, daarom kunnen je tandwielen ff opschuiven.

dus gewoon gas los en pook omhoog rammen.

werkt bij mij al 100 jaar goed, zelfs met auto.
 
jan-dx11 21-10-2008 15:55 Print reply

Posts: 4931
opschakelen is niet moeilijk, maar terugschalen koste mij eerst wel wat moeite.

(kabel was geknapt)
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Viertakt 21-10-2008 15:56 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
opschakelen is niet moeilijk, maar terugschalen koste mij eerst wel wat moeite.

(kabel was geknapt)


Prima te doen, gewoon tot een laag toerental afremmen op de motor, en bij 3-5k toeren schakelen ofzo, klinkt niet gezond, werkt wel prima.
 
Viertakt uber alles.
jan-dx11 21-10-2008 16:00 Print reply

Posts: 4931
jah, maar eerst had ik er wel wat moeite mee.

en bij een kruising in zun vrij krijgen is lastig.

maar terug schakelen, moet je hem bijna aflaten slaan, en dan omlaag trappen
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Uncle BLAM 21-10-2008 16:08 Print reply

Posts: 1025
Er was ooit een man die met een VW golf persé wou op én terug schakelen zonder te koppelen, bij de tweede versnellingsbak ging het prima en had 'ie 't onder de knie

tja, het kost een beetje maar dan heb je ook wat
 
een BF teller is sneller
grasmaaier89 21-10-2008 16:09 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Wat lul jij nou weer, je koppeling gebeurt niets mee....



ok

twas eerder een vraag maar boeiend

iig, wat leen zegt is waar (van de tandwielen die klappen dan). Maar tis volges mij toch nooit goed, maar dat had iemand anders al gezegd.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon

Dit topic is 8146 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved