Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch Maxi start niet terwijl alles klopt?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 786 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52760 - Puch Maxi start niet terwijl alles ...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 14487 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

R_Puch 20-10-2008 13:25 Print topicpost

Posts: 32
Ik heb dus een weekje geleden een Puch Maxi S gekocht met aardig wat onderdelen om een beetje aan te sleutelen.
Alleen nou start de brommer dus niet. Wat ik vrij raar vind omdat alles lijkt te kloppen.

Het is gewoon een 50cc blok met Bing 12 Carb. Schuimfilter erop en sproeiertje 58. Heb de carb goed schoon gemaakt en alles gecheckt of het goed doorloopt. Er komt ook gewoon brandstof in het vlotterbakje. De bougie vonkt en de afstelling klopt ook. Ik heb de brommer wel een keer gestart gekregen toen ik wat brandstof rechtstreeks in de cilinder had gespoten. Alleen toen viel hij vrij snel daarna ook alweer stil.
Heb ook de sproeier vervangen voor maat 76...nu werd het binnnen in het spruitstuk wel wat natter alleen hij startte nog steeds niet.
Bougie blijft ook gewoon droog.

Het zou dus vrij logisch zijn (volgens mij) dat er een grotere sproeier in moet? Alleen dit wijkt wel erg af van de (volgens bepaalde richtlijnen) sproeier maat 58 die wordt aangeraden bij mijn setup.

Misschien ligt het aan wat anders?

 

rieju rr unlimited 20-10-2008 14:08 Print reply
Posts: 1
probeer eens een sproeier 54 en heb je wel de goede boegie ? je hebt namelijk boegie lb6c nodig
en blijft het flotter niet hangen
 
Ariej 20-10-2008 14:11 Print reply

Posts: 3685
zo te horen heeft hij niet genoeg compressie.

check je pakkingen even na, en de bouten van je carburateur, spruitstuk en cilinderkop. als het dan nog niet goed is zou het best kunnen dat je zuigerveren versleten zijn
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
R_Puch 20-10-2008 14:25 Print reply

Posts: 32
B6HS is mijn bougie, is deze niet geschikt dan?
Maar als ik sproeier 54 erin zet, zou er dan niet nog minder benzine in de carb komen?
Vlotter blijft ook niet hangen.
Volgens mij heeft hij ook wel genoeg compressie, als je vinger bij bougiegat houdt komt er gewoon lucht uit en zuigt er ook weer in.
Maar ik zal voor zekerheid alles nog ff nakijken!
 
R_Puch 20-10-2008 15:31 Print reply

Posts: 32
Kheb alles nagekeken, maar volgens mij is alles gewoon wel in orde
 
mark bruins 20-10-2008 17:12 Print reply

Posts: 501
puch loopt ok wel met versleten zuiger veren. heb je wel cillinder kop goed aan gedraaid en zijn de pakkingen nog goed.
 
R_Puch 20-10-2008 17:15 Print reply

Posts: 32
Ja, beide goed
 
Geffen 20-10-2008 17:16 Print reply

Posts: 90
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R_Puch
B6HS is mijn bougie, is deze niet geschikt dan?
Maar als ik sproeier 54 erin zet, zou er dan niet nog minder benzine in de carb komen?
Vlotter blijft ook niet hangen.
Volgens mij heeft hij ook wel genoeg compressie, als je vinger bij bougiegat houdt komt er gewoon lucht uit en zuigt er ook weer in.
Maar ik zal voor zekerheid alles nog ff nakijken!




probeer anders is een B7HS bougie had ik eerst erin en deed het toen ook goed.

 
R_Puch 20-10-2008 17:21 Print reply

Posts: 32
Ja kan ik proberen, moet ik wel ergens een bougie B7HS vandaan zien te halen, maar dat komt wel goed. Heeft iemand nog ideeen over welke maat sproeier ik moet hebben?
 
Thijsje 20-10-2008 17:48 Print reply

Posts: 1687
jeuh

met een autobougie loopt een puch nog..
maargoed, een andere bougie is natuurlijk het proberen waard

als je SCHUIMfilter monteerd (wat dus veel meer lucht door laat) moet je een grotere sproeier monteren. ik raad je sproeier 62~64 aan..

verder kan het zijn dat je inderdaad versleten zuigerveren hebt.. t kan geen kwaad deze eens te vervangen, doen dus.

hoe is de vonk zelf, het kan ook zijn dat de contactpuntjes niet goed afgesteld zijn (0.35mm open gaan) en staat je onsteking wel op tijd?

heb je nergens valse lucht oid? valt nu slecht te testen omdat hij niet starten wil..




- vervang je zuigerveren (desnoods ook de zuiger)
- controleer (of vervang) je contactpuntjes.. en stel deze af.
- controleer je onsteking tijdstip. hij moet op tijd staan (0.42mm vooronsteking.



succes


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
R_Puch 20-10-2008 17:56 Print reply

Posts: 32
Oke bedankt, ga ik nu proberen.
Maar de voorontsteking voor stnd 50 cc is toch 0,8 - 1,0 mm?
Zal verder ontstekingstijdstip nog ff checken, maar volgens mij was dat wel in orde.

Dit bericht is gewijzigd door R_Puch op 20-10-2008 om 17:57 uur.
 
Thijsje 20-10-2008 18:12 Print reply

Posts: 1687
oh dat van vooronsteking zou ook best kunnen hoor.
moet je www.puchmaxi.nl ff bezoeken, staat t keurig in vermeld.

als je onstekingstijdstip goed staat, is je vooronsteking dus ook goed...

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
RoelTrachsler 20-10-2008 18:23 Print reply
Posts: 141
Lekker handig,
als je geen compressie hebt kan je dat gewoon voelen
en moet je niet je cilinder gaan demonteren :S

 
R_Puch 20-10-2008 18:34 Print reply

Posts: 32
Ik heb net ff alles gecheckt, en ik kwam erachter dat mijn bougie blauwe vermengd met gele vonkjes vonkt. Is dit misschien het probleem?

Ook vonkt hij pas als ik ermee ga lopen(aanloopblok) en niet als ik alleen aan het vliegwiel draai...hoort dit wel zo te zijn?

@RoelTrachsler: Ik heb de cilinder ook niet gedemonteerd om te checken of ik compressie had?

Dit bericht is gewijzigd door R_Puch op 20-10-2008 om 18:42 uur.
 
markhispania3 21-10-2008 7:36 Print reply

Posts: 1971
kijk ook even of hij niet tussen de puntjes vonkt. als hij dat wel doet moet je de condensator vervangen.
 
R_Puch 21-10-2008 9:44 Print reply

Posts: 32
Thnks, Hoe bedoel je tussen de puntjes?
Dat hij vonkt als de contactpunten opengaan of tussen de contactpunten op de bougie?
 

Dit topic is 14487 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved