Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch Maxi start niet terwijl alles klopt?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1311 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52760 - Puch Maxi start niet terwijl alles ...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14276 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MB streetfighter 21-10-2008 10:14 Print reply

Posts: 100
hij bedoelt dat je echt een vonkje ziet over springen tussen je contact punten. kun je het best even in het donker doen

hoe is je bobine eigenlijk? het kan ook zijn dat die niet krachtig genoeg meer is, en buiten de cilinder, zonder druk nog netjes vonkt, maar in de cilinder níet meer door de compressie.


 
(typ)fouten onder voorbehoud
R_Puch 21-10-2008 10:19 Print reply

Posts: 32
Oké bedankt! Ik zal zo ff kijken naar die contactpunten kijken.
Ik zou niet weten of de bobine nog goed is. Zou heel goed kunnen dat hij niet krachtig genoeg meer is...hoe test ik dit?
 
Henk-88 21-10-2008 10:59 Print reply

Posts: 26703
De contactpunten van een bougie heten elektroden btw
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
MB streetfighter 21-10-2008 11:07 Print reply

Posts: 100
leen/koop een bobine waarvan je zeker weet dat hij het doet en probeer het dan. Hoe je dit anders kunt testen weetik niet,
maar dit moet werken!
 
(typ)fouten onder voorbehoud
R_Puch 21-10-2008 11:38 Print reply

Posts: 32
Oké, dan koop ik maar ff een nieuwe bobine en voor zekerheid ook condensator. Ik laat jullie weten of hij dan start.
 
RM-sm 21-10-2008 11:48 Print reply

Posts: 3908
9 van de 10 keer als een puch er mee stopt is het de bobine/condensator/puntjes.

gewoon even de bende vervangen en klar ben je.
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
R_Puch 21-10-2008 13:29 Print reply

Posts: 32
Oké bedankt!
Khoop dat de onderdelen snel binnekomen en hij daarna weer start
 
R_Puch 21-10-2008 18:45 Print reply

Posts: 32
Ik heb bobine vervangen voor nieuwe...geen resultaat...nu is het alleen nog wachten op de condensator. En als dat het ook niet is weet ik het echt niet meer
 
Noordeling 21-10-2008 18:53 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R_Puch
Ik heb bobine vervangen voor nieuwe...geen resultaat...nu is het alleen nog wachten op de condensator. En als dat het ook niet is weet ik het echt niet meer


als condensator stuk is hoort ie wel te starten toch??
 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.
markhispania3 21-10-2008 19:05 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx power
[...]


als condensator stuk is hoort ie wel te starten toch??


meestal start hij dan nog wel, maar zeker niet altijd. En het is verder niet zoveel moeite om het te controleren.
 
MB streetfighter 22-10-2008 22:20 Print reply

Posts: 100
das vervelend.
heb je hem een goede massa gegeven?

en idd, met stukke condensator zou hij moeten starten indien de puntjes niet dusdanig versleten zijn dat ze niet mer geleiden
 
(typ)fouten onder voorbehoud
Fallie 22-10-2008 22:55 Print reply

Posts: 1163
Je hoort zowieso niets geen puf weet ik het wat?
 
R_Puch 24-10-2008 18:46 Print reply

Posts: 32
Ik heb nu dus de bobine en de condensator vervangen voor nieuwe. Ook nieuwe bougie gekocht en vonkt heerlijk! Mooie blauwe vonk
Alleen probleem is dat hij nog steeds niet wil starten. Ik denk zelf dat hij te weinig benzine krijgt, ik ga morgen een grotere sproeier in de carb zetten (maatje 84, heb nu 76 erin) Hebben mensen nog ideeen wat de benzine toevoer nog meer kan belemmeren?
 
markhispania3 24-10-2008 18:49 Print reply

Posts: 1971
kan van alles zijn. als je de vlotterbak eraf schroeft komt er dan wel benzine uitgelopen? als je hem dan toch open hebt kun je gelijk even de sproeier schoon blazen.
 
R_Puch 24-10-2008 19:11 Print reply

Posts: 32
ja, vlotterbakje zit altijd helemaal vol. Sproeier heb ik al vaker schoon geblazen. Compressie heb ik ook voldoende volgens mij, als je aan het vliegwiel draait geeft hij wel aardige weerstand.
 

Dit topic is 14276 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved