Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstelling dt 50 mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1101 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52748 - Afstelling dt 50 mx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2196 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aquamaniac 19-10-2008 14:18 Print topicpost

Posts: 882
Ben bezig met de afstelling van m'n dt 50 na revisie van het blok krijg hem alleen niet goed mischien heeft iemand nog een idee

setup immi 50cc , mikuni 16mm , sproeier 86 , uitlaat standaard, gasnaald ringetje in de bovenste inkeping

de nu te behalen topsnelheid is om en nabij de 55 a 60 (verwacht ook niet veel meer met wat erop zit)

probleem hij rookt erg veel zeker als ie iets langer stationair staat te draaien, bougie is zwart, optrekken doet hij beetje protesterend (ontbranding klinkt niet mooi vol maar erg onregelmatig, beetje spetterend geluid)

er zat eerst een 70 sproeier in daarmee was hij niet vooruit te branden (max 45km/h en bleef met choke gewoon netjes stationair lopen) toen een 80 sproeier (max 50 km/h bleef nog steeds erg lang op choke stationair lopen) en nu dus de 86 sproeier (waarbij de choke in z'n geheel niet meer te gebruiken is )


alle ideeen zijn welkom
al gok ikzelf dat ik eerst maar eens een andere uitlaat moet kopen voor ik verder ga afstellen

 
er gaat niks boven luchtkoeling

yzanthoondt 19-10-2008 14:39 Print reply

Posts: 470
ik denk niet dat het met de uitlaat te maken heeft
ook al iets geprobeert met de luchtschroef of de kontaktpuntjes?
 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!
Aquamaniac 19-10-2008 15:06 Print reply

Posts: 882
contactpuntjes heb ik al netjes afgesteld op 0,4mm luchtschroief ben ik niet echt mee bezig geweest maar volgens mij is die alleen voor stationair lopen ( of vergis ik me nou heel erg)

 
er gaat niks boven luchtkoeling
markhispania3 19-10-2008 16:52 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
contactpuntjes heb ik al netjes afgesteld op 0,4mm luchtschroief ben ik niet echt mee bezig geweest maar volgens mij is die alleen voor stationair lopen ( of vergis ik me nou heel erg)



hiermee moet je er wel uitkomen http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48
 
mtx-bart 19-10-2008 17:17 Print reply
Posts: 816
als hij echt ziek veel rookt, hele straten blauw enzo, dan moet je eens naar je krukaskeerring kijken, de rechtse, die zal dan hoogstwaarschijnlijk lek zijn.

 
Aquamaniac 19-10-2008 18:13 Print reply

Posts: 882
@markhispania thanks

@mtx-bart ik weet niet wat jij verstaat onder ziek veel roken maar alle keerringen zijn nieuw en als ik een stuk gereden heb is het roken ook weg tot hij weer even stationair heeft gedraaid dan gaat hij weer wat meer roken (moet er eerlijk bij vertellen dat bij het begin van de revisie er bijna 0,5 liter olie uit de uitlaat en demper was komen lopen en ik heb de uitlaat nog geen crofty behandeling gegeven)
 
er gaat niks boven luchtkoeling
DTbakbrommer 19-10-2008 20:25 Print reply
Posts: 173
hey aquamaniac,

zolangzamerhand begin ik verstand te krijgen van dtmxen.
ik heb onder mijn bakbrommer zo'n blok hangen.
tegenwoordig rijd ik met een blok wat ik inelkaar heb gezet van 4 blokken, krukas uit de ene, carter van een volgend blok, ga zo maar door.
ik rijd nu met 60 cc een kleine 65 (dat is hard voor een bakbrommer van 240 kilo met zon prutblok)

wat eerdere replyers hebben aangegeven: krukaskering lijk me niet het probleem.

roken komt door teveel olie, dat wel, maar jou rechter krukaskeerring is echt niet lek, als je die er gewoon recht in hebt gezet kan dat niet het probleem zijn.


volgende moet je achterelkaar ff doen:

luchtschroef indraaien en 1.5 slag uit.
gasnaald op hoogste stand (clip in onderste groef)
met een sproeier 76 ongeveer moet de hele bende willen lopen.

als t' ding inderdaad loopt ga je eens rustig rijden, kilometer of 5, zonder vol je gas open te janken, rustig rijden (vastloper wil je niet) niet letten op stationair willen lopen of wat ook, gewoon rijden

daarna thuis kijken wat bougiekleur is: koffiebruin moet ie zijn.
richting de grijze kant betekent dat je te arm rijd: sproeier een paar maten groter pakken.
zwart betekent dat je te rijk rijdt: sproeier maatje kleiner pakken

als je bougie mooi koffiebruin is(met scheutje melk) is dat iig klaar

nu kun je gasreactie en stationair gaan afstellen.

volgende punten:
stel je stationairschroef af
draai nu je lichtschroef een beetje uit: je blok zou iets meer RPM's moeten gaan maken. nu kun je je stationairschroef iets uitdraaien, tot dat ie lekker constant, en rustig stationair loopt

met je luchtschroef stel je ook enigszins je gasreactie af: als je stationair goed afgesteld is moet je blok meteen oppakken bij het opendraaien van het gas.

je gasreactie op hogere toeren stel je af met je gasnaald. blijft je blok in toeren hangen als je ontkoppelt en wilt schakelen, dan moet je je gasnaald iets lager hangen, bijvoorbeeld clipje op de 2e of 3e stand van onder.

ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb, zoals ik het hierboven beschreven heb is het bij mij bij elk dtmx blok gelukt om pittig te rijden, stationair te lopen en goed op gas te reageren.

het blok waarover ik eerst begon heeft alweer 800 kilometer gereden en is betrouwbaar, ondanks dat het met oude keerringen en lagers inelkaar is gezet. rijdt mooi, lekker pittig, verbaasde me over de snelheid.

het blok waar ik eerder mee reed, trok mijn bakbrommer ook naar 65,
na het blok onder een brommer met standaard vertanding te hebben gehangen trok die dtmx voorbij de 90....

dtmx blokken rijden altijd

Dit bericht is gewijzigd door DTbakbrommer op 19-10-2008 om 20:26 uur.
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D
Aquamaniac 19-10-2008 21:45 Print reply

Posts: 882
Quote:
dtmx blokken rijden altijd

hier kan ik alleen maar ja en amen op zeggen
mijn blok wilde nog steeds rijden ondanks enorme krukasspeling(zuiger kwam tegen de kop en vliegwiel kon niet verder heen en weer door de spoelen waar hij tegenaanschuurde)ontbrekende zuigerveerdelen, groeven in de cillinder en een bougiekabel die met kroonsteentjes aanelkaar zat gebonden

dit alles is nu dan wel in orde

maar zal je tips zeker gaan proberen
bedankt

 
er gaat niks boven luchtkoeling
Aquamaniac 26-10-2008 10:56 Print reply

Posts: 882
probleem gevonden

keerring koppelingszijde zat scheef hierdoor wordt er carterolie aangezogen

eerst dat maar even repareren en dan verder gaan met de afstelling

 
er gaat niks boven luchtkoeling
DTbakbrommer 10-11-2008 18:13 Print reply
Posts: 173
hoi aquamaniac,

hele bende netjes gemaakt?

hoe loopt het blok nu?
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D

Dit topic is 2196 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved